Toon posts:

6600GT SLI wel nut.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen ik heb een vraagje voordat ik dadelijk een miskoop doe;

ik ben van plan een extra Asus 6600GT (128mb) in sli te plaatsen maar op de verschillende sites en fora's staat dat dit niet erg veel uitmaakt op een wat lagere resolutie.

mijn systeem:

- amd athlon64 3200 @ 3800
- A8n-sli Deluxe
- 2x s-ata 80gig raid0
- 1gig corsair xms pc3200

beeldscherm:
- Iiyama Prolite E435S - max resolutie 1280 x 1024

krijg ik bij deze resolutie wel betere presetatie bijvoorbeeld bij battlefield 2?
kan ik bijvoorbeeld wel op 1280x1024 met bijna alles op high draaien, met natuurlijk een fatsoenlijke fps?

bvd,
Nolan :>

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Dit is wel een mooie review waar óók SLI setups worden gebenchmarkt. klik.

De performanceverhoging loopt nogal uiteen per spel.

Toevoeging:
Bij The Chronicles Of Riddick is er zelfs sprake van een verlaging bij SLI. :X
Terwijl bij DoomIII er een verhoging is van 20~30%.

Die verlaging kan natuurlijk ook aan gedateerde drivers liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door PD2JK op 15-11-2005 10:50 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
ja,als je kijk naar bijvoorbeeld doom is het enorm verschil, maar met de rest van die spellen niet.
Dus dan is de vraag eigenlijk is het dit wel waard voor die 170 €

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:51:
ja,als je kijk naar bijvoorbeeld doom is het enorm verschil, maar met de rest van die spellen niet.
Dus dan is de vraag eigenlijk is het dit wel waard voor die 170 €
Ik denk van niet...

Je hebt dan meer aan een 7800GT als je nog even doorspaart. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
dit systeem is net nieuw :D

Verwijderd

Ik heb 2 Leadtek 6600 GT thd's in SLI draaien en draai BF2 bijna met alles op high alleen de textures op medium en draaid vloeiend, Doom3 speel ik met alles op high en 8X AA }) draait ook goed.
F.E.A.R zet met auto detect alles op med tot High en 2X AA en 4X AF volgens mij.

Het heeft bij mij wel erg veel zin gehad om dit te doen. het enige verschil is dat ik 2Gb intern geheugen heb en mijn Athlon 64 3000+ op 2.2GhZ heb lopen

Verwijderd

Topicstarter
dus het heeft wel degelijk nut, met de nieuwe drivers en de drivers die komen gaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:21:
dus het heeft wel degelijk nut, met de nieuwe drivers en de drivers die komen gaan?
Ik heb zelfde de laatste drivers erop gezet en het draaid als een trein. :*)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:16:
Ik heb 2 Leadtek 6600 GT thd's in SLI draaien en draai BF2 bijna met alles op high alleen de textures op medium en draaid vloeiend
Met 1 XFX 6600GT 128mb en 2 Gb ram draai ik alles vloeiend (!) op high, ik denk dat er iets niet goed zit met jou SLI...

@Nolan

Mijn overstap van 1 Gb naar 2 Gb intern geheugen heeft er toe geleid dat ik met BF2 alles op high kon zetten. Misschien ook het overwegen waard.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:31 ]

Verwijderd

Zeker met de komst van de nieuwe generatie kaarten in zicht zou ik je kast niet gaan vervuilen met 2 van die kaartjes. Mocht je over een half jaar / 1 jaar weer wat extra performance willen halen, dan kan je beide kaartjes weg doen. Ik zou in jouw geval de videokaart in de sale zetten hier op tweakers, en vervolgens een 7800 GT halen. Dan kun je er later nog eentje bij prikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:28:
[...]

Met 1 XFX 6600GT 128mb en 2 Gb ram draai ik alles vloeiend (!) op high, ik denk dat er iets niet goed zit met jou SLI...

