[W2K + RS] Rapporten via internet opvragen

Pagina: 1
Acties:

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Goede morgen,

Ik heb vorige week een reporting service opgezet op een W2K machine met SQL 2K. Alle laatste SP's zijn geinstalleerd en op het interne netwerk werken de rapporten als een tierelier.
Echter, de rapportages moeten ook via het internet beschikbaar zijn en dat lukt helaas nog niet. Zodra een rapport wordt opgevraagd door de client ziet deze wel de navigatiebalk waarin de parameters en pagina browser staan weergegeven, maar verder dan dit komt ie niet. Met ander woorden, de image "Report is being generated" blijft zichtbaar in de browser.
Het volgende is al onderzocht.
  • Zo'n beetje de halve internet communitie die iets met RS via het internet wil doen, loopt tegen soortgelijke problemen aan.
  • De oplossingen zijn nogal verdeeld.
    1. In de rswebapplication.config de tag <ReportServerExternalUrl/>, <ReportServerExternalURL/><ReportServerVirtualFolder/><ReportServerVirtualDirectory/> toevoegen aan de <UI/> tag. (werkt niet)
    2. De bovengenoemde tags in een eigen UI tag opnemen (werkt niet)
    3. De bovengenoemde tags het fully qualified path meegeven (www.domain.com), al dan niet met of zonder http:// (werkt niet)
    4. De bovengenoemde tags het ip adres meegeven wat de machine via internet broadcast (werkt niet)
    5. De bovengenoemde tags alleen /ReportServer meegeven(werkt niet)
    6. Rechten aan de anonymous gebruiker geven (was al ingesteld bij mijn eerste configuratie)
  • De oplossing die MS aandraagt, namelijk <ReportServerExternalUrl>reports.domain.com</ReportServerExternalUrl> aan de rsWebApplication.config toevoegen werkt niet.
  • Als ik in de table ExecutionLog van de ReportServer kijk, dan staan daar alleen requests van het interne netwerk vermeld. Requests vanaf internet komen niet aan in de RS.
Nou, geraadpleegde bronnen zijn dus onder andere MSDN, BOL, microsoft.public.sqlserver.reportingscvs.
Geen enkele bron kan me hier echt mee helpen en mensen waarbij een van de bovengenoemde oplossingen werkt snappen niet waarom en daar zijn dan weer legio mensen die aangeven dat de genoemde oplossing voor hun niet werkt.

Als iemand een idee heeft, laat het dan heel graag even weten.

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door akakiwi op 15-11-2005 12:00 . Reden: Extra informatie over wat wel en niet werkt. ]

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Rapporting services en IIS is beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga jouw topic dan ook eventjes verplaatsen naar Software Algemeen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Topicstarter
Ik weet al waar het aan lag.
De router waar de machine achter hing liet de externe requests niet door.

| Life is a game (and games are fun) | homepage |