Toon posts:

Promedion ? Dell XPS M170 ? of...?

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 157911

Topicstarter
Ben van plan om zeer binnenkort een laptop aan te schaffen.
Nu heb ik er in eerst instantie twee op het oog:

1 - De Dell XPS M170
http://configure2.euro.de...c=nldhsrsinspn_xps_m170_2

2 - De Promedion M570B
www.promedion.nl kies in menu producten en dan in menu Notebooks Intel Centrino en dan dus de M570B

Heb al verschillende forums doorgelezen... vooral ook het grote dell xps gen 2 topic enz. Maar ben er nog steeds nie uit. Wil graag een zeer high-end laptop waar ik de nieuwste games en ontwerp programma's op kan draaien. Dit zal voor mij betekenen:
Processor - Intel Pentium M770 of 780 (2.13 of 2.26 Ghz)
Geheugen - 1024 of 2048mb DDR2 533Mhz
Grafische Kaart - 256MB DDR 3, NVIDIA GeForce Go 7800 GTX, PCI-Express x16
Harde schijf - een 80 of 100 gb schijf op 7200rpm

De Dell is erg duur vergeleken met de Promedion, kijk maar bij de verschillende sites voor het uitbreiden van werkgeheugen of bijv. processor, maar uit de forums heb ik kunnen opmaken dat Dell erg galant is met het geven van korting... en ze hebben af en toe leuke aanbiedingen, dus dat zou best goed kunnen komen.

De Dell is uitgerust met een 17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife™ LCD scherm en de Promedion met een 17" breedbeeld TFT-scherm Glare Type
WUXGA resolutie 1920x1200 (extra helder + extra brede kijkhoek). Verschil is dus LCD en TFT.. maakt dit uit? Wat is beter?

Klik voor de aardigheid eens op de afbeeldingen van de Promedion, ziet er ook erg gaaf uit, zie dat ie ook een toetsenbord heeft met een nummeriek gedeelte.. iets wat bij de Dell mist (terwijl er voldoende ruimte is). Is dit ook echt een gemis bij de Dell? Of is het een leuke toevoeging bij de Promedion?

Dat ik voor een laptop ipv voor een desktop kies is voor mij handig zodat ik 'm af en toe wat kan verplaatsen in huis, van de achter- naar de voorkamer zeg maar. Dat zo'n high-end geval zwaar is maakt me nie zo uit, sjouw zo 10 kilo mee dus dat is voor mij geen probleem, mobiel blijft ie wel.

Voor de rest zou ik graag wat ervaringen willen weten van gebruikers van beide of andere laptops of meningen van people met verstand :*) . Mischien is er nog iemand met een beter alternatief.

Alvast bedankt _/-\o_ !!!

Topicstarter
Een kameraad van me heeft laatst een laptop bij de Aldi gehaald... leuk ding alleen je blijft jezelf maar constant terug zien in dat scherm, net een spiegel.

Heb iets gevonden over Sony laptop's... Hoor vaak dat ze geweldige schermen hebben ten opzichte van andere laptop fabrikanten. De schermen hiervan zouden zijn voorzien van X-Black? Zou je daarmee zoiets als dat spiegel effect kunnen voorkomen en zijn de schermen van een Dell of Promedion van eenzelfde kwaliteit als de Sony serie? }:O

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 157911 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 01:24:
Dat ik voor een laptop ipv voor een desktop kies is voor mij handig zodat ik 'm af en toe wat kan verplaatsen in huis, van de achter- naar de voorkamer zeg maar. Dat zo'n high-end geval zwaar is maakt me nie zo uit, sjouw zo 10 kilo mee dus dat is voor mij geen probleem, mobiel blijft ie wel.
Misschien een stomme opmerking, maar is ook wel een mogelijkheid:
Waarom koop je dan niet een verrijdbaar computertafeltje, als je de PC toch alleen maar van de voor- naar de achterkamer verplaatst (of vice versa).
Ik begrijp volkomen dat een laptop mobieler is wat dat betreft, maar als je een verrijdbaar computertafeltje gebruikt, kan je een PC samenstellen die (hoogstwaarschijnlijk) krachtiger is dan zo'n laptop (je kan dan bijvoorbeeld een GeForce 7800GTX in de PC hangen en ja, die is ook in mobile variant, maar die presteert lang niet zo goed als de desktop variant ;)) aangezien ik denk dat je ermee wilt gaan gamen (gezien de specs).

