Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:22
ok ik zit nu in het 4 de jaar mbo ict beheerder niveau 4 dit is maar een half jaar dus over 11 weken ben ik klaar.
Ik kan hierna gelijk doorstromen in een hbo opleiding ik had zelf de NID (network infrastructure design) in heerlen in gedachten deze opleiding biedt ook nog opties om via school je mcse en cisco certificaten voor een voordelige prijs te halen.

Maar ik kan natuurlijk ook werk gaan zoeken en zelf de certificaten zien te halen.

Wat ik me nu eigenlijk af vroeg is hoe denken jullie hierover? en wat kost een cursus mcse nu bijvoorbeeld? en heeft een hbo diploma zoveel toegevoegde waarde of zijn die certificaten mcse en cisco los net zo goed.

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leren zo lang je kan leren
met MBO kan je vrijwel niet aan de bak komen.

Verwijderd

je kan gaan zoeken naar een baan, als je die vind zou ik hem aannemen, na 2/3 jaar ervaring ben je al zgn "midcareer" en dan hebben bedrijven wel intresse in je. bedrijven zien ook graag mensen met ervaring, en als je het hoogste mbo niveau hebt gehaald, dan is dat positief.

maar nogmaals eerst een baan zoeken, lukt dat niet zou ik doorleren anders heb je dalijk niks.

ik ben na mijn niv2 gaan werken en heb gelukkig een goed bedrijf gevonden en ben daarin doorgegroeid binnen 1 jaar naar systeembeheer, terwijl ik de diploma`s heb voor een helpdesk medewerker.

de praktijk kan je veel bijbrengen, maar papieren zijn altijd een grotere garantie voor je toekomst.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03 18:38

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

lt_cmd_data schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:03:
Das ook weer overdreven, maar het is wel het verstandigst je rugzakje met diploma's zo vol mogelijk het bedrijfsleven mee binnen te nemen

• Brainstorm86
ja een groot voordeel op de hbo (NID) is dat je mcse en cisco diploma's kunt halen met ondersteuning van hun dus je hoeft het niet en als je dit op eigen houtje moet gaan doen kan ik het natuurlijk ook best halen maar volgens mij is dat reteduur? of heb ik dat verkeerd?

Verwijderd

je kan daar veel over terugvinden op GoT en dan lees je dat veel bedrijven gratis certificeringen geven aan personeel.

dit moet je wel vastleggen in je contract natuurlijk.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Brainstorm86 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:19:
ja een groot voordeel op de hbo (NID) is dat je mcse en cisco diploma's kunt halen met ondersteuning van hun dus je hoeft het niet en als je dit op eigen houtje moet gaan doen kan ik het natuurlijk ook best halen maar volgens mij is dat reteduur? of heb ik dat verkeerd?
De cursus is heel duur, de boeken en de examens niet per se. Ik kan MCSD behalen onder de 1500 euro..

HBO staat wel beter echter en als jij het idee hebt dat NID aansluit op jouw wensen, dan moet je daar gewoon voor gaan.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Preatorium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 15:38
HBO-diploma halen heb je je leven lang plezier van. Het HBO-diploma geeft je niet alleen meer basis maar ook een HBO-niveau in de arbeidsmarkt. De certificaten halen bij een onderneming geeft je geen HBO-diploma / niveau op papier. Ook in je verdiensten zul je het later terug zien, een startsalaris voor een HBO'er ligt (generaliserend) hoger dan van een MBO'er, al dan niet afhankelijk met de leeftijd. Terugstappen (aannemen MBO-niveau baan) kan altijd andersom niet. Plus dat je je eigen netwerk uitbreidt met je studiegenoten en studeren is toch anders dan het MBO. Ga voor het HBO-diploma!

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 13:28

KatirZan

Wandelende orgaanzak

lt_cmd_data schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:03:
hier moet ik helaas tegen in gaan, bij mijn vorige werkgever liepen meer MBO-ers rond dan HBO-ers....

zelf heb ik een HBO opleiding, ben hier zeer tevreden mee, maar het meeste heb ik al werkende geleerd.....dus zo heel erg veel verschil is er niet, zolang je maar een goede leermeester hebt en zelf een beetje snel stof oppakt....

persoonlijk zou ik zeggen, leer nog even door, de reden daarvan spreekt totaal tegen op wat ik net gezegd hebt, maar het komt er op neer dat je nog jong genoeg bent om te leren, dus zou ik dit doen ;) staat wel altijd wat interessanter op je cv als je meerdere diploma's hebt ;)

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

grootste verschil zal het eindniveau zijn dat je ooit bereikt. Ergens zit een grens wat betreft functie/salaris en naarmate je genoten opleiding hoger is kun je die (eenvoudiger) bereiken of sneller.

