[XP] Verwijder bestanden uit doelmap, in bron niet bestaan*

Pagina: 1
Acties:

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 22:53
Ik ben een beetje aan het stoeien met een backup script:

ik kopieer de gewijzigde bestanden met:

xcopy sourfolderpath destfolderpath /d /e /h /y /q

maar verwijderde bestanden in de sourfolderpath worden mbv xcopy helaas niet verwijderd in de destfoldpath. De hele Destfolder leeg maken is niet geen optie doordat er heel veel data inzit.

Ik zoek eigenlijk een soort geavanceerde compare and delete file voor dirs, weet iemand deze of heeft iemand een beter idee?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals je misschien is opgevallen toen je in Windows Operating Systems rond keek, beginnen bijna alle topics met bijvoorbeeld [XP] of [2000] maar ik kan me voorstellen dat je daar over heenkeek. Toen jev vervolgens de Windows Operating Systems Policy doorlas, las je echter dat dit verplicht is in Windows Operating Systems en toch staat het er geen OS in je topictitel :'(

Oftewel - welke Windows versie hebben we het hier over?

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03 22:53
elevator schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:02:
Zoals je misschien is opgevallen toen je in Windows Operating Systems rond keek, beginnen bijna alle topics met bijvoorbeeld [XP] of [2000] maar ik kan me voorstellen dat je daar over heenkeek. Toen jev vervolgens de Windows Operating Systems Policy doorlas, las je echter dat dit verplicht is in Windows Operating Systems en toch staat het er geen OS in je topictitel :'(

Oftewel - welke Windows versie hebben we het hier over?
XP, sorry. Geld voor WIndows algemeen, tenmisnte Xcopy bestaat volgens mij al sinds Win95, sowieso sinds 2000.

Maar mijn vraag gaat dus over een commandline tooltje/commando, moet dit misschien naar het SA forum?

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens naar robocopy :)

Verwijderd

borgdaville schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:46:
[...]

XP, sorry. Geld voor WIndows algemeen, tenmisnte Xcopy bestaat volgens mij al sinds Win95, sowieso sinds 2000.

Maar mijn vraag gaat dus over een commandline tooltje/commando, moet dit misschien naar het SA forum?
dat wil niet zeggen dat er geen nieuwe opties bijkomen. veel cmd commands hebben behoorlijk wat switches erbij gekregen in de loop der jaren.

robocopy idd.