Toon posts:

Simpele Java FTP server

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet voor een schoolproject een simpele ftp/file server ontwikellen in java maar ik zit met het probleem dat ik niet juist weet hoe je dit moet aanpakken in java...

Kan iemand me op weg helpen hiermee?

Alvast bedankt.

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Het helpt als je weet hoe het FTP protocol in elkaar steekt met client en server; het is out-of-bands communicatie, waarbij er 2 TCP connecties zijn, respectievelijk voor commando's en de ander voor datatransfer. *mompelt voor de rest iets over (server)sockets*

[ Voor 15% gewijzigd door prototype op 15-11-2005 02:13 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://www.google.com/search?hl=en&q=java+ftp+server

Komaan zeg. Is dat nou écht zo moeilijk? Verder zou je de FTP RFC's eens in kunnen duiken (kwestie van zoeken => http://www.ietf.org/rfc/rfc959) en je kunnen verdiepen in (zoals al vermeld) sockets.

[ Voor 65% gewijzigd door RobIII op 15-11-2005 02:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar dit is hier niet echt de bedoeling. Dit soort materiaal is prima te vinden als je even Googlet: [google=java ftp] levert al talloze bruikbare resultaten op, en dan heb ik de zoekquery nog niet eens verfijnd. ;)

Probeer eerst zelf eens wat te vinden door creatief te Googlen. Download wat voorbeeldcode, kijk welke classes daarin gebruikt worden, en probeer op basis daarvan zelf wat te maken.

Als je tegen een concreet probleem aanloopt kun je hier een topic openen, maar op dit moment heb je er het meeste aan als je zelf wat wijzer probeert te worden. Dat zal ook een van de doelen van die opdracht zijn. ;) Overigens zal je leraar je ook wel een duwtje in de goede richting kunnen geven. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.