Toon posts:

2 PCs: één-poorts ST510 delen plus filesharen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij is het Tweak-onderdeel 'netwerken' nieuw, vandaar dat ik me helemaal suf heb gezocht om antwoord te vinden op mijn vraag, maar voor dat ik tot enigerlei aankoop over ga, wil ik graag bevestiging van mijn bevindingen... (zou toch zonde zijn om iets onnodigs te kopen).

Ik heb een SpeedTouch 510, met één poort, die ik wil gaan delen om met twee pcs op internet te kunnen.
Daarnaast wil ik tussen deze twee pcs ook kunnen filesharen.

Is het enige wat ik daarvoor nodig heb een simpele switch van een paar euro?

Na het lezen van de topics die hieraan gerelateerd zijn, lijkt het me haast tè makkelijk, want ik zag al speedtouch firmware hacks, routers-achter-hubs-achter-routers en tweak weet wat nog meer voor ingewikkelde constructies.

Verwijderd

In principe moet het met een switch idd lukken.

de speedtouch hacks die je noemt zijn voor een ouder modem, die zelf niet routerd (st-home), en mensen die een router achter hun st510 hangen zijn meestal niet tevreden over de eigenschappen van de st510.

Maar technisch gezien moet jou voorstel gewoon werken

Verwijderd

Topicstarter
Super, dat geeft me vertrouwen. Dan ga ik aan de slag, binnenkort ben ik zonder twijfel een netwerk-expert ;)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Idd is een switch de best oplossing. Tussen veel (goedkope) switches en de modem moet een crosskabel. Als je die drempel genomen hebt is de rest simpel.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat was allemachtig pijnloos. Voor 20 euri's een keurig superklein Asus (edit: deze eet zowel crossed als straight kabels, helemaal simpel) switchje inclusief een extra utp kabeltje; drie keer pluggen en het werkte onmiddelijk :D

Had ik veel eerder moeten doen. |:(

Thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 16:53 ]