BSA -> Welke software wordt gecontroleerd!

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 16:26
Ik vraag deze vraag in dit forum omdat de vraag ook het meeste is gericht op Webdesign :)

Ik heb nu Windows 2000, PS6, en FLASH gekocht en de licenties liggen lekker veilig in een brandwerernde kluis(kost een hoop geld dus ik raak het niet graag kwijt :))

Controleert de BSA alleen op de software van hun partners (Microsoft, ADOBE), of controleren zij ook die stomme shareware progjes zoals thumbnailer en winrar die je dan gekraakt hebt met een sleuteltje.

Dit moet ik ff weten omdat ik nu met een 100% legale PC zit -> en dat is voor het eerst ;) en hoe het nu is met die stomme shareware progjes die je maar een paar keer gebruikt om de werktijd te verkorten.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

eh je had wel gelijk ja, was weer te snel |:(

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 00:49
Zover ik weet checken ze alleen software van hun partners.

Quote van www.bsa.nl:
Tot de leden van BSA behoren Adobe, Apple Computer, Autodesk, Bentley Systems, Compaq, Corel Corporation, Intel, Intuit, Lotus Development, Macromedia, Microsoft, Network Associates, Novell, Sybase, Symantec en Walker Digital.

Participerende leden in Nederland zijn: Adobe, AfAS Automatisering, Aladdin Knowledge Systems, Apple Computer, Autodesk, Corel Corporation, Macromedia, Microsoft en Symantec.
Best veel dus, ik weet alleen niet zeker of ze alleen software van partners controlleren, misschien moet je even op die site rond kijken.

• McVirusS
>> Software Algemeen

Lijkt mij tenminste, foei Tom, je doet je werk niet goed >:).

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:23

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 18 januari 2001 17:00 schreef McVirusS het volgende:
...
foei Tom, je doet je werk niet goed >:).
Says who ?!

'webcontest'

:9

Flickr

• McVirusS
* McVirusS kijkt met een dodelijke blik naar DeFeCt

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-12 21:01
BSA controleert in theorie alles, maar in de praktijk houden zij zich natuurlijk niet bezig met shareware programmaatjes van twee tientjes. Dat loont voor geen meter en bovendien zal de BSA die ook niet echt even serieus nemen.Afbeeldingslocatie: http://www.lulkoek.com/voter.php

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-12 16:26
Op donderdag 18 januari 2001 17:00 schreef McVirusS het volgende:
>> Software Algemeen

Lijkt mij tenminste, foei Tom, je doet je werk niet goed >:).
Ok...dit draatje begint een geschiedenis te krijgen :)
Tom had dit draaitje al een keer op slot gedaan omdat er ook al een post was over legale software...

Ik heb hem in dit forum gepleurd omdat hier de doelgroep zit voorwie deze thread bedoelt is.

Je kan dit idd en software algemeen gooien, maar hier komen gewoon veel webdesigners met misschien dezelfde vragen. Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn met het posten van een posting/thread en ik ken de FAQ nu wel. IMHO leek mij dit de beste manier om de juiste mensen te laten antwoorden en anderen die met de zelfde vragen ook te helpen.

Immers, daar zijn we toch voor? (hans teeuwen, trui :D)

Even weer terug op het topic.
BSA controleerd eigenlijk dus alleen de software van hun partners.

Als iemand dit een keer heeft meegemaakt (bezit over alle licenties van partners van BSA en toch in bezit van illegale programmatjes) kan hij/zij (is wel zo politiek correct ;)) dan zijn ervaringen hier mee posten?

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Hoicks

Techno!

Ik hoorde dat de BSA vandaag in Harderwijk is geweest, en dat de belofte om in Zeeland te starten fake is.

Iemand nieuws?

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Verwijderd

wie gaan ze eigenlijk allemaal controleren ?

toch niet iedereen die bij de KvK ingeschreven staat mag ik hopen :?

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:53

Crazy D

I think we should take a look.

Op woensdag 20 juni 2001 12:44 schreef BBQ-Man het volgende:
wie gaan ze eigenlijk allemaal controleren ?

toch niet iedereen die bij de KvK ingeschreven staat mag ik hopen :?
Zou wel goed voor de werkgelegenheid zijn ;)
Maar ik denk dat ze at random wat bedrijven uitkiezen.

Exact expert nodig?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 20 juni 2001 12:47 schreef Crazy_D het volgende:

[..]

Zou wel goed voor de werkgelegenheid zijn ;)
Maar ik denk dat ze at random wat bedrijven uitkiezen.
niet at random hoor
ze controleren eerst de grote bedrijven en als ze nog "tijd over hebben" doen ze at random wat kleine bedrijven.

neem van mij aan dat het meerendeel (of zelfs alles) van de NV's/BV's wordt gecontroleerd en weinig VOF's/eenmanszaken

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

http://people.zeelandnet.nl/lievense/bsa.htm

De BSA is een verzameling burgers dat betekent dat ze niet over de bevoegdheden van de politie beschikken. Ze mogen dus niet zomaar je huis binnenvallen om je Legacy66 cd in beslag te nemen.
Aan de andere kant hebben ze ook niet de plichten van de politie (elk voordeel kent ze eigen nadeel) De politie mag geen advertentie plaatsen in het lokale suffertje met: CD-ROM's te koop: veel voor weinig. Valt onder uitlokking en dat mag niet. De BSA mag dat soort dingen dus wel. Daarna schakelen ze de politie in zodra jij je cd-tjes komt ophalen.

Waar het op neer komt is dat de BSA illegale software opspoort en bij de politie met een goed verhaal aan moet komen waarom er daar een inval gedaan moet worden. Een klikkende rancuneuze ex-werknemer, advertenties, BBS's.

Het is dus niet zo dat ze de KvK gidsen alafabetisch gaan onderzoeken. Nou ja, op die manolo na dan die als doel van de ondernemong heet staan: produktie en distributie van CD's.

Beste wat je kunt doen is gewoon licenties aanschaffen. Kies je er toch voor de hele shit illegaal te doen downloaden van het internet is de beste manier om anoniem te blijven.

Beter is het: wees een echte tweaker en bak je eigen kernel op je linuxbak.

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:49

Hoicks

Techno!

Moet je wel de licenties van Realproducer bijvoorbeeld in handjes zien te krijgen. Nergens is dat pakket te koop behalve op het www blijkbaar en dat is nu net wat we NIET willen.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Pagina: 1