Meningen / voorkeuren / ervaringen autoradio merken

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 19:33
Graag had ik even jullie mening ivm autoradio's , ik vind hier niet echt een toppic met meningen/voorkeuren van mensen en waarom ?

De meeste autoradio's hebben wel een leuk uiterlijk enzo , maar wat mij eigenlijk meer interesseert is de degelijkheid van de bas-weergave ( 30-70Hz ), equalizer, ...en misschien indien mogelijk , aansluiting voor mijn Muvo, doch minder belangrijk.

Ik luister vooral Jump, Hardstyle en veel Hardcore. Dus de bas weergave en bereik in de lage regionen lijkt mij het belangrijkste. Ik heb een Corolla 2003 3 deurs , waar voorlopig de standaard radio-cd-dvd-navigatie/speakers inzitten, met een bass uitbreiding van Phoenix gold. ( Octane-r 500W rms monoblock en 2 maal 500 W Octane-r dubbelspoels 12" woofers ). Na de aankoop van een nieuwe autoradio moet er ergens volgens jaar nog een vervanging plaatsvinden van mijn standaard tweaters en deurspeakers, waarschijnlijk ook Phoenix Gold.

Prijs interesseert me niet echt , alles rond de 500 € vind ik ok.

Mijn vaag is dus in feite niet welke specifieke radio jullie mij aanraden, maar eerder welk merk jullie zouden nemen? (voorbeelden mag natuurlijk) Persoonlijk zou ik dus al geen Sony nemen, gezien mijn slechte klank ervaring met Sony Hifi apparatuur.

Verder ken ik kwa naam bijvoorbeeld :

Sony
Panasonic
Kenwood
Pioneer
Philips
JVC
Aiwa
...

Graag jullie ervaring aub ? Liefst van mensen die ook woofertjes geplaatst hebben :+

Hier ff een linkje naar de fabrikant van mijn huidge speakers in de koffer :

http://www.phoenixgold.com/2004/octane-ramps.html , ik heb de OCTANE-R 5.0:1

http://www.phoenixgold.com/2004/octane-rspeakers.html , ik heb 2 maal de OCTANE-R 12/12d

[ Voor 9% gewijzigd door MPAnnihilator op 15-11-2005 13:28 . Reden: Linkjes toegevoegd ]

Mijn Specs

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12 07:45

MnM

Mijn broertje heeft het volgende in zijn auto:

- Kenwood 9xxx headunit
- Boston Rally RC620 in de deur en dashboard
- Boston Rally in de hoedenplank
- Boston Rally RC12 Sub in de koffer
- Rockford Fosgate 5x Versterker
- Caliber 1 farat Condensator

Dit klapt hard en klinkt ook nog eens erg zuiver. Alleen weet ik niet of dit qua prijs overeen komt met waar je aan zat te denken.

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-12 19:33
MnM schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:06:
Mijn broertje heeft het volgende in zijn auto:

- Kenwood 9xxx headunit

...
Klinkt de bas nog netjes als je bij die Kenwood de bassboost aanzet ? Of gaat hij dan doorslaan/vervormen ? Bij de JVC radio van mijn moeders' auto bijvoorbeeld , gaat de bassboost niet geleidelijk , en klinkt het ineens veel te hard en gaat hij vervormen ? We hebben hem dus maar afgezet en wat meer bas gestoken dmv de standaard bas draaiknop. Wat is jouw opinie bij Kenwood ?

Mijn Specs