Toon posts:

Vraag - Wireless Aanschaf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier twee devices (waaronder 1 inbelmodem) die ik via wireless wil verbinden.

Ik heb dus 2 wireless kastjes nodig met een goed bereik (70 meter).
Het 1e device is zo ingesteld dat de inbelmodem als gateway dient.
Internet toegang is niet nodig.

Nu begrijp ik dat ik het beste kan kiezen voor twee dezelfde routers of accespoints (met antenne en goede beveiliging). Daarbij zal 'bridging' ingesteld moeten worden zodat het ip adres van het 1e device via de inbelmodem en inbelverbinding toegankelijk is.

Nu is er zo'n groot aanbod van merken en types dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wie kan me advies geven? Kan dit bridging met elke acces point of router?
Wat kan ik beter kiezen, accespoint of router of 'bridge', en maakt met of zonder antenne uit?

Alvast bedankt

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

mr_petit

opperprutser

Hoi en welkom op GoT :)

Begrijp ik goed dat je een (analoge?) inbelmodem (los?) aan een gateway wilt verbinden? (of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :?) Misschien kan je je post wat verduidelijken?

Ook de afstand van 70 meter kan problematisch worden als het binnenshuis is. Het hangt van het aantal muren enz. af, maar meestal haal je maar ongeveer 10 meter. Je zult dus moeten werken met richtantenne's oid.

"man is not truly one, but truly two,"

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:38
Sowieso zou ik je een A merk product aanraden. Denk aan 3com o.i.d. De stabiliteit van de verbinding daarmee is een stuk beter is mijn ervaring (+/-10 AP's getest/gebruikt) Verder is het misschien wel een idee om de AP's met een netwerkkabel te verbinden. Dat zal waarschijnlijk een betere performance opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de repleys

Begrijp ik goed dat je een (analoge?) inbelmodem (los?) aan een gateway wilt verbinden? (of begrijp ik het nu helemaal verkeerd ) Misschien kan je je post wat verduidelijken?'
Nee de inbelmodem moet als gateway dienen. Met mijn laptop bel ik in op de modem, waarbij mijn laptop in het netwerk van de modem wordt opgenomen, tenslotte moet ik het ip adres van het andere (IP naar com converter voor een virtuele compoort bijvoorbeeld) device kunnen pingen.

Het is in een fabriekshal, enkele aren geleden is er eens een test geweest en er is tot 70 meter (met apparatuur van destijds) bereik.
in de meeste gevallen is het "line of sight".

AP's met een netwerkkabel te verbinden
Dit wordt lastig, de ene staat ergens op een vaste plek, de andere gaat aan de wandel.

Dus 3com is met zijn acces points nog een van de beter tegenwoordig?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:08 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:01

mr_petit

opperprutser

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:04:
Bedankt voor de repleys

Begrijp ik goed dat je een (analoge?) inbelmodem (los?) aan een gateway wilt verbinden? (of begrijp ik het nu helemaal verkeerd ) Misschien kan je je post wat verduidelijken?'
Nee de inbelmodem moet als gateway dienen. Met mijn laptop bel ik in op de modem, waarbij mijn laptop in het netwerk van de modem wordt opgenomen, tenslotte moet ik het ip adres van het andere (IP naar com converter voor een virtuele compoort bijvoorbeeld) device kunnen pingen.
Volgens mij zul je er toch een servertje tussen moeten zetten. Ik ken geen enkel accespoint/router die een analoge modem via rs232 kan bedienen, of zo'n fritzbox moet dat kunnen (kan geen url van die lui vinden).
In een grote fabriekshal kan het zijn dat je idd 70 meter line of sight haalt, maar ik denk dat je toch met meerdere AP's moet werken om het echt betrouwbaar te krijgen. Deze zou ik gewoon via CAT5 aan een switch koppelen. (bijv. 1 ap achterin de hal en 1 voorin de hal.)

Zelf zou ik een AP van linksys oid nemen met een gahackte firmware zodat je het signaal kan boosten. Desnoods met een antenne met een hogere gian. deze moet natuurlijk wel rondom blijven stralen (omni). Let er op dat de stekkertjes passen.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 15-11-2005 11:17 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zul je er toch een servertje tussen moeten zetten. Ik ken geen enkel accespoint/router die een analoge modem via rs232 kan bedienen, of zo'n fritzbox moet dat kunnen (kan geen url van die lui vinden).
Vergeet dat gedeelte nu maar, geloof me, ik heb het hier werkend.
Nu wil ik alleen nog het ethernetkabeltje door midden knippen en er een wireless verbinding tussen hebben. Als de 2 devices elkaars ip adres zien is alles ok!
In een grote fabriekshal kan het zijn dat je idd 70 meter line of sight haalt, maar ik denk dat je toch met meerdere AP's moet werken om het echt betrouwbaar te krijgen. Deze zou ik gewoon via CAT5 aan een switch koppelen. (bijv. 1 ap achterin de hal en 1 voorin de hal.)
Zelf zou ik een AP van linksys oid nemen met een gahackte firmware zodat je het signaal kan boosten. Desnoods met een antenne met een hogere gian. deze moet natuurlijk wel rondom blijven stralen (omni). Let er op dat de stekkertjes passen.
Bedankt, hier zal ik me eens in verdiepen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu mijn vraag: wat is het verschil tussen een accespoint en een bridge of kunnen ze beiden een oplossing bieden?

IP-Device <--> Wireless Device <-----------------> Wireless Device <------> IP-Device
Pagina: 1