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Hey

Ik zou voor promedion gaan omdat die veel goedkoper is en meer heeft
M570B
Intel Pentium M 770 (Dothan 2.13Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
100Gb harde schijf 5400RPM Serial ATA
2048Mb DDR II 533 (2 x 1024)
GeForce Go 7800GTX 256MB (MXM module)
17" WUXGA TFT (1920 x 1200) Glare Type (Extra helder, extra brede inkijkhoek)
8* DVD+/-RW Dual Layer (kan verwisseld worden voor 2de HD, DVD RW DL met Lightscribre, 2de batterij)
Interne 1.3Megapixel webcam
Interne Hybride TV Tuner met Afstandsbediening
Intel Azalia High Definition Audio met virtuele 8 kanalen analoog uitgangen (7.1)
5.1 analoge uitgang (groen, geel, zwart ingang iig)
Interne W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
Interne 4-in-1 Cardreader voor Memory Stick(Pro), Secure Digital, MMC
2 jaar carry in
Gratis Draagtas
397mm ( x 294mm (D) x 22mm tot 44mm (H)
3,8 KG

voor 2399 @ laptops4u :)

de xps M170 van dell heeft pas 2048 mb, 7800go, bluetooth enzo @ 3063 euro zonder verlengde garanties enzo (net gekeken @ dell.nl) :)
en heeft dan nog niet eens 7.1 geluidskaart en 5.1 analoge uitgangen, tvtuner met AB en ook geen 1,3 Mpixel webcam in scherm

Xbox Series X | Playstation 5

• ajpohv
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-02 09:40
Anoniem: 157911 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:40:
Heb iets gevonden over Sony laptop's... Hoor vaak dat ze geweldige schermen hebben ten opzichte van andere laptop fabrikanten. De schermen hiervan zouden zijn voorzien van X-Black? Zou je daarmee zoiets als dat spiegel effect kunnen voorkomen en zijn de schermen van een Dell of Promedion van eenzelfde kwaliteit als de Sony serie? }:O
Ik heb een Sony VAIO A297XP met dus een WUXGA X-Black scherm. Een heerlijk enorm helder en duidelijk scherm. Als je kamer helemaal donker is kun je er de kamer mee verlichten en je kunt in de tuin gaan zitten in de zomer en toch nog werken/game/whatever.

Helaas was hij standaard met 512MB geheugen en een 80gig 4200rpm schijf. Intussen zit er 1024MB in en een 80gig 7200rpm Hitachi E7K100 schijf in (niet de allerstilste wel de snelste). Het design van de A-serie is ook erg stijlvol.
De nieuwe versies (A497XP en misschien over een tijdje de A597XP) kun je updaten naar 2048MB intern geheugen. Schijf zal dan standaard een 100gig 5400rpm zijn, maar die kun je verpatsen en nieuwe d'r in haken/schroeven/drukken/pluggen.

Ik ben erg te vreden over mijn flaptop. Vooral het scherm, design (en sinds kort de betere performance) zijn jummie. Maar als ik zo de specs van de Promedion zie, dan mag die er zeker zijn. De prijs valt me reuze mee.

It's a beautiful day!

Topicstarter
:Z

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-03 19:40
Na mijn ervaringen met Promedion, zou ik voor de Dell gaan. Schermen die gewoon inscheuren op de scharnierpunten, laptops waar 2 of 3 keer een nieuw moederboard in gaat. En de meeste maken veel lawaai.
Voor mij nooit en te nimmer Promedion meer.

Topicstarter
Is het mogelijk om een extern lcd/tft scherm op een laptop bijv. de Dell Xps M170 aan te sluiten?

Ik bedoel ik kies een laptop om er enigzins mobiel mee te zijn voor school of zaken... Maar als ik thuis ff lekker de held wil gaan uithangen met een vette game, >:) hahaha! Dan zitten je handen en ogen toch wel erg dicht op het scherm van die laptop.

Dus is het mogelijk... en kan je dan nog wel het keyboard en muis van de laptop gebruiken? Dan heb je als het je uitkomt als het ware een desktop, toch?

• RazorX4
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:26

RazorX4

Kona Limited Sky 2020

Ja, je kan gewoon externe TFT/CRT of ander soort scherm aansluiten @ je laptop
zelfs een USB toetsenbord+muis zodat het bijna een echte desktop is :-P

bij instelling van display wel dan even je externe scherm als primaire display zetten

Xbox Series X | Playstation 5

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee