Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Holux GM-270 Ultra]Wel of geen WAAS/EGNOS?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een Holux GM-270 Ultra gekocht.
Ik ga het gebruiken om oa. GPS-gegevens te loggen met een laptop.
Nu had ik begrepen dat de GM-270 WAAS/EGNOS (DGPS) ondersteunt. Dat staat ook min of meer op hun website (GM-270).

Er zit een GPS-viewer bij en daarop zit een optie om WAAS/EGNOS aan te zetten.
Maar ik krijg geen goede string terug uit de GPS. Normaal staat de Quality op 1 wat betekent dat er een fix is. Als de Quality op 2 staat betekent dat er DGPS is.
Ik heb nu meerdere dagen en op meerdere plaatsen gelogt maar ik krijg alleen strings waarvan de Quality 1 is.

Mijn vraag is dan ook:
"Heeft iemand ook een Holux GM-270 Ultra en heb jij wel WAAS/EGNOS of weet iemand zeker of het wel of niet kan.

Ter info:
Op Kelkoo heb ik nog een uitgebreide productbeschrijving gevonden:
Kelkoo

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-11 21:56

PanMan

Spun!

Ik heb zelf een Garmin Etrex Vista, en voor waas moest die eerst een keer een tijd erg goede ontvangst hebben, om een nieuwe satteliet database te downloaden. En vergeet ook niet dat de WAAS satteliet in nederland vrij laag aan de horizon staat, en dus vaak lastig te ontvangen is.
Overigens vind ik voor veel toepassingen de paar meter extra nauwkeurigheid van WAAS niet echt een toegevoegde waarde (en bij mijn garmin gaan de batterijen er ook een stuk harder van, dus heb ik het uitstaan).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Topicstarter
Ter afsluiting van dit Topic.

Ik heb inmiddels antwoord terug gekregen van de fabrikant en ondanks dat het bij menige leverancier wordt genoemd en dat het zelfs op de doos staat waar de ontvanger in zit, ondersteunt de Holux GM-270 Ultra geen WAAS/EGNOS.

Ze hebben beloofd dat ze met de distributeurs zullen overleggen zodat het voor iedereen duidelijker wordt dat de Holux GM-270 wel en de Holux GM-270 Ultra geen WAAS/EGNOS ondersteunt.

Paul