De vraag is dus wat je ambities zijn, wat wil je uiteindelijk bereiken? Ga je nu werken of over 2-3 jaar waarbij in het laatste geval je leer (in inkomen) curve steiler zal zijn.

• Brainstorm86
Ik wil de komende weken een beetje rond gaan kijken op internet wat er voor werk is in mijn regio en anders waarschijnlijk toch de hbo gaan volgen. Nog enkele adviezen kwa sites waar ik eens op kan kijken?

En kwa opleiding ik wil dus nid gaan doen in heerlen maar zijn er nog andere opleidingen die gewild zijn in het bedrijfsleven?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MCSE, MCSA, CCNE, CCNA zijn erg gewild ;)

Maar dan moet je wel HBO gaan doen :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Even titel gewijzigd om verwarring met "Werken of lenen?" te voorkomen ;)

Professionele website nodig?

• Brainstorm86
wat flauw ik was de eerste met deze titel :P haha maar verder niemand informatie over de prijzen van mcse cursussen?

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-10 16:30
Hangt er vanaf of je de klassikale cursus wil, daar heb ik bedragen van 10.000 euro zien passeren. (ik weet niet of dat duur is voor klassikaal of niet). Als je zelfstudie wil doen, dan kan je dit ook met begeleiding doen, (tegen een mooie prijs natuurlijk). Je kan de boeken kopen of je kan gewoon de microsoft site van buiten leren.

Voor ieder wat wils :*) .

Verwijderd

KatirZan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:54:
[...]

hier moet ik helaas tegen in gaan, bij mijn vorige werkgever liepen meer MBO-ers rond dan HBO-ers....
Hoeft natuurlijk niet zo te zijn...als de verhouding HBO : MBO in het bedrijf dat je noemt 1:5 is dan moet je daar de werkelijkheid naast zetten die (ik weet het niet zeker hoor) waarschijnlijk 1 : >>>5 is.

Maar goed, het ligt natuurlijk ook aan andere factoren zoals het type bedrijf (is er veel of weinig operationele arbeid te verrichten), het marktsegment (kennis intensief of juist niet)....kortom alle type mensen en opleidingen zijn gewild alleen sommige wat meer dan andere.....

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pannenkoekkie schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:07:
Das ook weer overdreven, maar het is wel het verstandigst je rugzakje met diploma's zo vol mogelijk het bedrijfsleven mee binnen te nemen
Zo goed komt het ook niet over, dan ben je ook zo weer weg terwijl men in een firma ook in jou investeert en plots na een jaar of 2 waarbij men flink in jou heeft geinvesteerd pak jij jouw koffers en gaat bij de concurrent werken.

Maar het beste is inderdaad gewoon doorleren maar ik heb makkelijk praten, ik zit ook met dat dillema maar ik heb al een relatief concreet beeld van het werk wat ik kan doen bij dat Duits concern (zie sig). Maar werktechnisch is het voor mij beter om verder te studeren zodat ik een hoger diploma heb en ik ook in veel meer branches inzetbaar ben.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Hallo mensen,

Ik hoop dat ik deze topic opnieuw mag openen! :/

In principe heb ik dezelfde vraag en dacht bij mezelf, dat ik hiervoor geen nieuw topic ga openen.

Ik zit in het vierde jaar van mijn MBO ICT Niveau 4 opleiding en loop nu stage om alles af te ronden.
Nu kan ik dus gaan kiezen om door te gaan leren of om te gaan werken. Nu kan ik misschien bij mijn huidige stagebedrijf blijven maar zal niet veel hogerop komen dus ook niet echt superveel zal gaan verdienen. Nu heb ik zelf wel de ambitie om verder te leren en te gaan voor de opleiding Bedrijfskundige informatica wat ik dan in 3 jaar kan doen om dat ik al een voor opleiding ICT heb gedaan. Nu komt het probleem en dat is mijn leeftijd. Ik ben nu 23 jaar oud omdat ik voor mijn ICT opleiding 2 jaar iets anders heb gedaan, dus als ik al met al mijn HBO opleiding normaal zal door lopen dus 3 jaar ben ik 26 jaar als ik van het HBO af kom.
Nu is mijn vraag is dit te oud? het zal zeker een rol meespelen met een baan zoeken.
Weten sommige mensen hier wat de gemiddelde leeftijd is van studenten die van het HBO afkomen?

