[XP] windows+e hotkey wil opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-03 17:34
Hallo leute, ik heb overal gezocht maar kon een oplossing voor mijn probleem niet vinden.

Ik maak vaak gebruik van de Windows+e hotkey om zo snel en makkelijk de Windows verkenner te openen.

Voorheen was het zo dat bij gebruik van deze toetsencombinatie de Windows verkenner opende bij de "deze computer" map, dat is ook de manier die ik het prettigst vind. Voor zover ik weet is dit ook de standaard modus bij het gebruik van deze toetsencombinatie.

Op een later moment opende de Windows verkenner zich bij de "mijn documenten" map, geen idee waarom. Ik kreeg het ook niet voor elkaar om dit te wijzigen.

Op dit moment doet de toetsencombinatie helemaal niets meer.....

Heeft iemand een idee hoe dit weer goed te krijgen is?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je al virus+spyware gescand en werken andere combinaties, zoals Win+R, Win+F en Win+D wel?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Schweino
Nee, de door jou genoemde combinaties werken ook niet.... Alleen de win toets werkt wel (start menu opent zicht) maar als ik em in combinatie gebruik gebeurt er niets.

virus + spyware is gescanned en zijn niet aanwezig.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Tweakui heeft binnen de 'afdeling' Explorer een mogelijkheid om de windowstoetshotkeys aan/uit te zetten. daar al mee gespeeld?

Stay safe

Verwijderd

werkt het online toetsenbord ook niet? dat zit ergens in je control panel...

of anders misschien een andere theme proberen, classic bijvoorbeeld?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:30:
werkt het online toetsenbord ook niet? dat zit ergens in je control panel...
die kan je openen door op windows+u te drukken B)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
webfreakz.nl schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:32:
[...]

die kan je openen door op windows+u te drukken B)
Grapjas :Y)

Open het met bureaublad acc. -> toegankelijkheid -> schermtoetsenbord

• Schweino
Master FX schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:13:
Tweakui heeft binnen de 'afdeling' Explorer een mogelijkheid om de windowstoetshotkeys aan/uit te zetten. daar al mee gespeeld?
Dat was hem, hartelijk dank voor de tip, win+e doet het weer. Alleen heb ik nu nog het probleem dat het opent in "mijn documenten" ipv "deze computer".

Weet iemand hoe ik dat kan aanpassen?

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

Google weet het: http://www.microsoft.com/...nmore/tips/bertleff1.mspx

Tenminste: Daar kun je dus snelkoppelingen mee aanpassen. Ik ga er eigenlijk een beetje vanuit dat je ergens een snelkoppeling aanragt met je windows-key, maar dat weet ik niet zeker :)
Edit: bij nader inzien weet ik niet of mijn snelkoppelingtheorie helemaal klopt, maar misschien heb je toch nog wat aan het artikeltje :)

[ Voor 90% gewijzigd door Elwood Blues op 16-11-2005 10:22 ]

• Schweino
Dank je, dat artikel had ik inderdaad al gevonden, maar helaas heeft het aanpassen van een snelkoppeling geen enkele invoed op het functioneren van de win+e toetscombinatie....

Wie o wie weet het antwoord?

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:21
Vreemd is dat mijn windows-e combo wel gewoon in "My Computer" start

Stay safe

• Elwood Blues
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:01

Elwood Blues

87167191

http://windowsxp.mvps.org/winkeye.htm

Misschien kun je hier iets mee? Op die plek in het register kun je zo te zien veranderen wat windows precies doet bij Winkey-E. In dit geval gaat het om de folder-list, maar waarschijnlijk kun je met de goede toevoeging/verandering ook de te openen plek veranderen?

• Schweino
Master FX schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:15:
Vreemd is dat mijn windows-e combo wel gewoon in "My Computer" start
Klopt, dat doet 'ie op ieder systeem en zo werkte eht ook op mijn systeem. Zoals in de starpost beschreven is het opeens veranderd op mijn systeem van "deze computer" naar "mijn documenten".
Elwood Blues schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:27:
http://windowsxp.mvps.org/winkeye.htm

Misschien kun je hier iets mee? Op die plek in het register kun je zo te zien veranderen wat windows precies doet bij Winkey-E. In dit geval gaat het om de folder-list, maar waarschijnlijk kun je met de goede toevoeging/verandering ook de te openen plek veranderen?
Handige link, maar helaas staan mijn registerinstellingen hetzelfde als de instellingen die op die pagina beschreven staan: [ExploreFolder("%l", %I, %S)]

[ Voor 50% gewijzigd door Schweino op 16-11-2005 16:17 ]

• Schweino
Niemand een idee?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Een systeemherstel?

Maar in de tussentijd had je allang XP opnieuw kunnen installeren :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1