Ik heb een probleem met het toetsenbord van mijn computer. Sinds een aantal dagen weigerd het toetsenbord dienst. Dit gaat gepaard met een piepjes uit de systeemkast en knipperende alle ledjes van de onder andere de numlock en capslock toets. Dan houdt t toetsenbord er helemaal mee op. Als ik dan de stekker uit het toetsenbord trek gaat dit gepaard met een stroom van onderbroken piepjes uit de systeemkast. Meesstal kun je uit het aantal piepjes wel achter waarin het probleem zou kunnen zitten maar in dit geval is er geen touw aan vast te knopen.Als ik de pc uitzet en weer gelijk aanzet weigert het toetsenbord nog steeds dienst. Laat ik de pc nu een tijdje uit dan kan ik weer even aan de gang tot alles weer van voor of aan begint.
De eerste oplossing leek me simpel: gewoon een ander toetsenbord en klaar is kees. Echter heb nu 2 toetsenborden uitgeprobeert maar allebei weigeren ze dienst terwijl deze toetsenborden op andere pc's goed werken.
Nu heb ik een ander toetsenbord met usb-aansluiting op de pc zitten en dat werkt vrijwel feilloos. Echter haal ik nu het andere toetsenbord van de pc af dan wil de pc het besturingsysteem niet meer laden. Verder is tijdens de start weer de nodige aantal pipejes te horen waar weer eens geen touw aan vast te knopen is (kort en lang zijn telkens anders). Dus nu zit ik met een pc en twee toetsenborden.
Ik heb het idee dat ik moet gaan zoeken in het moederbord, maar wat? Aan de configuratie is tijden niets veranderd en er zijn ook geen programma's geinstalleerd dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Even nog wat technische details:
Moederbord: Asus A8V Deluxe
Wie herkent het probleem en weet wat de oorzaak is?
De eerste oplossing leek me simpel: gewoon een ander toetsenbord en klaar is kees. Echter heb nu 2 toetsenborden uitgeprobeert maar allebei weigeren ze dienst terwijl deze toetsenborden op andere pc's goed werken.
Nu heb ik een ander toetsenbord met usb-aansluiting op de pc zitten en dat werkt vrijwel feilloos. Echter haal ik nu het andere toetsenbord van de pc af dan wil de pc het besturingsysteem niet meer laden. Verder is tijdens de start weer de nodige aantal pipejes te horen waar weer eens geen touw aan vast te knopen is (kort en lang zijn telkens anders). Dus nu zit ik met een pc en twee toetsenborden.
Ik heb het idee dat ik moet gaan zoeken in het moederbord, maar wat? Aan de configuratie is tijden niets veranderd en er zijn ook geen programma's geinstalleerd dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Even nog wat technische details:
Moederbord: Asus A8V Deluxe
Wie herkent het probleem en weet wat de oorzaak is?