Toon posts:

[RIS] Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb hier een aantal HP Compaq Business Desktop dc5100 Small Form Factor pc's.
Deze willen wij gaan installeren met een RIS server, we hebben een image gemaakt met RIPREP en tot zover ging ook alles goed.
Deze image staat nu op de RIS server, bij het booten van een pc kunnen wij ons netjes aanmelden bij de RIS server en de gemaakte image aanwijzen voor installatie.
Als de installatie start krijgen wij alleen de volgende foutmelding:

The operating system image you selected does not contain the necessary drivers for your network adapter. Try selecting a different operating system image. If the problem persists, contact your administrator. Setup cannot continue. Press any key to exit.

http://support.microsoft.com/?id=823658
Hiervoor schijnt dus een hotfix te zijn en deze heb ik dan ook aangevraagd bij Microsoft, dit had echter geen nut omdat Windows 2003 SP1 al geinstalleerd was.

Wij hebben hiervoor al het volgende gedaan om de drivers te laten herkennen.
De volgende driver gedownload van de HP site:

Broadcom NetXtreme Gigabit Drivers for Windows XP
version 8.27.1 D (7 Nov 05)
http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/22680.html

Hierin is bijgesloten een speciale .INI file voor de installatie via een RIS server. (deze heb ik ook aangepast zoals in de readme.txt word vermeld)
Deze file plus de .SYS file heb ik in de I386 map geplaatst.
De orginele driver files heb ik geplaatst in de de map die aangemaakt moet worden. (\\test\d$\RemoteInstall\Setup\English\Images\WXPProUKSP2-logistics\$oem$\$1\Drivers\Nic)

Tevens heb ik in de .SIF file het volgende aangepast:

[Unattended]
OemPreinstall = yes
OemPnpDriversPath = "Drivers\Nic"
FileSystem = LeaveAlone
ExtendOEMPartition = 0
TargetPath = \WINDOWS
OemSkipEula = yes
InstallFilesPath = "\\%SERVERNAME%\RemInst\%INSTALLPATH%\%MACHINETYPE%"
LegacyNIC = 1

Nadit alles gedaan te hebben heb ik de BINL service herstart.
Als het goed is moeten er dan nieuwe .PNF files aangemaakt worden in de image folder maar deze zie ik ook niet verschijnen.

Kan iemand me aub helpen met mijn probleem mijn kennis stopt hier namelijk en ik heb echt al van alles gelezen en geprobeerd (drivers van de broadcom site etc.)

Alvast bedankt.

Groet,

DXK

Niet vergeten de RIS server is een Windows 2003 server standard + SP1 en volledig up to date.

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 20:12
Ik kende 2 urls die je misschien konden helpen maar ze bestaan niet meer :

http://wug.lutteman.se/articles/ris-add-nic.htm
http://www.wug-nordic.net/articles/ris-add-nic.htm

Vreemd is wel dat de pnf files niet aangemaakt worden...Dat zou je misschien eerst moeten onderzoeken.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Ik heb dit zelfde probleem gehad met een DC7600. Ik heb toen ook gewoon de drivers gedownload en ben met die RIS sub dir aan de slag gegaan.
De oplossing wat eigenlijk de hele RIS sub dir negeren en gewoon de driver (SYS en INF) files uit de drivers map direct in de i386 directory kopieren van je RIS image.

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

Malossi:

wat je moet doen is de INF & de SYS file rechtstreeks in de I386 folder kopieren onder je image (dus tussen al de windows bestanden). Vervolgens dien je de Remote Installation Service te restarten. Wanneer je nu een nieuwe pc installeert zal je zien dat ie blijft 'hangen' in het begin (starting windows setup of zoiets). Op dat moment worden de INF files gecompileerd. Vanaf dat de setup verdergaat zal je zien dat je PNF file is aangemaakt in de i386 directory. De setup zal nu doorgaan.

Deze procedure (netwerkdrivers in i386 proppen) is nodig om windows netwerksupport te geven tijdens de text-phase setup.

Vanaf dat windows verdergaat met de grafische setup, worden pas de drivers gebruikt die je hebt toegevoegd onder de OEM directory.

Veel succes!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 13:05:
Malossi:

wat je moet doen is de INF & de SYS file rechtstreeks in de I386 folder kopieren onder je image (dus tussen al de windows bestanden). Vervolgens dien je de Remote Installation Service te restarten. Wanneer je nu een nieuwe pc installeert zal je zien dat ie blijft 'hangen' in het begin (starting windows setup of zoiets). Op dat moment worden de INF files gecompileerd. Vanaf dat de setup verdergaat zal je zien dat je PNF file is aangemaakt in de i386 directory. De setup zal nu doorgaan.

Deze procedure (netwerkdrivers in i386 proppen) is nodig om windows netwerksupport te geven tijdens de text-phase setup.

Vanaf dat windows verdergaat met de grafische setup, worden pas de drivers gebruikt die je hebt toegevoegd onder de OEM directory.

Veel succes!
Bedankt voor jullie reactie op jou manier is het idd gelukt!
Maar ik was hier inmiddels zelf ook al achtergekomen, via een oud collega had ik deze info ook gekregen.
Nadat je deze direct in de i386 directory gekopieerd heb moet je de volgende services herstarten.

(dit geld volgens mij alleen voor een Windows 2003 Server)

Trivial FTP
DHCP Client
Remote Installation Service
en netbinlsvc

Hierna was mijn probleem verholpen en het loopt nu als een trein!
7/8 minuten per pc met een image van 4 gig.

Bedankt!

Groet,

DXK

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 16:32 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om je overbodig werk te besparen:
Simpelweg Remote Installation herstarten is al genoeg, die reinitialiseert de andere services al.
En DHCP client herstarten?
*grinnik*

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
BackSlash32 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:26:
Om je overbodig werk te besparen:
Simpelweg Remote Installation herstarten is al genoeg, die reinitialiseert de andere services al.
En DHCP client herstarten?
*grinnik*
Even voor de duidelijkheid:
Batchfile:
1
2
net stop binlsvc
net start binlsvc
Pagina: 1