Vaste telefoon belt me 's ochtends op

Pagina: 1
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66372

Topicstarter
Wie heeft hier ook last van: 's ochtends vroeg elke keer rond dezelfde tijd (ca. 4.30-5.30) gaat mijn vaste telefoon af en word ik uit mijn welverdiende nachtrust gewekt. Vanochtend dus weer en nu is de maat vol >:). Ik wil weten wat het is en hoe ik het op kan lossen. Het gebeurde zo'n 3x achter elkaar met tussenpozen van 5-10 minuten. Zo eens in de zoveel tijd gebeurt dit (dus niet elke dag) en dat nu al een jaar lang.

Ik ben wel benieuwd wat het nou is. Het kunnen 4 dingen zijn: of mijn ADSL-modem stuurt een gek signaal over de lijn die mijn telefoon oppikt, of iemand probeert mij echt te bellen maar dat gaat elke keer mis (de piepjes), of het is een lijntest van KPN waar mijn telefoon gevoelig voor is, of mijn telefoon is gek geworden.

Vertel me niet dat ik 's nachts mijn telefoon uit moet doen, want dat is symptoombestrijding. (8> :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44

Cyphax

Moderator LNX
Anoniem: 66372 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:40:
Vertel me niet dat ik 's nachts mijn telefoon uit moet doen, want dat is symptoombestrijding. (8> :7
Zou ik toch mee beginnen en dan verder kijken hoor. :P
Klinkt me trouwens bekend in de oren (niet dat tijdstip), ik heb ook een tijdje "last" gehad van dat soort telefoontjes maar die hielden vanzelf op na enkele weken.
Heb je gebeld naar KPN?

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 15-11-2005 08:45 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Met een nummermelder zou je erachter kunnen komen wie het is, in het geval dat het om een 'ongelukje' zou gaan.
Een oplossing zou een huiscentrale kunnen zijn. Toen ik nog bij mijn ouders woonde, en regelmatig tot 12:00 uitsliep, wilde ik ook niet om mijn kamer gebeld worden, dus ik heb via de huiscentrale (quattrovox) gewoon heet inkomende verkeer naar mijn telefoon geblokkeerd van 02:00 tot 10:00. Nergens meer last van gehad.

Misschien een hele domme vraag, maar het je KPN al gebeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

En als je zélf eens die lijn laat testen? :)

Ow, beetje spuit 11...

[ Voor 30% gewijzigd door Bastiaan op 15-11-2005 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-06 22:03

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Heb je misschien nummer weergave? dan kan je het nummer en het tijdstip zien....

daar komt bij, dat je hun een uur eerder kan bellen >:)

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cyphax schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:44:
[...]

Zou ik toch mee beginnen en dan verder kijken hoor. :P
Point taken. :7
Maar ik vraag me af waar ik zou moeten beginnen om dit probleem op te lossen. Want het kan aan zoveel dingen liggen...

Misschien moet ik maar eens even de kpn bellen ja :)
/me moe is

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 66372 op 15-11-2005 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Was laatst een topic voorbij gekomen erover,, schijnt een bot ofzo te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100235

Het kan ook zo'n ouderwets programma zijn dat alle nummers in een rang afgaat om te kijken of er een modem/fax achter zit. Die piepjes, zijn dat toevallig piepjes zoals een bellende fax geeft als hij wacht op een handshake?

of was je nummer vroegah wel een inbelpunt en heeft *iemand* vergeten zijn instellingen te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158201

