VS.NET 2003 naar 2005 - converteren bestaande projecten

Pagina: 1
Acties:

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Nu Visual Studio 2005 uit is heb ik daar het afgelopen weekend wat mee liggen stoeien. Nu bevalt me deze vernieuwde ontwikkelomgeving wel zodat ik m'n bestaande VS.NET 2003 projecten in de toekomst in VS.NET 2005 wil verder ontwikkelen (het gaat overigens om C#).

Het converteren van de projecten lukt overigens probleemloos. Maar ik had een eerder cosmetische vraag. Bij nieuwe projecten maakt VS.NET 2005 gebruik van een veel overzichtelijkere bestands- en directorystructuur dan 2003 (bv, designer code en user code niet langer in hetzelfde bestand). Van 2003 geconverteerde projecten worden echter niet volgens deze nieuwe structuur geformatteerd. Nu is mijn vraag, is er een functie in VS.NET 2005 of een aparte applicatie om m'n geconverteerde projecten naar de duidelijkere 2005 structuur te formatteren?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

Volgens mij kun je dit alleen handmatig doen. Er zal vast wel ergens een macro rond slingeren, maar de functie zit niet in het standaart convert process zover ik weet.

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Jammer, maar nu niet meteen een ramp. Zoals ik al zei, het is eerder cosmetisch :)

Ik heb eens geprobeerd om manueel een form class op te delen zoals VS.NET 2005 het doet, maar dat werkt niet - of ik heb iets over het hoofd gezien.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-04 11:36

pjvandesande

GC.Collect(head);

mahi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:16:
Ik heb eens geprobeerd om manueel een form class op te delen zoals VS.NET 2005 het doet, maar dat werkt niet - of ik heb iets over het hoofd gezien.
Hoe heb je het gedaan dan en wat gaat er fout?

Ik heb thuis nog een marco liggen die het voor je doet, alleen ik heb al is gezocht na het lezen van je topic alleen geen idee in welk mapje die verzeild is geraakt. In iedergeval had hij geen duidelijke naam :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:16
mahi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:16:
Jammer, maar nu niet meteen een ramp. Zoals ik al zei, het is eerder cosmetisch :)

Doel je hier op de partial classes ?

https://fgheysels.github.io/

• mahi

mahi

God bless GoT

Topicstarter
Inderdaad, partial classes. Ik had een form aangemaakt met VS.NET 2005 en dan nauwgezet gekeken wat in de form.cs file moest en wat in de form.Designer.cs file en zo een bestaande (2003) form aangepast. Maar Visual Studio scheen de aangemaakte Designer file niet te herkennen.

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:40
mahi schreef op donderdag 17 november 2005 @ 14:33:
Inderdaad, partial classes. Ik had een form aangemaakt met VS.NET 2005 en dan nauwgezet gekeken wat in de form.cs file moest en wat in de form.Designer.cs file en zo een bestaande (2003) form aangepast. Maar Visual Studio scheen de aangemaakte Designer file niet te herkennen.
Waarschijnlijk wordt in de .csproj file bijgehouden welke bestanden bij elkaar horen:

code:
1
2
3
4
5
6
    <Compile Include="frmMain.cs">
      <SubType>Form</SubType>
    </Compile>
    <Compile Include="frmMain.Designer.cs">
      <DependentUpon>frmMain.cs</DependentUpon>
    </Compile>

Oftewel, als je zelf je project file aanpast dan moet het waarschijnlijk lukken... ;)
Pagina: 1