Beste Tweakers,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb hier een aantal HP Compaq Business Desktop dc5100 Small Form Factor pc's.
Deze willen wij gaan installeren met een RIS server, we hebben een image gemaakt met RIPREP en tot zover ging ook alles goed.
Deze image staat nu op de RIS server, bij het booten van een pc kunnen wij ons netjes aanmelden bij de RIS server en de gemaakte image aanwijzen voor installatie.
Als de installatie start krijgen wij alleen de volgende foutmelding:
The operating system image you selected does not contain the necessary drivers for your network adapter. Try selecting a different operating system image. If the problem persists, contact your administrator. Setup cannot continue. Press any key to exit.
http://support.microsoft.com/?id=823658
Hiervoor schijnt dus een hotfix te zijn en deze heb ik dan ook aangevraagd bij Microsoft, dit had echter geen nut omdat Windows 2003 SP1 al geinstalleerd was.
Wij hebben hiervoor al het volgende gedaan om de drivers te laten herkennen.
De volgende driver gedownload van de HP site:
Broadcom NetXtreme Gigabit Drivers for Windows XP
version 8.27.1 D (7 Nov 05)
http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/22680.html
Hierin is bijgesloten een speciale .INI file voor de installatie via een RIS server. (deze heb ik ook aangepast zoals in de readme.txt word vermeld)
Deze file plus de .SYS file heb ik in de I386 map geplaatst.
De orginele driver files heb ik geplaatst in de de map die aangemaakt moet worden. (\\test\d$\RemoteInstall\Setup\English\Images\WXPProUKSP2-logistics\$oem$\$1\Drivers\Nic)
Tevens heb ik in de .SIF file het volgende aangepast:
[Unattended]
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath = "Drivers\Nic"
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \WINDOWS
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1
Nadit alles gedaan te hebben heb ik de BINL service herstart.
Als het goed is moeten er dan nieuwe .PNF files aangemaakt worden in de image folder maar deze zie ik ook niet verschijnen.
Kan iemand me aub helpen met mijn probleem mijn kennis stopt hier namelijk en ik heb echt al van alles gelezen en geprobeerd (drivers van de broadcom site etc.)
Alvast bedankt.
Groet,
DXK
Niet vergeten de RIS server is een Windows 2003 server standard + SP1 en volledig up to date.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb hier een aantal HP Compaq Business Desktop dc5100 Small Form Factor pc's.
Deze willen wij gaan installeren met een RIS server, we hebben een image gemaakt met RIPREP en tot zover ging ook alles goed.
Deze image staat nu op de RIS server, bij het booten van een pc kunnen wij ons netjes aanmelden bij de RIS server en de gemaakte image aanwijzen voor installatie.
Als de installatie start krijgen wij alleen de volgende foutmelding:
The operating system image you selected does not contain the necessary drivers for your network adapter. Try selecting a different operating system image. If the problem persists, contact your administrator. Setup cannot continue. Press any key to exit.
http://support.microsoft.com/?id=823658
Hiervoor schijnt dus een hotfix te zijn en deze heb ik dan ook aangevraagd bij Microsoft, dit had echter geen nut omdat Windows 2003 SP1 al geinstalleerd was.
Wij hebben hiervoor al het volgende gedaan om de drivers te laten herkennen.
De volgende driver gedownload van de HP site:
Broadcom NetXtreme Gigabit Drivers for Windows XP
version 8.27.1 D (7 Nov 05)
http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/22680.html
Hierin is bijgesloten een speciale .INI file voor de installatie via een RIS server. (deze heb ik ook aangepast zoals in de readme.txt word vermeld)
Deze file plus de .SYS file heb ik in de I386 map geplaatst.
De orginele driver files heb ik geplaatst in de de map die aangemaakt moet worden. (\\test\d$\RemoteInstall\Setup\English\Images\WXPProUKSP2-logistics\$oem$\$1\Drivers\Nic)
Tevens heb ik in de .SIF file het volgende aangepast:
[Unattended]
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath = "Drivers\Nic"
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \WINDOWS
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1
Nadit alles gedaan te hebben heb ik de BINL service herstart.
Als het goed is moeten er dan nieuwe .PNF files aangemaakt worden in de image folder maar deze zie ik ook niet verschijnen.
Kan iemand me aub helpen met mijn probleem mijn kennis stopt hier namelijk en ik heb echt al van alles gelezen en geprobeerd (drivers van de broadcom site etc.)
Alvast bedankt.
Groet,
DXK
Niet vergeten de RIS server is een Windows 2003 server standard + SP1 en volledig up to date.