klopt hier is al een topic over, kan hem even niet meer vinden maar KPN test de lijn dan even en als je een verkeerde (lees oude) telefoon hebt kan ie overgaan,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 100235 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:47:Die piepjes, zijn dat toevallig piepjes zoals een bellende fax geeft als hij wacht op een handshake?
Nee, duidelijk niet :P Ik kom uit het modemtijdperk, dus die herken ik uit duizenden.
Het is gewoon *piep*[vier seconden wachten]*piep*[vier seconden wachten]*etc....
klopt hier is al een topic over, kan hem even niet meer vinden maar KPN test de lijn dan even en als je een verkeerde (lees oude) telefoon hebt kan ie overgaan,.
Ik heb ook geen oude telefoon. Misschoen wel verkeerd :p. Heb vorig jaar de telefoon gekocht toen ik mijn huis kocht. Wel een goedkoop dingetje hoor, 2x dect philips voor 99 euro bij de Lukas Klamer.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 66372 op 15-11-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou er een nummermelder op zetten, of de telefoon een keer des nachts doorschakelen naar je mobiel. De nummermelding gaat dan mee en je kan op je gsm zien wie er gebeld heeft. (als het een kpn-test is, vermoed ik dat het een 'geheim' nummer zal zijn.

gezien het bovenstaande vraag ik me af of je een goede telefoon hebt? (qua PTT)

Er lijkt een timing verband te zijn met het upgraden van de adsl centrales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:13

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat hebben een paar mensen al gezegd. Maar dat zal toch niet midden in de nacht gebeuren?
Dan zal het toch wel regenen aan klachten bij ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk een fax die zijn spam of wat dan ook op het verkeerd ingetoetste nummer probeert af te leveren. Houdt meestal vanzelf op na enkele dagen / weken, zoniet dan moet je met KPN in de weer om het te laten stoppen.

Je zou kunnen overwegen om een faxtoestel, of een oud data+fax modem op je pc met de juiste software ergens voor een paar euro op de kop te tikken. Dan denkt de zendende fax dat ie zijn klusje gedaan heeft en stopt het gebel, en kun je lezen wie je nachtrust verstoort heeft.

ps: een fax gedraagt zich anders dan een modem. Bij een modemverbinding begint de ontvangende (gebelde) kant het eerst te piepen, bij een faxverbinding begint de zendende (bellende) kant te piepen, met het signaal wat jij beschrijft.

[ Voor 20% gewijzigd door joopv op 15-11-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 66372 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:49:
[...]
Nee, duidelijk niet :P Ik kom uit het modemtijdperk, dus die herken ik uit duizenden.
Het is gewoon *piep*[vier seconden wachten]*piep*[vier seconden wachten]*etc....
Ik wil niet zeiken, maar een fax piept ook eerst een paar keer zoals jij beschrijft. Als een fax aan de andere kant dat hoort, krijg je pas het handshake gebeuren: pieeeeeeeeeeeeeeeeeep.....kraaaaaaaaaak...enzovoorts... Die korte piepjes zijn juist om de arme mensenoren te sparen. Zou goed een fax kunnen zijn die een fax kwijt wil naar een verkeerd nummer. Jaren geleden ook gehad, steeds om 03:00. Ik dus gewoon mijn computer aangezet met een faxmodem en kijken wat er binnenkomt. Bleek UPS Phoenix te zijn die een verkeerd nummer had geprogrammeerd. Heb ik de fax doorgestuurd naar het UPS kantoor waarvoor het bestemd was met het verzoek hun collega's in de States te vertellen dat ze iemand uit zijn nest belden.

Doe voor de gein eens een faxmodem aan de pc en zie wat er gebeurt.

[edit]Sorry Joop...gelijk begonnen denk ik...

[ Voor 3% gewijzigd door mphilipp op 15-11-2005 09:06 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86809

joopv schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:00:
Waarschijnlijk een fax die zijn spam of wat dan ook op het verkeerd ingetoetste nummer probeert af te leveren. Houdt meestal vanzelf op na enkele dagen / weken, zoniet dan moet je met KPN in de weer om het te laten stoppen.

