Debian iptables ftp active transfers stoppen na 10-15 files

Pagina: 1
Acties:

• Netraam
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:32
Ik heb een debian servertje met daarop kernel 2.6.11.
Deze maakt verbinding via adsl4linux met het internet en gebruikt ook de firewall die daarbij hoort.

Nu heb ik het volgende probleem:
Als ik een ftp verbinding opzet in actieve mode dan gaat het ontvangen van bestanden na 10-15 bestanden ineens mis. De verbinding blijft dan hangen en ik moet opnieuw verbinden met de ftp-server voordat ik weer iets kan downloaden. Met servers die passive werken doet het probleem zich niet voor.
Ik heb al op google en GOT gezocht en kan er niets over vinden. Ook in de logfiles kom ik niets bijzonders tegen.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten?

• koffiedrinker
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-02 21:05

koffiedrinker

Archlinux werkt dagelijks

Het gebruik van active ftp bij een adsl is niet echt aan te raden. Dit gaan meer fout dan goed.
Je geeft zelf al aan dat passive ftp wel werkt, dus gebruik dit zoveel mogelijk.
Eventueel kan je nog kijken naar de regels in je firewall. Op de site van iptables is genoeg goede documentatie te vinden over conn tracking.

Koffie werkt echt!

• Netraam
Probleem opgelost...

Nieuwe kernelimage gedownload en nu doet alles het weer zoals het hoort.

Nu draait de server op 2.6.12

Verwijderd

Zoals koffiedrinker aangeeft zal dat waarschijnlijk te maken hebben met connection tracking.
Doe eens lsmod om dat te checken.

Dikke kans dat je oude kernel dat niet (goed) ondersteunde.

• Netraam
Allebei de kernels waren de standaard debian packages die bijna alles als module ondersteunen.

Maar het werkt nu ik ben tevreden.