[ASUS K8V SE DELUXE] Promise IDE poort werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-03 16:27
Systeem specs:

MB : Asus K8V SE Deluxe
CPU : AMD 64 3400+ Newcastle
HDD1 : SATA150 WD Raptor 74GB 10.000RPM
HDD2 : ATA133 Maxtor 120GB 8MB 7200RPM
HDD3 : ATA133 Maxtor 250GB 8MB 7200RPM
HDD4 : SATA150 Maxtor 250GB 8MB 7200RPM
HDD5 : SATA150 Maxtor 200GB 8MB 7200RPM
HDD6 : SATA150 Maxtor 200GB 8MB 7200RPM
DVDROM: LG GDR-8163B
DVDRW : Plextor PX716A

Ik zit met het volgende probleem. Mijn MB heeft een VIA controller en een Promise controller. De VIA heeft 2x IDE & 2x SATA. De Promise heeft 1x IDE en 2x SATA. Ik heb alle 4 SATA in gebruik. Verder heb ik op IDE 1 van de VIA controller mijn 2 IDE schijven zitten. Op IDE 2 zitten mijn brander en dvdrom. Mijn Windows is geinstalleerd op de WD Raptor en die zit op de Promise controller.
Nu wil ik echter mijn brander & dvdrom verplaatsen naar de Promise controller. Maar zodra ik deze aansluit op die Promise IDE poort herkent hij ze niet meer. De hd's die op de Promise SATA poorten zitten herkent hij nog wel.
Verder komt er nog bij dat als ik ze dus op die Promise controller aansluit, Windows vastzit tijdens het laden of krijg ik een kritieke error.
Ik heb geprobeerd om alleen de IDE poort van die Promise controller te gebruiken, en de 2x SATA gedisconnect. Maar toen wou heel windows niet meer booten en kreeg ik een MBR error :/
Ook heb mijn Raptor met Windows aangesloten op de VIA controller en toen geprobeerd. Ook toen wou Windows niet normaal starten.

Heeft iemand enig idee hoe ik die Promise IDE poort normaal aan het werken krijg :?

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:22
Dit klopt die promis ide werkt alleen als promis sata vrij zijn.

je hebt er een speciale driver voor, het is dus of ide of sata niet tegelijk!!

[ Voor 40% gewijzigd door tazzdevil op 15-11-2005 14:49 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:50

Appie

F1RST Racing

Het is OF sata via de promise controller OF IDE (en dan de controller in IDE OF RAID controller). Beide is niet mogelijk (zie ook boekje).
Waarom start windows niet op? waarschijnlijk omdat enkele hardwarespecifieke drivers wel geladen worden en door het uitschakelen van bijv. je SATA poorten windows verwacht hier hardware te vinden.

Wat je zou kunnen doen is het volgende - eersten booten zoals het is. In windows je promise controller deinstalleren, afsluiten dan ontkoppelen, IDE devices eraan hangen, in bios op IDE zetten, en windows opstarten.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Crusher77
Ja maar dan kan ik die SATA poorten niet gebruiken. Ik wist dus niet dat je niet beide tegelijk kon gebruiken :(

Maarjah ik dacht er dus net aan dat ik nog een Promise IDE controller heb. Ik ga die dus even inbouwen en dan werkt het wel denk ik.

• Crusher77
Holy sh*t. Zojuist nog even bezig geweest met die PCI controller en mijn brander & dvdrom erop. Toen deed 1 HD het weer niet, toen waren er 2 weg, had ik na wat geknutsel alles weer terug, deed mijn toetsenbord het weer niet! Echt te erg voor woorden. Ik laat het wel zo, want wil mijn systeem wel graag heel houden :9

Bedankt voor jullie reacties btw!