voeding testen / microfoon audigy-2-zs-platinum

Pagina: 1
Acties:

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,
ik heb even een paar vraagjes:

ik heb deze voeding in bestelling. Hoe kan ik deze (na aankomst/bezorging) testen zónder de voeding in de pc te zetten?
Ik heb wel een keer een manier gevonden om, dmv 2 pinnetjes van de 20pins connector te verbinden, de voeding te kunnen inschakelen. Maar ik weet niet meer welke 2 pins dat waren en of dat bij deze voeding dezelfde 2 pins zijn.
na het inschakelen wil ik dus met een volt/ampere metertje de voeding testen/doormeten.

Audigy 2 zs platinum:
- in het frontpanel moet er dmv een jumper aangegeven worden wat voor type microfoon je wilt aansluiten. Een dynamische of een condensator microfoon (oid). Hoe weet ik met welk soort ik te maken heb? zijn er zichtbare verschillen?
- welk type is de microfoon van de canyon CN-HS1 ?

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/885613/

Als je het niet helemaal door wilt lezen; groen met de aarde verbinden. Om er fatsoenlijke spanningen uit te halen moet je hem misschien wel een dummyload geven.

En die microfoon is een condensator (dat staat toch in die link?!?!)

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste kun je een voeding toch testen onder flinke load. Zonder belasting zullen ze nog wel redelijk stabiele lijnen geven, maar waar het vooral om gaat is hoe ze het doen MET een flinke belasting. Dus gewoon in je systeem hangen en testen lijkt mij het beste.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
goeievraag schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:04:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/885613/

Als je het niet helemaal door wilt lezen; groen met de aarde verbinden. Om er fatsoenlijke spanningen uit te halen moet je hem misschien wel een dummyload geven.

En die microfoon is een condensator (dat staat toch in die link?!?!)
ok, groene draad, is dat zowel bij 20 als bij 24 pins?

microfoon: had ik niet eens gezien :P , toch maar eens beter kijken....

maar ff voor de duidelijkheid over de microfoons, zijn er zichtbare verschillenden tussen de 2 genoemde microfoons? Hoe kan ik ze uit elkaar houden?
Terw_Dan schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:42:
Het beste kun je een voeding toch testen onder flinke load. Zonder belasting zullen ze nog wel redelijk stabiele lijnen geven, maar waar het vooral om gaat is hoe ze het doen MET een flinke belasting. Dus gewoon in je systeem hangen en testen lijkt mij het beste.
ik wil gewoon weten of ie doet voordat ik em in de pc zet. Dus dat ik niet door een brakke voeding de boel opblaas oid... Gewoon voorzorg dus.
Als ik de voeding aankrijg door de methode van goeievraag, welke voltages moet ik dan op al die draadjes van de mobo connector krijgen? Molex is +5 en +12 (en 2 grounds), dat weet ik, maar verder niet...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
http://gathering.tweakers...message/20200744#20200744

Maar je mag van zo een voeding toch wel verwachten dat hij het gewoon doet? Of heb je slechte ervaringen met nieuwe voedingen?

En over de microfoon. Volgens mij (zegt niet zo veel :) ) is een dynamische (veel) groter (het is in feite gewoon een soort van speaker, als je hem op een uitgang van een versterker aansluit komt er gewoon geluid uit) en een condensator is kleiner, vaak ongeveer zo groot als een knoopbatterij. (en er komt geen geluid uit)

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
goeievraag schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:27:

Maar je mag van zo een voeding toch wel verwachten dat hij het gewoon doet? Of heb je slechte ervaringen met nieuwe voedingen?
dat niet... maar stel dat de zaak opgeblazen wordt (door dus een brakke voeding) dan heb ik een probleem want een nieuwe pc is financieel niet haalbaar. Voor school moet ik er namelijk vérplicht een hebben. De school zorgt niet voor pc's thuis dus daar hoef ik niet te vragen...
goeievraag schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 17:27:
En over de microfoon. Volgens mij (zegt niet zo veel :) ) is een dynamische (veel) groter (het is in feite gewoon een soort van speaker, als je hem op een uitgang van een versterker aansluit komt er gewoon geluid uit) en een condensator is kleiner, vaak ongeveer zo groot als een knoopbatterij. (en er komt geen geluid uit)
hm ok.

Oscar Wilde

Pagina: 1