Je zou kunnen overwegen om een faxtoestel, of een oud data+fax modem op je pc met de juiste software ergens voor een paar euro op de kop te tikken. Dan denkt de zendende fax dat ie zijn klusje gedaan heeft en stopt het gebel, en kun je lezen wie je nachtrust verstoort heeft.

ps: een fax gedraagt zich anders dan een modem. Bij een modemverbinding begint de ontvangende (gebelde) kant het eerst te piepen, bij een faxverbinding begint de zendende (bellende) kant te piepen, met het signaal wat jij beschrijft.
Bovendien doen de meeste faxen/faxprograma's, bij geen verbinding, 3 pogingen met een tussentijd van 10 minuten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net een test gedaan met de fax alhier en tadaaaa :D het is dus een fax. Ik dacht altijd dat er gelijk een handshake plaats ging vinden, maar wist niet dat daar eerst een piepje voorkwam.

Het is nu al naar een analist gestuurd bij KPN, die zal zich ook wel rot lachen. Ik kijk even wat ik kan doen met een modem enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

waarom komt niemand erop om te zeggen dat ie hem gewoon is op moet nemen en luisteren wat ie hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-06 15:30
Anoniem: 122648 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:37:
waarom komt niemand erop om te zeggen dat ie hem gewoon is op moet nemen en luisteren wat ie hoort?
Wat denk je wat ie gedaan heeft?
Anoniem: 66372 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:49:
[...]
[...]
Hij heeft dus geluisterd

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 06:03
zo werden wij ook wekelijks gestoord om 3 uur snachts.

we bleken het fax nummer te hebben van een "sport" school

daar kom je dus never en nooit vanaf want ze blijven faxen omdat we op verschillende mailings stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
joosd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:46:
zo werden wij ook wekelijks gestoord om 3 uur snachts.

we bleken het fax nummer te hebben van een "sport" school

daar kom je dus never en nooit vanaf want ze blijven faxen omdat we op verschillende mailings stonden.
Is er dan niet een mogelijkheid om uit te vogelen precies hoe laat er gefaxed word en dit dan doorgeven aan Kpn, zodat het nummer geblocked wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 66372 op 15-11-2005 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Haal een analoog faxmodem van je zolder en hang het aan je PC.
Installeer een faxprogramma en laat het die oproep beantwoorden. Op die manier kom je erachter wie je lastigvalt :-)

Ik heb zelf toevallig een telefoonnummer dat lijkt op dat van een afdeling van justitie, en krijg dus op deze manier soms erg 'interessante' faxen binnen...

[ Voor 31% gewijzigd door Henk007 op 15-11-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:29

mphilipp

Romanes eunt domus

joosd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 09:46:
Jawel hoor! Ik kwam eraf door na herhaalde en tevergeefse oproepen een niet mis te verstane boodschap in 72punts Arial te sturen. Die was dan in landscape verdeeld of een pagina of 50. Daarop stond te lezen dat ze de volgende keer 1000 zwarte bladzijden opgefaxed zouden krijgen. Na 10 blaadjes bleek de boodschap over te zijn gekomen en heb ik nooit meer iets gehoord...

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 09:12
Dit heb ik vroeger ook thuis gehad! Totdat we een fax van iemand hadden geleend, een aantal faxen hadden binnengehaald en vervolgens vanuit de juridische afdeling van mijn vaders werk een brief verstuurd waarin wij twee rollen faxpapier eisten als schadevergoeding! (nooit gehad overigens, maar de faxen stopten direct!)

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

lang leve de digitale fax, alleen printen wat je wilt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Waarom moet ik opeens aan een pleerol en een analoge fax denken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is je wcpapier op, terwijl je dat typte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142807

ja joh.. ik heb daar thuis bij mijn ouders ook last van.. rond kwart voor 6 's avonds: word er soms wel eens gebeld, we hebben een nummermelder maar die geeft 000000000000 weer. maar dat heb ik alleen in de kerstvakantie gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Hmm, het toeval wilt dat ik onlangs in de krant (Het Laatste Nieuws, Belgie) iets las over dit. Het ging over Belgacom (telefoonmaatschappij) die klanten die te laat waren met hun factuur te betalen smorgens in de vroegte ging bellen.

Nouja alleszinds zoiets. Dus check eens of je factuur wel betaald is (you never know :+ ).

