Mijn advies;
Bespaar niet op de primaire dingen, zorg ervoor dat je een DNS fallback locatie hebt, zorg voor mail fallback. Weet wat je doet...
Mijn bedrijf heeft er erg veel problemen mee gehad toen resellersrs.nl klapte, ineens waren er +/- 40 domeinnamen die daar nog stonden die per direct verkast moesten worden. Bij gebrek aan SIDN abonnement is dit naar Prenames verkast. Inmiddels hebben we wel een eigen SIDN abonnement, en draait alles vrolijk via de SIDN. Maar vertrouw me, het is een zwart gat voor geld geweest.
Zorg voor een goede dienstverlening, plan alles, denk alles uit, voor je ook maar gaat beginnen. Lees veel informatie over servers en software, probeer een goede markt te vinden en je daar op te richten.
Als laatste praktisch advies, begin ergens met een reseller account, bied gewoon hosting aan, laat het groeien, en spreek af dat je verplaatst kan worden naar een dedicated server bij ditzelfde bedrijf. Dit hebben wij met een paar klanten geregeld, en met slechts 30 minuten downtime hebben we dit kunnen realiseren. (Dit had 10 minuten kunnen zijn, als er op dat moment geen problemen waren met de backup importer van Direct Admin.)
Plan alles; begin niet zomaar 'Ik wil een hosting bedrijf beginnen omdat ons wel leuk lijkt

', maar doe een onderzoekje, ga eens praten met verschillende providers voor servers en ruimte. Praat over de mogelijkheden. En zorg ervoor dat je weet wat je doet. Niets is vervelender dan een probleem moeten oplossen waarvan je niet weet wat het betekend of hoe het werkt.
Dus begin er niet aan voor je weet hoe je bijv een MySQL database server moet optimaliseren, hoe je handmatig vhosts in apache gooit, hoe je een DNS systeem kan controleren/opzetten, en hoe je bijv facturen gaat maken. Sla daarnaast in godsnaam alles op in een CRM

.
Volg daarnaast het advies eens op van die gast op TV (

), en ga inderdaad eens langs de KvK.
SIDN is inderdaad niet het goedkoopste, maar als ik het me goed herinner heb je het er al uit als je 150 domeinen per jaar hebt lopen (à E 15,- ex btw).
Dus als ik aan jou vraag; welk control panel ga je gebruiken, kan je dit uitleggen, met een behoorlijke beargumentatie. Als ik je vraag hoe je de facturatie en boekhouding gaat regelen kan je hier in ieder geval iets over zeggen (misschien kent iemand hier het mp3'tje nog van dat hosting 'bedrijf' dat factuur en vacature niet uit elkaar kende)...
Maar goed, ik wil je in ieder geval succes wensen, en hoop daarnaast dat je geen klanten van ons gaat overnemen
edit: kan een mod misschien even die typo in het subject fixen ?
[
Voor 3% gewijzigd door
Icheb op 15-11-2005 14:05
]