Hartelijk dank als je dit leest. _/-\o_

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:58:
Nu is mijn vraag is dit te oud? het zal zeker een rol meespelen met een baan zoeken.
Als jij goed kan aantonen hoe het komt dat je op je 26e pas klaar bent, denk ik niet dat het een groot probleem zal zijn.

Wel raad ik je aan een bijbaan of iets te nemen waar je wat ervaring opdoet.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 13:58:
Hallo mensen,

Ik hoop dat ik deze topic opnieuw mag openen! :/

In principe heb ik dezelfde vraag en dacht bij mezelf, dat ik hiervoor geen nieuw topic ga openen.

Ik zit in het vierde jaar van mijn MBO ICT Niveau 4 opleiding en loop nu stage om alles af te ronden.
Nu kan ik dus gaan kiezen om door te gaan leren of om te gaan werken. Nu kan ik misschien bij mijn huidige stagebedrijf blijven maar zal niet veel hogerop komen dus ook niet echt superveel zal gaan verdienen. Nu heb ik zelf wel de ambitie om verder te leren en te gaan voor de opleiding Bedrijfskundige informatica wat ik dan in 3 jaar kan doen om dat ik al een voor opleiding ICT heb gedaan. Nu komt het probleem en dat is mijn leeftijd. Ik ben nu 23 jaar oud omdat ik voor mijn ICT opleiding 2 jaar iets anders heb gedaan, dus als ik al met al mijn HBO opleiding normaal zal door lopen dus 3 jaar ben ik 26 jaar als ik van het HBO af kom.
Weten sommige mensen hier wat de gemiddelde leeftijd is van studenten die van het HBO afkomen?

Hartelijk dank als je dit leest. _/-\o_
Vaak is het alleen maar een voordeel. Als je 21 bent en na de havo direct je HBO gehaald hebt ben je anders dan wanneer je eerst iets gedaan hebt, toen bewust gekozen hebt voor MBO-ICT en daarna nog bewuster voor HBO-BI hebt gekozen. Doorgaans is dat een voordeel.

/me is ook 26 en HBO aan het afronden. Eerst Universiteit gedaan, niet gelukt, HBO-Commerciele Economie gedaan en nu HBO-Digitale Communicatie. De bedrijven waar ik langs gegaan ben voor een afstudeerplek hebben me al een baan aangeboden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 14:26:
[...]
Vaak is het alleen maar een voordeel. Als je 21 bent en na de havo direct je HBO gehaald hebt ben je anders dan wanneer je eerst iets gedaan hebt, toen bewust gekozen hebt voor MBO-ICT en daarna nog bewuster voor HBO-BI hebt gekozen. Doorgaans is dat een voordeel.

/me is ook 26 en HBO aan het afronden. Eerst Universiteit gedaan, niet gelukt, HBO-Commerciele Economie gedaan en nu HBO-Digitale Communicatie. De bedrijven waar ik langs gegaan ben voor een afstudeerplek hebben me al een baan aangeboden...
Bedankt voor jullie reacties tevens Lethalis ;)

Ben gewoon benieuwd wat jullie mening is en tevens van de mensen die nu aan het studeren zijn met een HBO IT opleiding. De mensen die van havo komen hebben feitelijk weinig kennis omdat ze geen beroeps opleiding gedaan hebben en direct voor het HBO kiezen vandaar dat ik het ook in 3 jaar kan doen je slaat introductie namelijk jaar over.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 22:05
crazyx schreef op donderdag 17 november 2005 @ 10:28:
Hangt er vanaf of je de klassikale cursus wil, daar heb ik bedragen van 10.000 euro zien passeren. (ik weet niet of dat duur is voor klassikaal of niet). Als je zelfstudie wil doen, dan kan je dit ook met begeleiding doen, (tegen een mooie prijs natuurlijk). Je kan de boeken kopen of je kan gewoon de microsoft site van buiten leren.

Voor ieder wat wils :*) .
Of je doet zelfstudie (*zie net dat zelfstudie al werd genoemd :X ).
kosten boek €20 - €60
kosten examen +/- €120

[ Voor 5% gewijzigd door DPhoenix op 10-05-2006 15:39 ]

AULXJMHR

Pagina: 1