Ik heb sinds jaar en dag een Debian server (testing) met daarop Postfix + MySQL + Courier + Amavis + SASL
Gisteren heeft mijn collega serverbeheerder een dist-upgrade uitgevoerd en sindsdien kan er niemand nog in z'n mailbox. Mails worden nog wel verwerkt en ook versturen via authenticated SMTP werkt nog.
Bij het inloggen van een mailuser verschijnt het volgende in de logs:
en bij het uitloggen:
Zoals je kan zien wordt er niks opgehaald (terwijl er wel degelijk iets in zit).
Squirrelmail is iets vrijgeviger met errors, die zegt het volgende:
In de serverlogs is er echter geen enkele error te vinden die gegenereerd wordt bij het ophalen van de mails.
Deze configuratie heeft zijn dienst al geruime tijd bewezen en er is recent niks aan de configs gewijzigd.
Gisteren heeft mijn collega serverbeheerder een dist-upgrade uitgevoerd en sindsdien kan er niemand nog in z'n mailbox. Mails worden nog wel verwerkt en ook versturen via authenticated SMTP werkt nog.
Bij het inloggen van een mailuser verschijnt het volgende in de logs:
code:
1
2
3
| imaplogin: authdaemon: starting client module imaplogin: authdaemon: ACCEPT, username user@domain.be imaplogin: LOGIN, user=user@domain.be, ip=[::ffff:ip], protocol=IMAP |
en bij het uitloggen:
code:
1
| imaplogin: DISCONNECTED, user=user@domain.be, ip=[::ffff:127.0.0.1], headers=0, body=0, time=189 |
Zoals je kan zien wordt er niks opgehaald (terwijl er wel degelijk iets in zit).
Squirrelmail is iets vrijgeviger met errors, die zegt het volgende:
code:
1
2
3
| ERROR: ERROR: Connection dropped by IMAP server. Query: SELECT "INBOX" |
In de serverlogs is er echter geen enkele error te vinden die gegenereerd wordt bij het ophalen van de mails.
Deze configuratie heeft zijn dienst al geruime tijd bewezen en er is recent niks aan de configs gewijzigd.