Just my 0.02 Euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 18:39
Vroeger met de "analoge" centrales werd dit idd gedaan om 3:00 's nachts een soort van cron job om de lijnen te testen en of de centrale nog goed werkt.
Tegenwoordig niet meer sinds 2001 toen alle centrales vervangen waren.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Nou heb ik hier een nieuw huis gekocht en ook een nummer bij KPN maar heb hetzelfde euvel. Kan ik ook mijn nummer naar een ander fax appart (op mijn werk) laten lijden en daar de fax eruit laten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

KPN heeft ook een dienst dat niet opgenomen gesprekken als mail naar je worden doorgestuurd inc voicemail als die wordt achtergelaten en in de subject staat dan het telefoonnummer.

Ideale service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik heb het dus bijgehouden en moet je kijken: (via GSM)

0:59
1.02
1.12
1.22
1.32
1.42
3.10
3.13
3.23
3.33
3.43
3.53
4.42
4.46
4.55
5.05

en ga zo naar door ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 13:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Elke 10 minuten :X
Hetzelfde probleem eens op het werk gehad. Daar kun je een gesprek dat je hebt opgenomen gelukkig makkelijk doorleiden naar een van de interne faxen. Ik neem aan dat dat extern ook wel lukt met *21, en omdat je 's nachts niet veel normale gesprekken hoeft te verwachten lijkt het me het proberen waard.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 09:07
Smattie schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 08:11:
Ik heb het dus bijgehouden en moet je kijken: (via GSM)

0:59
1.02
1.12
1.22
1.32
1.42
3.10
3.13
3.23
3.33
3.43
3.53
4.42
4.46
4.55
5.05

en ga zo naar door ;)
Duidelijk een fax die een blijft herhalen. Als je een fax of faxmodem hebt die 's nachts aan je telefoonlijn hangen om de fax te ontvangen en dan bellen dat ze liever even stoppen met faxen. Mocht dat niet baten & je hebt hun faxnummer, kun je ze ook terugfaxen.

Dag 1: Faxje met verzoek te stoppen
Dag 2: Faxje met iets hardere bewoording
Dag 3: 5 pagina's met heel groot lettertype
Dag 4: Op 1 pagina heel duidelijk te text en dan 10 zwarte pagina's
Dag 5: Zelfde, maar dan 20 zwart
Dag 6: Als het bij je fax lukt, pagina met verzoek en zwarte pagina aan elkaar tapen en dan rond in je fax (dus je dus een 'rol' papier hebt die blijft herhalen) en dan dat minimaal een uurtje laten draaien. Herhalen indien nodig })
Als ze je dan nog blijven faxen vaanuit dat nummer weet ik het ook niet meer... (Wel checken of het het juiste nummer is!!!)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:21

bonzz.netninja

Niente baffi

ShadowLord schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:31:
[...]
Duidelijk een fax die een blijft herhalen. Als je een fax of faxmodem hebt die 's nachts aan je telefoonlijn hangen om de fax te ontvangen en dan bellen dat ze liever even stoppen met faxen. Mocht dat niet baten & je hebt hun faxnummer, kun je ze ook terugfaxen.

Dag 6: Als het bij je fax lukt, pagina met verzoek en zwarte pagina aan elkaar tapen en dan rond in je fax (dus je dus een 'rol' papier hebt die blijft herhalen) en dan dat minimaal een uurtje laten draaien. Herhalen indien nodig })
Als ze je dan nog blijven faxen vaanuit dat nummer weet ik het ook niet meer... (Wel checken of het het juiste nummer is!!!)
en wat als ze via een pc-fax constructie proberen te faxen ?:)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

bonzz.netninja schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:38:
[...]

en wat als ze via een pc-fax constructie proberen te faxen ?:)
Maakt toch niet uit. Op het moment dat je zo'n gigantische fax binnen krijgt dan gaan ze toch kijken waar het vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-06 21:45
ShadowLord schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:31:
je vergeet nog de mogelijkheid om rollen behangpapier te faxen.
Dan kunnen ze daar de leuke motiefjes zo weer aan de muur hangen :9

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Pagina: 1