Ik wil graag analoge video gaan capturen en heb daarom wat onderzoek gedaan naar de mogelijkheden. Ik heb gekozen voor een extern kastje met fire wire aansluiting. Nu heb ik twee interessante modellen gevonden. De ADS Pyro AV Link en de Canopus ADVC110. Van de canopus heb ik aardig wat positieve gebruikers reacties gelezen maar van de ADS is minder te vinden. Is er iemand die mij meer kan vertellen. Waar zitten de verschillen behalve de prijs?
Mijn schoonpa heeft zo'n Pyro. Deed in eerste instantie bij oude videobanden met slechte sync zijn werk niet goed. Is inmiddels bij ADS teruggeweest. Aankomend weekend ben ik daar en het is de bedoeling e.e.a. weer eens te testen.
Ben heel benieuwd....martin2005 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:40:
Mijn schoonpa heeft zo'n Pyro. Deed in eerste instantie bij oude videobanden met slechte sync zijn werk niet goed. Is inmiddels bij ADS teruggeweest. Aankomend weekend ben ik daar en het is de bedoeling e.e.a. weer eens te testen.
Het resultaat viel niet tegen. Beter als de eerste ervaringen een tijd geleden. Ook oude videobanden (in mijn geval uit 1993) gaan redelijk. Als de sync echt weg is, dwz als je op tv de grijze strepen door het beeld ziet lopen, kan dit ding er ook niet zoveel meer mee. Maar dat ligt meer aan kwaliteit en wijze van opslaan van de videoband dan aan de Pyro AV Link.
Ik moet ook opmerken dat we deze keer een andere videorecorder gebruikt hebben, die beter lijkt te zijn in tracking. Dus waar het verschil nu uiteindelijk in zat is niet aan te geven.
Kortom, voor het geld dat-ie kost een goede prestatie. Kan hem zelf niet vergelijken met de Canopus. En ja inderdaad, daar gaan goede verhalen over op het net.
Ik moet ook opmerken dat we deze keer een andere videorecorder gebruikt hebben, die beter lijkt te zijn in tracking. Dus waar het verschil nu uiteindelijk in zat is niet aan te geven.
Kortom, voor het geld dat-ie kost een goede prestatie. Kan hem zelf niet vergelijken met de Canopus. En ja inderdaad, daar gaan goede verhalen over op het net.