Toon posts:

Office Bestandlocaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heren en dames van GOT,

ik zit met een probleem, hier op me stage zijn wij bezig met een klein organisatorische verandering. Nu moeten we op iedere pc in Word bij iedere gebruiker de bestandslocaties handmatig neerzetten.

We moeten op elke pc dit instellen :

Documenten : W:\data\word
Illustraties : F:\Standaard\Clipart
Gebruikerssjablonen : W:\Sjablonen
Werkgroepsjablonen : F:\Standaard\Sjablonen

Nu willen we dit graag in een register of in een makkelijk logon.bat (wat we nu gebruiken) verwerken

Tot nu toe heb ik alleen nog dit gevonden :

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Common\General
UserTemplates: "F:\standaard\sjablonen\"
SharedTemplates: "W:\Sjablonen\"
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\11.0\Word\Options
DOC-PATH: "W:\Data\Word\
PICTURE-PATH: "F:\Standaard\Clipart

Nu alleen nog voor autoherstel, woordenlijsten, en opstarten...

help ? :P

Nu wil ik dat alleen nog voor de documenten en de Clip art files....
Maar deze kan ik nergens in het register vinden :/

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Hebben jullie op dit moment een distributiemechanisme? Hoe wordt Outlook geinstalleerd op de werkstations? Als dit via de AD of SMS gaat kan je een transform file (.mst) aanmaken middels de office resource kit. Als dit momenteel handmatig gaat zal je een soort capture programma moeten zoeken en dan op een "schone" pc de veranderingen moeten registreren als je de paden binnen office goed zet. daarna kan je dan via een script (at logon) de veranderingen kunnen doorvoeren naar de werkstations.

Battle.net tag

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09-2025
Draai anders regmon en kijk welke waarde veranderd wordt als je bestandslokatie aanpast op een test pc.

Battle.net tag

Verwijderd

Topicstarter
Neej, we hebben opt moment geen distributie mechanisme....alhoewel we er wel aan zitten te denken....heb je eventueel nog tips ? :P

en Regmon is neem ik aan wel op google te vinden,
Bedankt iniedergeval

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-12-2025

TXC

Wat ook vaak wel goed werkt is kijken (bijvoorbeeld in Word) waarop het nu staat ingesteld, en die waarde dan met regedit zoeken in de values van keys.

Verwijderd

Topicstarter
Zo heb ik die eerste 4 wel gekregen ;)....

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Als er met een domein gewerkt wordt, kan je deze instellingen in een group policy plaatsen en hoef je dit niet voor iedere computer apart in te geven.

Het beheersjabloon voor deze instellingen haal je dan uit de Office Resource Kit.
Pagina: 1