[XP] snelle pc, traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 08:09
hey,

Mijn PC:
Aspire T130
AMD 3000+
1024 ddr ram
160 gig hdd

Probleem:
Hij start extreem traag op, voordat windows uberhaupt al begint te laden duurt het al jaren.. hij heeft totaal denk iets van 5 min nodig! Echter wanneer windows draait gaat hij gewoon goed ze gang. Ik heb dit probleem al eerder gehad alleen na wat nakijken(zonder maar iets te wijzigen) startte hij alweer snel op.. vreemd maja probleem was er niet meer.. Nu echter heeft hij na 4 herstarten het nog steeds

Ook het welkomscherm laden gaat enorm traag.. ik krijg een muis te zien.. en 1 min later pas me achtergrond.. maar dan werkt ie gewoon soepel...Nadat je de keuze krijg om naar de bios te gaan en het windows laadbalke.. zit bij een zwartscherm.. dat rustig 2 min duurt voordat hij verder gaat..
Hij heeft dit probleem net zoals de vorige keer opeens.. geen rare dingen gedaan of zoiets

Wat ik zelf ondernomen heb:
Ik heb eerst even een windows opstarten bekeken.. maar niks vreemds gevonden. Ook heb ik al wat in me bios gekeken.. en me boot devices allemaal op HD gezet..
Daarna heb ik een uur lang op internet gezocht, maar echter een goeie oplossing kon ik niet vinden

Vermoeden:
Ik denk zelf dat er iets mis in met het laden van de drivers van de hardware. Ik kon helaas niet vinden welk deel dit zou zijn.. en of dit wel het geval is. Het lijkt me wel aangezien hij ook al langzaam is voordat windows uberhaupt begint te laden...

Dus ik vraag jullie hulp tweakers! :p.. ik wacht rustig af :) en zal zoveel mogelijk zelf nog ondernemen om t probleem te fixen

• BlackHawkDesign
ondertussen al ondernomen:

Ati radeon 9600 drivers gedeinstalleerd, vriend van me zei dat dat miss wel eens kon zijn
Selectief opstarten met alle opties uit..

zelfs daarmee was hij traag

Verwijderd

Heb je al via 'msconfig' gekeken of er onnodig (veel) proccesen draaien die je opstart negatief beinvloeden?
Via google kun je checken wat de proccesen precies doen en of ze voor jou werkelijk nodig zijn voor een goed lopend systeem.
check anders ook eens bootvis een tooltje om sneller op te starten :)

• BlackHawkDesign
en nu werkt hij weer correct, hoe? geen flauw idee.. ik heb niks verandert maar nu start hij weer snel op.. :/ heeeeel erg vreemd

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:31
staat/stond er iets in je eventvwr.exe ?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:13

lier

MikroTik nerd

Zijn het misschien de updates van Microsoft die nog de laatste onderdelen aan het configureren zijn ? Heb je je hardware getest ?
Eventlog bekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-03 16:25

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Probeer Bootvis eens.

Kun je zien welke processen de tijd innemen en je kan de boot ook optimaliseren met deze tool.

Je kan zien wat de tijd inneemt, je netwerk, windows zelf, drivers, BIOS, etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Tukk op 15-11-2005 11:20 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Pagina: 1