[??] Kleine applicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 09:40
Ik wil het volgende, een icoontje langs mijn klokje, op het moment dat ik daarop klik moet hij een internetpagina openen. Deze pagina vraagt een inlognaam en wachtwoord via een formulier. Deze gegevens moeten meteen ingevuld worden en hijmoet vervolgens het formulier automatisch submitten...

Is dit mogelijk?
Er moet een config-bestand bijzitten waarin ik de inloggegevens invul die hij automatisch in moet vullen en waar ik het pad naar het .ico-bestand invul...

ik weet absoluut niet waar ik op moet zoeken om zoiets te vinden om te kijken of het al bestaat...
Kan zoiets in Director gemaakt worden? Of heeft iemand al zoiets voor mij/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Tuurlijk is zoiets mogelijk, maar houdt er wel rekening mee dat [PW] bedoeld is om zelf te programmeren. Het zoeken naar bestaande applicaties of het vragen naar mogelijke bestaande oplossingen hoort hier niet :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
tuurlijk is zoiets mogelijk, ik ken director niet, dus weet niet of het daar in kan, maar het is zeker mogelijk ik verschillende andere talen.

heb je al een taal op het oog waarin je wilt programmeren?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• robg1984
BtM909 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:43:
Tuurlijk is zoiets mogelijk, maar houdt er wel rekening mee dat [PW] bedoeld is om zelf te programmeren. Het zoeken naar bestaande applicaties of het vragen naar mogelijke bestaande oplossingen hoort hier niet :)
mijn excuses, waar hoort dit wel?
BasieP schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:43:
tuurlijk is zoiets mogelijk, ik ken director niet, dus weet niet of het daar in kan, maar het is zeker mogelijk ik verschillende andere talen.

heb je al een taal op het oog waarin je wilt programmeren?
ik ken alleen PHP maar daar heb ik nu niks aan.
director ken ik alleen de basis zeg maar...

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Kijk eens naar AutoIt, ik weet niet of je daar de mogelijkheden hebt voor systray en icoontjes en dat soort rommel maar je komt er al een eind mee zonder enige programmeerkennis, misschien nog iets voor je?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 14:43

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

robg1984 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:42:
Ik wil het volgende, een icoontje langs mijn klokje,
Dat heet je systemtray aka systray , mogelijk helpt die term bij het zoeken.
op het moment dat ik daarop klik moet hij een internetpagina openen. Deze pagina vraagt een inlognaam en wachtwoord via een formulier. Deze gegevens moeten meteen ingevuld worden en hijmoet vervolgens het formulier automatisch submitten...

Is dit mogelijk?
Er moet een config-bestand bijzitten waarin ik de inloggegevens invul die hij automatisch in moet vullen en waar ik het pad naar het .ico-bestand invul...

ik weet absoluut niet waar ik op moet zoeken om zoiets te vinden om te kijken of het al bestaat...
Kan zoiets in Director gemaakt worden? Of heeft iemand al zoiets voor mij/
Het lijkt mij niet helemaal veilig (is dat wel belangrijk hier?) om die inloggegevens in je config te zetten.

Ik ken Director niet, maar zoals hier boven vermeld, je vraagt niets vreemds.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 15-11-2005 12:52 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• robg1984
Tukk schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:51:
[...]

Dat heet je systemtray aka systray , mogelijk helpt die term bij het zoeken.

[...]

Het lijkt mij niet helemaal veilig (is dat wel belangrijk hier?) om die inloggegevens in je config te zetten.

Ik ken Director niet, maar zoals hier boven vermeld, je vraagt niets vreemds.
ok, bedankt.
je hebt gelijk als je het hebt over de veiligheid...dit hoeft niet perse, mag ook in de applicatie zelf zitten.
Wolfboy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:50:
Kijk eens naar AutoIt, ik weet niet of je daar de mogelijkheden hebt voor systray en icoontjes en dat soort rommel maar je komt er al een eind mee zonder enige programmeerkennis, misschien nog iets voor je?
ik ga ernaar kijken! bedankt!

• H!GHGuY
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik vraag me dit af:

waarom maak je geen snelkoppeling in je "snelstarten" balk van windows naar die internet-pagina.
in je browser maak je dat ie automatisch je usernaam en paswoord invult, en dan ben je met 2 muisklikken overal waar je wil zijn.

wil je het in 1 klik, dan bekijk je de HTML-broncode van de pagina, haal je er de variabelen uit en geef je ze in de link mee:
"http://my.page.com/index.php?usernaam=ik&paswoord=haha"

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-04 23:27
HIGHGuY schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:03:
"http://my.page.com/index.php?usernaam=ik&paswoord=haha"
if(isset($_POST[usernaam && $_POST[paswoord]));
Gaat dus niet werken
Tenzij TS de beheerder is van my.page.com natuurlijk

Verwijderd

grolle schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:09:
[...]

Gaat dus niet werken
Hij kan toch ook een post genereren via een htmlpagina ipv via een get request? Ik denk dan aan het volgende (untested).
code:
1
2
3
4
5
6
<body onload='document.forms['form'].submit();'>
<form id='form' name='form' action="POST" target="http://andersite.blaat.iets/postform.php">
<input type='hidden' name='username' value='hihi'>
<input type='hidden' name='password' value='secureblaat1234'>
</form>
</body>

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

grolle schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:09:
[...]

Gaat dus niet werken
Deze kun je zelf wel weer sturen.

Waarom kijk je niet naar een simpelen taal als VB? Zo iets als dit zet je met een beetje doorzettings vermogen nog wel in elkaar.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, genoeg geweest. :)

Programming & Webscripting is bedoeld voor discussies over zelf programmeren. Als je een script of programma zoekt, dan zit je hier gewoon verkeerd. Zie ook P&W FAQ - Scriptrequests. Je vraag zou beter passen in Software Algemeen, maar aangezien hier nu redelijk wat programmeer-related replies staan, doe ik je topic voor de duidelijkheid dicht in plaats van het te verplaatsen. Je kan in SA gewoon een nieuw topic openen als je wil. :)

Mocht je dit alsnog zelf willen gaan programmeren, probeer dan eerst wat te Googlen. In dit topic zijn al termen als "system tray" gevallen waar je vast wel wat mee kan vinden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.