Toon posts:

Schijven vervangen onder RAID 0

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik heb hier een RAID 0 configuratie draaien met 2 x 200 maxtor diamondmax 9 sata 8 mb cache schijven, deze wil ik graag vervangen door 2 x 300 maxline III 16 mb cache sata schijven.

Is het mogelijk om een image te draaien van de huidige configuratie en dat terug te zetten op de nieuwe schijven?

Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe, met de Silicon Image Sil 3112A RAID Controller.

Heb verder niet echt iets vergelijkbaars kunnen vinden, en wil het toch wel weten voordat ik er aan begin :).

Verwijderd

maak 2 raid 0 arrays aan en copieer dan door

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je, want ik kan er nou geen schijven meer bij hangen omdat er maar 2 satapoorten op het mb zitten.

Ik hoef ook alleen mn bootpartitie (c:) met al mn geinstallede programmas te imagen, de rest (d:) die kopieer ik wel handmatig naar een andere tijdelijke ide schijf.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 15:25
Met Norton Ghost naar een externe HD imagen? Of anders naar een IDE schijf, dat heb ik ook wel eens gedaan.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 17:03
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 00:17:
maak 2 raid 0 arrays aan en copieer dan door
Dat gaat niet lukken met de onboard SATA controller van een A7N8X-E Deluxe. Deze heeft namelijk twee aansluitingen voor twee SATA disks.

Ik weet niet hoeveel data je hebt op de huidige RAID configuratie maar ik zou iig naast een image gewoon een goede backup maken van de files die je wilt backuppen (Windows is namelijk zo geinstalleerd, aangenomen dat je Windows hebt ;) ). Al denk ik dat een image van je huidige configuratie (qua Windows etc) wel zal lukken. Aangezien Windows zelf niet zo zal zeiken over andere disks, Windows ziet er toch maar één van de twee.

Kortom backup maken....delete RAID array....HDD's eruit....maxline's III erin....array aanmaken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx, en dan kan ik die image van norton 20 gig data nog te compressen, zo weer terug leggen over de nieuwe array via een pata disk? Heb nog nooit ge imaged :).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zie de relatie met Windows Operating Systems niet echt in dit topic - ik ga je topic dan ook even verplaatsen naar Opslagmedia & I/O Controllers waar ze veel meer van dit soort zaken weten :)

Windows Operating Systems >> Opslagmedia & I/O Controllers

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is inderdaad slechts kwestie van een image maken van de data op de oude schijvenarray en deze vervolgens te zetten op de nieuwe schijvenarray :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx voor alle hulp, maar even proberen dan :).

Verwijderd

Dat is wel vervelend aan raid-arrays. Wil je upgraden, moet je ergens een paar honderd GB aan capaciteit extra hebben liggen, of je moet eerst ff alles branden :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 13:08 ]

Verwijderd

@Marcel2Fast4U Was het je inmiddels gelukt?

Ik ben namelijk ook van plan om mijn RAID 0 array waaraan ik 2 Hitachi SATA 80GB te vervangen door 2 Hitachi SATAII 160 GB.
Ik gebruik zelf een Asus A8N-SLI Deluxe (Nforce4) mobo waar ik 4 SATAII poorten heb op de Nividia controller.
Kan ik dan gewoon de 2 nieuwe SATAII schijven aansluiten op de poorten SATA3 en SATA4 en vervolgens via een image programma (bijv. Ghost) de complete huidige RAID 0 array copieren naar de nieuwe RAID 0 array?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 13:07:Ik ben namelijk ook van plan om mijn RAID 0 array waaraan ik 2 Hitachi SATA 80GB te vervangen door 2 Hitachi SATAII 160 GB.
Ik gebruik zelf een Asus A8N-SLI Deluxe (Nforce4) mobo waar ik 4 SATAII poorten heb op de Nividia controller.
Kan ik dan gewoon de 2 nieuwe SATAII schijven aansluiten op de poorten SATA3 en SATA4 en vervolgens via een image programma (bijv. Ghost) de complete huidige RAID 0 array copieren naar de nieuwe RAID 0 array?
Ja, dit kan gewoon. Met het tooltje van NVidia kun je een nieuwe RAID-0 set aanmaken, misschien zelfs al in je bios, en dan je oude 'clonen' naar je nieuwe array.

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Pagina: 1