Probleem bij printer installeren na netwerkmigratie

Pagina: 1
Acties:
  • 571 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yabadab
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 14:44

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Vorige week hebben we een server migratie gehad van NT4 naar MS server 2003 (SBS).

Op de nieuwe server zijn vervolgens de printers geïnstalleerd. Printen vanaf de server gaat goed. Ook vanaf de overige pc's (W2K en XP) kan goed geprint worden. Echter op mijn pc (w2k) geven twee Lexmark printers problemen.

Met een Epson matrix printer en een HP A3 kleurenprinter kan ik goed printen. Maar de twee Lexmark T630 printers geven dus problemen.

Ik kan deze Lexmark T630 printers wel installeren, maar daarna werken ze niet meer.
Als ik op Eigenschappen klik van deze Lexmark printers krijg ik de volgende melding:
Functieadres ...... veroorzaakt een beschermingsfout. (uitzonderingscode .....) Sommige of alle eigenschapsbladen worden misschien niet weergegeven.
Het vreemde is echter dat de overige PC's (w2k en XP) dus wel met deze Lexmark printers kunnen printen.

Ik heb al de Lexmark drivers verwijderd en de Lexmark printers opnieuw geïnstalleerd maar dat mag niet baten.
Vervolgens viel mij op toen ik probeerde de drivers 'bij te werken' ik de volgende melding kreeg:
Kan het stuurprogramma Lexmark T630, Intel, Windows 2000 niet bijwerken. Het geselecteerde printerstuurprogramma is niet compatibel met de huidige versie van Windows, of is niet beschikbaar. Selecteer een compatibel stuurprogramma in de lijst of neem contact op met de systeembeheerder
Het spreekt voor zich dat ik uiteraard Windows nog heb laten zoeken naar udates, maar die werden niet gevonden.

Overigens hebben de Lexmark printers op mijn pc wel goed gewerkt toen we nog de NT4 (SP6)server hadden.

Heeft iemand nog een idee hoe ik de Lexmark printers goed kan laten werken?

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Wat dacht je van een belletje naar de Lexmark helpdesk? Ik heb die gasten al een paar keer nodig gehad en ze helpen je prima, weinig wachttijd en zo geholpen.

Telefoonnummer: (020) 2036739

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Heb de goede raad van Mobster opgevolgd en Lexmark gebeld.

Ze konden me helaas niet verder helpen. Volgens hen ligt het aan mijn pc. En eerlijk gezegd denk ik dat zelf ook. Andere pc's in het netwerk kunnen immers wel printen.

De foutmelding kwam ze echter niet bekend voor en ze konden dan ook geen tips geven.
Heeft iemand anders hier nog een goed idee?

• Yabadab

Yabadab

Iedere gek zijn gebrek

Topicstarter
Ik heb inmiddels een oplossing gevonden.

In plaats van een netwerkprinter op mijn pc te installeren, heb ik een printer op de locale poort via tcp/ip geïnstalleerd. En dan werkt het wel. Niet ideaal maar het werkt.

Weet iemand af dit conflicten kan geven omdat er nu dus twee printerservers voor dezelfde printer zijn; de server zelf en mijn pc.

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:51

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

Het is geen probleem om 2 printerqueues te hebben voor dezelfde fysieke printer. Sterker nog: in microsoft examens wordt hier zelfs op aangestuurd. Er zijn namelijk diverse vragen die er op neer komen dat de ene groep gebruikers bijna altijd een printer mogen benaderen, maar dat een andere groep tussen bepaalde tijdstippen het alleenrecht op de printers hebben. Oplossing is dan 2 queues aanmaken, met verschillende tijden van beschikbaarheid.

Het maakt in dit geval niet uit of de printerqueues op dezelfde machine staan of niet.

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past