Toon posts:

[2003] WSUS Updates voor inloggen installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik al vrijlang WSUS,
Werkt allemaal perfect.(vind ik)

ja ik heb gezocht:
[rml][ Howto] Sus Server[/rml]
[rml][ WSUS] Ervaringen, Tips en Problemen[/rml]

Alleen klagen mij medewerkers dat ze vaak opnieuw moeten herstarten.
Dit kunnen ze nu uitstellen maar nogesteeds klagen ze.

Ik laat de updates nu 1 keer per maand stuuren om dit tot 1 dag per maand te beperken.
Maar dan moeten ze die dag misschien wel 3 tot 5 keer herstarten.

Wat ik dus wil is net zoals wanneer je software via een GPO deployed, Dat ze niet kunnen inloggen totdat de software update / installatie is voltooid.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, anders zeg het gewoon ff normaal wat niet duidelijk is dat zal ik de nodig informatie posten.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
De pc's zijn natuurlijk ook erg traag bij het verspreiden van de updates, ik weet niet of je ook nog over een vpn verbinding moet maar fijn is dit vast niet voor je medewerkers. Is het geen optie om de pc's 's nachts wakker te maken, en de updates te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:05:
De pc's zijn natuurlijk ook erg traag bij het verspreiden van de updates, ik weet niet of je ook nog over een vpn verbinding moet maar fijn is dit vast niet voor je medewerkers. Is het geen optie om de pc's 's nachts wakker te maken, en de updates te installeren?
VPN is niet vantoepassing.
WOL snachts lijkt me en beetje omslachtig.

En ze worden idd erg traag, als ze bezig zijn met updaten.
Ook erg vervelend

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:29:
VPN is niet vantoepassing.
WOL snachts lijkt me en beetje omslachtig.

En ze worden idd erg traag, als ze bezig zijn met updaten.
Ook erg vervelend
Waarom is WOL omslachtig dan? Je geeft zelf al aan dat de pc's er traag van worden, dan i het toch het beste om dit te doen als er niemand aanwezig is? :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

WOL is niet omslachtig maar erg handig in dit geval. Jou gebruikers merken namelijk niks van het feit dat updates op hun computers uitgerold worden en kunnen gewoon zonder rebooten doorwerken.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 14:57:
WOL is niet omslachtig maar erg handig in dit geval. Jou gebruikers merken namelijk niks van het feit dat updates op hun computers uitgerold worden en kunnen gewoon zonder rebooten doorwerken.
Nou oke maar hou laat ik dit dan werken, kun je een wol command stuuren via ad of een script laten lopen snachts..?

• smimic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
ik weet niet wat voor systemen je hebt staan, maar als ze langzaam worden van een paar updates uitrollen wordt het mischien zowiezo tijd om ze te vervangen.

persoonlijk heb ik bij 200+ werknemers ook wsus gewoon aanstaan, en die ene dag in de maand dat het om de beveiliging en updates van pc gaat moeten ze maar even doorbijten (security is een denkwijze die ook in het bedrijf houvast moet vinden).

daarnaast zijn de meeste updates van SUS niet Boot"ens" waardig. en over het algemeen zeker niet meerdere boots per dag.. dus ik zou mischien toch nog eens zelf kijken naar die machines.

wol is een optie. kan je via tools doen, maar vooralsnog moeten zowel je switches als AL je clienten dat ondersteunen. en over het algemeen kom je niet zo heel veel omgevingen tegen die dat doen.

[ Voor 16% gewijzigd door smimic op 15-11-2005 16:19 ]

i5-2500k /MSI GTX 1080 8 GB X Gaming / 8GB Mem / 6TB storage/ B&Q 32 inch WQHD/

Verwijderd

Topicstarter
ultratrottell schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:18:
ik weet niet wat voor systemen je hebt staan, maar als ze langzaam worden van een paar updates uitrollen wordt het mischien zowiezo tijd om ze te vervangen.

persoonlijk heb ik bij 200+ werknemers ook wsus gewoon aanstaan, en die ene dag in de maand dat het om de beveiliging en updates van pc gaat moeten ze maar even doorbijten (security is een denkwijze die ook in het bedrijf houvast moet vinden).

daarnaast zijn de meeste updates van SUS niet Boot"ens" waardig. en over het algemeen zeker niet meerdere boots per dag.. dus ik zou mischien toch nog eens zelf kijken naar die machines.

wol is een optie. kan je via tools doen, maar vooralsnog moeten zowel je switches als AL je clienten dat ondersteunen. en over het algemeen kom je niet zo heel veel omgevingen tegen die dat doen.
Nou de systemen worden iedere 2 jaar vevangen.
ze zijn dus vrij nieuw.Maar wanneer er bijv service pack 2 voor office 2003 geinstalleerd word merk je toch echt wel verschil

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:09:
[...]

Nou oke maar hou laat ik dit dan werken, kun je een wol command stuuren via ad of een script laten lopen snachts..?
Er zijn behoorlijk wat tooltjes die WOL packets kunnen sturen en goed te integreren zijn in scripts :)

Probeer deze bijvoorbeeld eens: [google=wake on lan command line download]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Pagina: 1