Toon posts:

Probleem met opzetten Wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is een leuke “om gek van te worden”

Ik probeer een oude Pc met de volgende Specs:

Asus P3BF
PCI 2.2
PIII 450
384MB pc133
USB1.1

OS WinXp Pro SP2

Draadloos aan mijn netwerk te koppelen.

Specs HW:

Wlan Router : Sitecom WL114
WLAN NIC : : Sweex WireLess PCI card 11G

Encryption : WPA-PSK TKIP

Ik gebruik de laatste drivers en Firmware.

Ik kan vanaf mijn Pc alle in Range Wireless networks in de buurt vinden ook die van mij dat is het probleem niet maar als ik wil verbinden direct of met een profiel met de juiste SSID en de juiste ingevoerde sleutel krijg ik geen verbinding tot stand hij doet het gewoon niet geen foutmelding niks.

Als ik hem direct aanklik in de lijst van gevonden netwerken dan vraagt hij om mijn key dat voer ik dan in zeker wetend dat het de juiste is maar er bebeurd daarna niks geen verbinding.

Ik heb het met de bij geleverde software vd de Sweex WireLess PCI card 11G geprobeerd en met de WinXp 0 Config maar beide maken geen Wireless verbinding met mijn Router geen melding en niets te vinden waarom niet hij geeft wel dat hij disconnected is.

Ik wil liever niet van WPA-PSK afwijken en WEB gaan gebruiken om zo het probleem op te lossen dan koop ik liever een iets duurdere wel werkende kaart met WPA-PSK Encryption mocht het daar aan liggen.

Het werk tevens wel op mijn laptop die gebruik maakt vd bij de Router geleverde Sitecom PCMCIA kaart.

Het is Low Budget troep dat is een feit maar waarom zou het niet werken er staat niets in de manual dat er op wijst dat het dus niet kan met de bovenstaande config.

Ik hoop dat bij iemand een Lamp gaat branden.

Bedankt

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 12:21
werkt het dan wel zonder security?

[ Voor 14% gewijzigd door Sicko op 15-11-2005 10:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
cm_sicko schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:08:
werkt het dan wel zonder security?
Ik heb een poging gewaagd met WEB Encrypty maar dat lukte ook niet maar ik heb het niet geprobeerd helemaal zonder beveiliging ik wilde ook niet te veel de werkende situatie veranderen ik ben daar wel uiterst content mee namelijk.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Heb je DHCP op de router ingesteld staan? Krijg je wel een IP? En probeer inderdaad eens zonder beveiliging.. lijkt me wel zo handig om te weten of dat wel werkt.

Groetjes, FaceDown.

• Sicko
Ik heb zelf ooit zitten vechten met zoiets, toen bleek dat er op de router een instelling stond van New Devices allow bij de wireless settings. Die moest ik aanvinken om nieuwe apparaten te laten connecten met het AP.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:55:
Heb je DHCP op de router ingesteld staan? Krijg je wel een IP? En probeer inderdaad eens zonder beveiliging.. lijkt me wel zo handig om te weten of dat wel werkt.
Ik heb geen DHCP op de Sitecom aan staan maar wel op een andere router de sitecom functioneert alleen als een wireless access point op mijn Netwerk zodat ik die apart uit kan zetten wanneer ik hem niet gebruik.
Maar zover komt hij niet eens hij vraagt niet eens om een IP dat kun je zien aan het netwerk Icoontje naast de tijd daar blijft een kruis doorheen staan ten alle tijden het enige waar je aan kan zien de de Sweex kaart iets doet is dat hij de andere en mijn netwerk kan vinden.

Ik kan het op het moment niet testen maar zal het proberen zonder security het zou zomaar kunnen dat die Sweex geen WPA-PSK ondersteund maar alleen WPA en WEB maar dat kon ik niet echt uit de handleiding halen en bovenden kan die opties voor WPA-TSK gewoon selecteren.

Vaag!

• Sicko
dan toch maar eens proberen met een andere wireless NIC of wireless USB adapter. want als de laptop het verder wel goed doet in het wireless netwerk kan het ook niet aan die router liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik de Sweex Wlan kaart vervangen door een iets duurdere Ovislink Wlan kaart en gelijk werken he

:( Weg met die Sweex troep!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2005 @ 10:35:
Ik de Sweex Wlan kaart vervangen door een iets duurdere Ovislink Wlan kaart en gelijk werken he

:( Weg met die Sweex troep!
1. Sweex "troep" valt wel mee, alleen de drivers zuigen regelmatig.
De native drivers (bv die van realtek.com.tw bij een realtek chipset) zuigen een stuk minder & zijn nieuwer.

2. Asus P3BF en PCI 2.2 :? :? Dat ding is afaik een BX-Chipset en die houd op bij PCI 2.1 (Dat verklaart ook mede je problemen met de Sweex). Is dat ovislink ding een andere chipset toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op woensdag 16 november 2005 @ 11:59:
[...]

1. Sweex "troep" valt wel mee, alleen de drivers zuigen regelmatig.
De native drivers (bv die van realtek.com.tw bij een realtek chipset) zuigen een stuk minder & zijn nieuwer.

2. Asus P3BF en PCI 2.2 :? :? Dat ding is afaik een BX-Chipset en die houd op bij PCI 2.1 (Dat verklaart ook mede je problemen met de Sweex). Is dat ovislink ding een andere chipset toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd de Manual vd de P3BF heeft toch echt over PCI 2.2 en ik citeer

Five 32-Bit PCI (REV 2.2) slots op bladzijde 9 vd P3BF Manual of bedoelen ze hier iets anders mee?

Nee de Ovislink heeft ook PCI 2.2 nodig.

Pas bij iemand een Sweex Router aan de praat proberen te krijgen was ook om zeer somber van te worden met exact dezelfde settings gewoon niet willen werken in dit soort gevallen geld Goedkoop = Duurkoop.
Pagina: 1