Toon posts:

Monitor cooling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen.
Ik heb een vraag wat ik nergens kan vinden,
is er iets op deze aardbal waarmee ik mn beeldscherm kan koelen?
want daar komt altijd hitte uit!
Ik had ooit wel ns voor mn oude beeldschermen een soort van fannetje gehad die de hete licht eruit blies
maar nu heb ik een TFT scherm en ik weet niet of hier wat voor is
ik kan het IIG niet vinden!

Weet iemand iets of heeft iemand anders goede ideeen???
Iedereen denkt vaak aan zn computer maar zonder scherm ben je ook nergens!!

Thnx

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Als je TFT het begeeft als gevolg van oververhitting valt dit toch gewoon binnen de garantie?
Anderzijds zou je ook kunnen overwegen om de omgeving waarin het scherm zich bevindt beter te koelen/ventileren, wat meteen een positief effect heeft op elk elektronisch apparaat daarbinnen.

Daarnaast lijkt me dit meer iets voor in Videoplanken & Beeldkanonnen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Rone op 15-11-2005 03:17 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
mijn excuus, ik dacht dat ik een koeling probleem had en naar koeling forum moest :(

Ja ik weet het maar ik heb liever dat mn monitor langer mee gaat, tis altijd knap lastig als je aan t gamen bent en je beeldscherm knalt en begint te roken! :D

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Tomatoman

Fulltime prutser

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 03:30:
mijn excuus, ik dacht dat ik een koeling probleem had en naar koeling forum moest :(

Ja ik weet het maar ik heb liever dat mn monitor langer mee gaat, tis altijd knap lastig als je aan t gamen bent en je beeldscherm knalt en begint te roken! :D
En hoe vaak heb je dat al meegemaakt? :z. Een monitor is dusdanig geconstrueerd dat er geen actieve koeling nodig is. En mocht dat wel het geval zijn, dat had de fabrikant er ongetwijfeld een koeler ingebouwd. Dat een scherm warm wordt is niet meer dan logisch. Alle energie die zo'n ding uit het stopcontact trekt wordt omgezet in licht en warmte. Aangezien licht maar een fractie van de output is, wordt vrijwel het gehele opgenomen vermogen omgezet in warmte. Als dat niet zo zou zijn, zouden de natuurwetten opeens niet meer gelden :).

Een goede grap mag vrienden kosten.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik gebruik ook cooling voor mn monitor, gaat dan wel om een 21" Eizo crt, bakbeest die echt warm kan worden. Ik heb een 120mm Antec op zuigen op de achterkant geplakt dmv dubbelzijdige tape. Scheelt echt in warmte, gaat mn monitor weer wat langer mee (heb nog geen zin+geld om uit te geven aan TFT)

Instagram / YouTube

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Waarom zou je extra lawaai willen in je monitor/tft. Bovendien creeërt een tft relatief weinig wamte. Als je de ventilatiesleuven bovenin vrijhoudt en een beetje regelmatig stofzuigt (in je kamer, in je PC/monitor in principe niet of heeeeeel voorzichtig) is er geen extra cooling nodig.

Tenzij je je tft overklokt, :X maar dan wil ik graag horen hoe je dat denkt te bereiken :?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:20

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Dit is volgens mij onzinnig.
Ik denk dat idd de levenduur van je monitor verlengt word. Maar dit zal mischien resulteren in een levens duur van 25 jaar ipv 15 jaar. Ten eerst zal een monitor geen 25 jaar gebruikt worden.(mag ik hopen :) ) En ten tweede zal je monitor waarschijnlijk eerder kapot gaan door een ander defect. (wat niks met warmte te maken heeft).
En als het echt, ook maar een klein beetje nodig zou zijn. Dan zou een leverancier dat wel hebben toegepast. (Al was het alleen voor het marketing en pimp idee)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Pagina: 1