Toon posts:

[Win2k server] Meerdere pc's op 1 gebruikers account ??

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben hier een netwerk draaien met een windows 2000 server. Er loggen vaak meerdere pc's onder de zelfde gebruikers account in. Mijn vraag is of dit ook invloed heeft op de snelheid van het opstarten en het gebruik maken van de accounts/pc.

Is het betere om voor elke pc een aparte account te maken of maakt het niks uit als er meerdere pc's onder de zelfde account zijn ingelogd.

Bvd

XraiDeD

Verwijderd

Maakt op zich niet uit, je kan meerdere keren inloggen met 1 gebruiker. Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat als er iemand in/uitlogt het langer kan gaan duren, aangezien alle profielinformatie weer moet worden bijgewerkt op de server.

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

JHMvP

Veritas logica est

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:47:
Maakt op zich niet uit, je kan meerdere keren inloggen met 1 gebruiker. Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat als er iemand in/uitlogt het langer kan gaan duren, aangezien alle profielinformatie weer moet worden bijgewerkt op de server.
...tenzij de server wordt ingezet als WORKGROUP-server.

(Okay, klinkt een beetje bijdehand maar waarom gaan we er altijd maar van uit dat ieder klein pokkeservertje meteen een domeincontroller moet zijn?)

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Het kan wel. (Je doet het immers al) Mijn ervaring is dat het vroeg of laat een keer mis gaat. Denk aan snelkoppelingen op het bureaublad die steeds terug komen ook al heb je ze op je bureaublad verwijderd. etc etc.

Mijn advies: Voor iedere gebruiker een eigen loginnaam. (of je moet met mandory profiles gaan werken zodat je gebruikers niks meer stuk kunnen maken :) )

Verwijderd

JHMvP schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:52:
[...]

...tenzij de server wordt ingezet als WORKGROUP-server.

(Okay, klinkt een beetje bijdehand maar waarom gaan we er altijd maar van uit dat ieder klein pokkeservertje meteen een domeincontroller moet zijn?)
ik ga daarvan uit omdat er nergens WORKGROUP bij staat. Dus ga ik uit van de meest gebruikte oplossing ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar dan nog gaat het nergens over, want je werkt niet per definitie met Roaming Profiles.

@TopicStarter: Voor de snelheid maakt het niet uit, maar kijk inderdaad uit als je gebruik maakt van de zogeheten zwervende profielen (Roaming Profiles)
Het kan dan snel een rommeltje worden.. Instellingen die niet worden opgeslagen zo als jij het wilt, omdat iemand anders het op een andere manier heeft ingesteld enzo..

Als je dat wilt vastzetten, kan je zoals hierboven al genoemd een Mandatory Profile creeren.
[google=madatory profile windows 2000] Hiermee moet je dat wel kunnen vinden..

Verwijderd

Mja, dit valt toch echt onder de noemer basic Windows beheer en heeft niet zoveel met PNS te maken. Met een beetje slim beredeneren vanuit je eigen situatie kun je het beste zelf beslissen hoe je de boel aan gaat pakken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.