Met mijn SLI zithet wel goed maar het verschil in de textures zie je toch neit zo goed dus heb ik deze maar wat lager gezet heb wel AA en AF aan staan natuurlijk. O-)

@Nolan

Mijn overstap van 1 Gb naar 2 Gb intern geheugen heeft er toe geleid dat ik met BF2 alles op high kon zetten. Misschien ook het overwegen waard.
Deze overstap naar 2Gb ga je ook zeker gee nspijt van hebben dit scheelt aanzienlijk in BF2 en FEAR

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 11:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ xforce, ik heb deze gaat nog geen 4weken, dus deze ga ik niet verkopen :) , en ik ben er ook erg tevreden mee hoor.

Verwijderd

[...]

Wel vaag dan dat ik er een 6800gt en 2GB voor nodig had en dan soms nog met 30fps speelde....(driver op quality)
Of speel je misschien op 640x480 of zo iets dergelijks? Misschien vind jij 18fps wel vloeiend en een ander onspeelbaar....

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

[...]

@Nolan

"vloeiend" zegt niet veel he ;).

Druk is in BF2 op: "`" en typ dan renderer.drawfps 1

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 19:44
2 6600GT's in mijn systeem is de grootste fout die ik ooit had gemaakt.
In veel spellen ging ik er amper tot niet op vooruit.
verkoop dat spul gauw en koop een 6800gt of nog beter een 7800gt :-)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 17:02
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:16:
Ik heb 2 Leadtek 6600 GT thd's in SLI draaien en draai BF2 bijna met alles op high alleen de textures op medium en draaid vloeiend, Doom3 speel ik met alles op high en 8X AA }) draait ook goed.
F.E.A.R zet met auto detect alles op med tot High en 2X AA en 4X AF volgens mij.

Het heeft bij mij wel erg veel zin gehad om dit te doen. het enige verschil is dat ik 2Gb intern geheugen heb en mijn Athlon 64 3000+ op 2.2GhZ heb lopen
ik heb 1 7800 gtx en draai BF2 met ALLES op high en alles aan en FEAR alles op zijn hoogst AA 2x AF 8x
2x6600gt = +/- 350 euro en daar heb je een 7800 gt voor die ook best goed is 8-)

Verwijderd

Ik zou die 6600GT verkopen en iets geld bijleggen om de 6800GS aan te schaffen. Je bent uiteindelijk evenveel geld kwijt (zo niet minder als een goedkope 6800GS op de kop weet te tikken) en heb er een zuiniger, stiller, meestal ook sneller systeem voor terug.( dus zonder negatieve gevolgen van SLI.)

Mainstream kaarten in SLI is over het algemeen nutteloos aangezien een enkele kaart deze snelheid ook kan ophoesten zonder de negatieve gevolgen van SLI. Zelfs als je al een SLI mobo hebt is het in de meeste gevallen niet aantrekkelijk.
SLI is ook puur gemaakt om het snelste van het snelste te maken met kaarten die niet enkel deze snelheid kunnen bereiken. Als er een kaart is die enkel deze snelheid al kan genereren is SLI nutteloos.
Zie ook velen die de 6800GT SLI hebben weggedaan voor een enkele 7800 GT(X).

SLI en ook Crossfire is en blijft een techniek dat snel verouderd wanneer een nieuwe generatie z'n intrede doet. Het is dus enkel voor de mensen met veel geld die ter plekke een 2 high-end kaarten willen combineren tot een monsterprestatie.
Over het algemeen denk ik dat te veel mensen in de SLI hype zijn meegezogen en onnodig een dure mobo hebben gekocht.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 21:22 ]

Verwijderd

DesertShooter schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:24:
[...]

"vloeiend" zegt niet veel he ;).

Druk is in BF2 op: "`" en typ dan renderer.drawfps 1
Ik zit over het algemeen op de 35-40 fps bij veel actie. Zodra ik met een vliegtuig ga vliegen zit ik zo op de 60-70. Een exacte waarde kan ik niet geven aangezien het natuurlijk steeds veranderd, maar ik heb geen last van irritante haperingen waarbij je in het heetst van de strijd onderuit kan gaan.

