Toon posts:

[2003] Share "redundant" maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een netwareshare (i:), die verwijst naar een map op computer A. Maar is het nu ook mogelijk (zonder extra programma's) om bijvoorbeeld met een script die share automatisch door te verwijzen naar computer B als computer A niet meer bereikbaar is?

Op zich te doen met een script in de schedular lijkt me, maar hoe controleer ik of die share werkt? (pingen is geen optie).

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Probeer een bestandje te kopieren van of naar die share. Als het niet lukt schakel je over naar een andere server. Je moet ze dan wel constant synchroniseren. Denk je niet dat je beter een iets professionelere oplossing kan gaan gebruiken voor failover?

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:51:
Probeer een bestandje te kopieren van of naar die share. Als het niet lukt schakel je over naar een andere server. Je moet ze dan wel constant synchroniseren. Denk je niet dat je beter een iets professionelere oplossing kan gaan gebruiken voor failover?
Ik sta open voor ideeën, maar ik wil er geen extra geld of programma's insteken. Want in princiepe heb ik een oplossing (werk met een VB6 script in de toepassing waar die server voor draaid en dat is een SCADA Terminal programma) maar die werkt niet altijd even best helaas.

En hoe schakel ik met kopieeren weer terug op A als die weer up is na al overgeschakeld te hebben naar B?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:31 ]

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:48
Als je een W2K3 AD hebt, kun je misschien met DFS (Distributed File System) en FRS (File Replication Service) iets uitvogelen.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
mbaltus schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 12:05:
Als je een W2K3 AD hebt, kun je misschien met DFS (Distributed File System) en FRS (File Replication Service) iets uitvogelen.
Standard edition, heb het inmiddels opgelost middels batch scriptjes. Works fine, alleen wordt het om de 30 seconden gechecked (vaker is eigenlijk overbodige resource verspelling), dus als hij 10 seconden down is zit hij in het ergste geval 1 minuut op de backup share. Maar daar is mee te leven.