[accu] welke laptop voor mijn carpc?

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik heb nu een compaq armda e500@800mhz met een dode USB poort,

Voordeel van compaq' armada's zijn dat met 3 batterij-en in kunnen en dus ongeveer 8 tot 12 uur kan "werken"
Nadeel is de 800 mhz,

Wat ik zoek voor mijn carputer is een laptop, minder diefstal gevoelig, er zijn brackets, te krijgen die ik lekker simpel in kan bouwen en port replicators weinig sleitage.
voor een scherm heb ik al wat dus het gaat me eigenlijk om de performance en transport.
Bijkomend voordeel is dat indien de accu goed is dat ik remote een tijdje de laptop nog kan benaderen via wifi.
zonder dat mijn autoaccu leeggetrokken word.

Ik ben hem van plan bij 10% remaining battery power hem in standby te laten vallen waardoor ik tijdens starten van de auto weer snel access heb tot mijn route navigatie.
Ook voor vakanties is het handig als image tank of dergelijke.

nog een bij komen voordeel is dat er auto 12vdd naar laptop converters zijn waardoor ik dus weinig modding hoef te doen.

Mijn vraag aan jullie is wat is jullie ervaring met de huidige laptop's Voor mij is accu combinatie met accu-gebruik extreem belangrijk. Doordat ik regelmatig gebruikmaak (bijna dagelijks) van de accu verwacht ik ook een langere leeftijd van de accu dan deskuseage.

Het hoeft geen nieuwe te wezen maar usb/vga/lan is wel een vereiste zodat ik kan updaten.

Ik heb zelf al de volgende pcmcia kaarten (helaas 1 per keerwegens uitsteeksels)
- 2x usb2.0
- wifi
- ethernet

hebben jullie tips voor mij ? naar merk vertel me graag de accu ervaring + de CPU speed waarmee je ervaring hebt .. en wat je tijdens accu gebruik doet.

Tja vanalles