De overstap van 1Gb naar 2Gb heeft mijn gaming performance zeker goed gedaan. Ik stond er zelf verbaasd van dat het zoveel effect had op de beeldinstellingen.

Mijn resolutie is 1280*1024. Aan de driverinstellingen heb ik niets gewijzigd (78.10).

Specs:

XFX 6600GT 128mb @ 588/1252
AMD 3800+ @ 2,6ghz
2 GB OCZ @ 2-3-2-5 1T / 233mhz

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2005 22:17 ]

Verwijderd

andyy schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 20:55:
[...]

ik heb 1 7800 gtx en draai BF2 met ALLES op high en alles aan en FEAR alles op zijn hoogst AA 2x AF 8x
2x6600gt = +/- 350 euro en daar heb je een 7800 gt voor die ook best goed is 8-)
Ik had een goedkope deal gemaakt met iemand en er 2 voor 195,50 euro beetje raar bedrag maar wel meer dan 150 euro mider betaald dan 350 euro, dus voor mij is het een goeie deal :P .
Kijk maar bij vraag en aanbod daar kun je wel goede koop een 2de 6600GT krijgen

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

question schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:25:
2 6600GT's in mijn systeem is de grootste fout die ik ooit had gemaakt.
In veel spellen ging ik er amper tot niet op vooruit.
verkoop dat spul gauw en koop een 6800gt of nog beter een 7800gt :-)
Had je toen drivers < 81.xx ?

Scheelt namelijk enorm in SLI! Eerder had nVidia zijn zaakjes niet goed voor mekaar met de eerdere drivers, toen kwamen ook veel reviews uit, ze zijn er snel bij tegenwoordig, maar test het maar eens met de nieuwste drivers.... je zal versteld staan denk ik :) 80% meer performance is vrij normaal in alle nieuwe spellen met de nieuwste drivers!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2025

Roeligan

Feyenoord

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 11:34:
Zeker met de komst van de nieuwe generatie kaarten in zicht zou ik je kast niet gaan vervuilen met 2 van die kaartjes. Mocht je over een half jaar / 1 jaar weer wat extra performance willen halen, dan kan je beide kaartjes weg doen. Ik zou in jouw geval de videokaart in de sale zetten hier op tweakers, en vervolgens een 7800 GT halen. Dan kun je er later nog eentje bij prikken.
En dat is dus de grootste bullshit.... Ik kocht eind vorig jaar (december) ook een sli bord met een 6600gt in de veronderstelling "later er nog 1 bijprikken" nu zeg je niet doen koop een 78oogt en prik er daar volgend jaar 1 bij, waar dan weer op geantwoord wordt: niet doen koop nu die en die kaart...

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Verwijderd

Roeligan schreef op donderdag 17 november 2005 @ 11:27:
[...]

En dat is dus de grootste bullshit.... Ik kocht eind vorig jaar (december) ook een sli bord met een 6600gt in de veronderstelling "later er nog 1 bijprikken" nu zeg je niet doen koop een 78oogt en prik er daar volgend jaar 1 bij, waar dan weer op geantwoord wordt: niet doen koop nu die en die kaart...
Ik vermoed dat dat elke keer zo zou zijn. Ik heb nu 1 enkele 6600GT, maar stap toch liever over dan dat ik er nog 1 bijzet. Waarschijnlijk zal ik dat volgend jaar ook doen. Al met al heb ik SLI nog geen een keer gebruikt terwijl ik wel al vrij snel een SLI moederbord had.

Het is een goede marketingactie geweest van nVidia, want er zijn volgens mij ontzettend veel mensen die een SLI moederbord hebben gekocht, maar nooit een 2de kaart ebij gebruikt hebben en slechts de kaart vervangen voor een nieuwer exemplaar.
Pagina: 1