Toon posts:

SUSE 10.0 OSS rtl8180 + WEP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren SUSE Linux 10.0 OSS met KDE geinstalleerd. Al mijn hardwarecomponenten zijn goed geinstalleerd, ook mijn draadloze PCI-kaart (Realtek 8180), want deze wordt standaard ondersteund volgens opensuse.org. Ik krijg alleen geen draadloos netwerk ingesteld. Ik heb een draadloze router van SMC en werk op mijn windows XP machine altijd met dezelfde combinatie probleemloos.

Mijn vraag is hoe ik draadloos binnen deze linux versie kan instellen. Ik heb WEP encryptie aanstaan en wil deze heel graag behouden (beveiliging).

Ik heb al heel wat uren op internet gezocht, maar kom er echt niet uit. Ik heb de applicaties KWirelessMonitor en KWlanInfo al geprobeerd, maar volgens mij kun je daarmee niet connecten en de WEP sleutel ingeven (volgens mij alleen informeren).

Kan iemand mij helpen met het instellen hiervan? Hierna wil ik ook als het kan ook een normale netwerkkaart erin plaatsen, maar die moet peer-to-peer gaan werken. Mijn 2e vraag is dan ook kan ik 2 netwerkverbindingen instellen in SUSE Linux 10.0 OSS?

Gr. Hans

• doelman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 12:23
Ja, je kunt meerdere netwerkverbindingen gebruiken.

Draadloos netwerk, op de commandolijn als root:

iwconfig wlan0 (of hoe je device ook heet) essid netwerkknaam key A3B2C2D5E6

Achter netwerkkaam geef je de naam van je netwerk op (ssid), achter key je wep-sleutel. Vervolgens even netwerk herstarten.

Maar ik dacht dat je in suse ook wel ergens een wizard heb, om wireless in te stellen, maar zoals hierboven beschreven kan het ook.

Mijn pianomuziek: http://www.youtube.com/user/doelman

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-02 15:05
Probeer is met kinternet hiermee heb ik het zelf ook werkend gekregen ik weet alleen niet hoe ik de web key moet laten onthouden, maar connectie krijgen kan je er zeker mee.