[MSDE] probleem met openen bestaande database

Pagina: 1
Acties:

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:56
Ik heb van iemand een bestaande MS SQL database toegestuurd gekregen en heb toen maar MSDE geinstalleerd de database in de DATA folder geplaatst. Het aanmaken van een SYSTEM DNS en het creeren van een nieuw MS ACCES project met de betreffende database vormde geen probleem. Het enige probleem wat optrad was dat ik via asp geen verbinding kon krijgen met de database. Ik heb toen MSDE gedeinstalleerd en later weer geisntalleerd. Dit maal met mixed mode secutiry. Ik krijg het nu niet meer voor elkaar om een verbinding te maken met de databse. Als ik een DNS of een MS ACCES project wil maken zie ik alleen die standaard databases die geinstalleerd worden als je MSDE installeerd. Het plaatsen van de database in de DATA folder werkt dus niet. Ik heb het op verschillende machines geprobeerd maar geen succes. Ook zonder Mixed Mode Authentication. Ik vind hetn ogal vreemd. Kan me wel herinneren dat er de eerste keer een reboot gedaan moest worden na de intallatie en dat dit later dus niet het geval was. Ook niet op de andere computers...