Toon posts:

Conflict Wireless/wired

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al dagen aan het googlen maar vindt geen oplossing. Ik heb sinds een week een E-tech wireless router/modem waarop ik vier pc's wired wil aansluiten en vier laptops wireless.

Nu werken de wired pc's prima samen, maar zodra op een laptop een wireless verbinding tot stand is gebracht wil het niet lukken om daarmee het internet op te gaan en valt tegelijkertijd internet ook uit op de wired pc's (terwijl bv. msn messenger het wel gewoon blijft doen).
Wel kan ik dan zowel via wired als de wireless verbinding in het homepage-domein surfen (in dit geval google) maar daarbuiten kom ik niet. Ook kan ik de router wel bereiken.

Je kunt vier verschillende LAN groups aanmaken op die router. WLAN en Ethernet staan nu in dezelfde LAN group, maar dat moet toch gewoon kunnen?
Heb NAT en Firewall aan, DHCP aan en zowel de pc's als de laptop krijgen gewoon een IP toegewezen in de range 192.168.1.x

Bovendien valt (ook zonder wireless verbinding) sowieso continu na exact twee uur de totale verbinding met Versatel Family weg en moet het modem gereboot worden om de verbinding te herstellen, maar ik had het idee dat dat aan de DHCP-server van Versatel ligt.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 16:45 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-04 23:16

Bob

Klinkt als rommel, ik zou het eens terug naar de winkel sturen, zulke dingen moeten gewoon werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nieuw probleem:
het blijkt aan een specifieke laptop te liggen, bij andere doet ie het prima wireless. Dus het subject van deze thread is niet meer van toepassing.
Maar zodra die laptop verbinding maakt (krijgt gewoon een IP), wired of wireless maakt niet uit, dan gaat bij iedereen internet acuut plat. Verbinding blijft wel bij iedereen alleen internet kun je vergeten en dan moet het modem/router gereboot worden.
Iemand enig idee?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 10:53 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Post eens de gegevens van die laptop
- Zeker weten DHCP ? (welk ip krijgt ie )
- workgroup name goed ?
- Geen computernaam conflict ?
- Hij probeert niet het wan ip van de router te claimen ?

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:52
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:48:
wil het niet lukken om daarmee het internet op te gaan en valt tegelijkertijd internet ook uit op de wired pc's (terwijl bv. msn messenger het wel gewoon blijft doen).
Wel kan ik dan zowel via wired als de wireless verbinding in het homepage-domein surfen (in dit geval google) maar daarbuiten kom ik niet. Ook kan ik de router wel bereiken.
Waar het aan ligt zou ik niet weten, maar dat klinkt alsof je DNS-server dan niet meer te benaderen valt :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Pim. schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:06:
Post eens de gegevens van die laptop
- Zeker weten DHCP ? (welk ip krijgt ie )
- workgroup name goed ?
- Geen computernaam conflict ?
- Hij probeert niet het wan ip van de router te claimen ?
-Absoluut DHCP. Hij krijgt netjes 192.168.1.x toegewezen en de DHCP server, DNS server en default gateway staan ook allemaal OK (zoals bij de andere comps), alledrie 192.168.1.1
-Is de workgroup name belangrijk? Sommige anderen die wel prima internet hebben kan ik ook niet zien op mijn pc via een workgroup.
-Geen computernaam conflict, alleen zij heeft "acerblabla" en een ander alleen "ACER". Moet kunnen toch?
-Nee

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 11:54 ]

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:49

NBK

Weercam-Avatar

Is die laptop virus en spyware vrij? Soms genereerd die zooi zoveel netwerkverkeer dat de internet verbinding het niet meer trekt of dat de router zelfs 'crashed'.

[ Voor 13% gewijzigd door NBK op 16-11-2005 12:00 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Verwijderd

Topicstarter
NBK schreef op woensdag 16 november 2005 @ 12:00:
Is die laptop virus en spyware vrij? Soms genereerd die zooi zoveel netwerkverkeer dat de internet verbinding het niet meer trekt of dat de router zelfs 'crashed'.
Weet ik niet zeker.

Trouwens, ik begin nu ook aan andere dingen te twijfelen. Het is echt een ingewikkeld gebeuren:
Ik heb zelf prima wired en wireless, de grote probleem laptop heeft dus alleen verbinding en laat alles en iedereen crashen behalve de verbinding.
Twee anderen kunnen wel wired op internet maar niet wireless. Ze hebben dan ook wel wireless verbinding maar kunnen niet op internet, maar deze twee laten NIET de rest crashen...... Ik dacht dat dat dan echt aan hun eigen wireless configuratie zou liggen, maar daar begin ik nu ook aan te twijfelen. Sorry voor het niet helemaal meteen compleet vertellen van het verhaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 13:14 ]

Pagina: 1