[XP] Map hernoemen/verplaatsen*

Pagina: 1
Acties:

• Phasis
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-06-2025
Hallo,

Ik heb al even gezocht maar vond niet echt iets wat lijkt op mijn probleem.

Ik probeer een map te hernoemen, als ik de naam wijzig en op "enter" klik krijg ik deze melding: dat het proces in gebruik is. Nu heb ik een paar uur gewacht en het nog eens geprobeerd. Nu kan ik de map wel hernoemen.
Het gaat hier om de volgende bestanden (een vinyl die ik heb opgenomen naar mijn pc).
ik heb hiervoor een .sfv file aangemaakt. als ik deze in de bestaande map check geeft hij geen fouten op, maar als ik de map hernoem, en vervolgnes weer de map check geeft hij aan dat a1 een crc fout heeft.

Een ander probleem:

ik sorteer de vinyl's die ik opneem op catologus. Als ik de map met de mp3's erin copier van de bestaande naar de catologus map, behoudt de directory zijn naam. maar de bestanden : mp3, m3u en sfv worden ingekort tot een paar letters/cijvers en dit teken ~ een voorbeeld: a1_he~.mp3 dit wordt met alle bestanden in de map gedaan. Als ik deze niet in de catologus map zet maar in een willekeurige map, heb ik dit probleem niet.

Is er een oplossing voor deze vreemde waarnemingen.

Mvgr. Bas

• PH-JPS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 19:53
Zo te zien gebruikt windows oude DOS benamingen om het bestand op te slaan?

Weet je wel heel zeker dat de map die je wilt gebruiken niet in gebruik is? Misschien share je hem met een download programma waardoor je het niet kan hernoemen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Ik zou die graag in je topic titel zetten conform de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - je hebt het over CRC fouten en andere corruptie problemen, in dat geval is het denk ik verstandig om eens met een tooltje van je harddisk fabrikant (zie hiervoor de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ) je harddisk te testen ofdat deze nog wel goed is :)

• Phasis
Ik gebruik WinXP Pro met SP2
De hardeschijf is een "Maxtor DiamondMax Plus 9, 160.0Gb 7200rpm (8mb cache)"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals ik al zei - kijk dan even in de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ naar een tooltje om je harddisk mee te testen, en test daar je harddisk eventjes mee :)

• tiepeks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-01 12:06
Er is ook een programmaatje van www.sysinternals.com waar je kan zien welk proces aan bestanden (of mappen) is gebonden.
http://www.sysinternals.com/Utilities/Handle.html

Zo kun je (als er niets mis is met je harddisk ;) ) het proces uitschakelen die voorkomt dat je iets kan hernoemen (of verwijderen).

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door tiepeks op 15-11-2005 11:36 ]

specs

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb wel eens een soortgelijk probleem met WinXP met films. Dat komt dan doordat WinXP een "preview" maakt links onder in het explorer scherm. Dan kan ik die bestanden alleen hernoemen als ik zorg dat WinXP geen preview maakt (in de praktijk open ik dan een command prompt en gebruik ik oude dos commando's). Misschien heb je een soortgelijk probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door KopjeThee op 15-11-2005 11:41 ]

• Phasis
bedankt voor de reply's ik ga het eens proberen.

Mvgr, Bas

• Phasis
Ik heb nu precies door wat er gebeurt.
Als ik de map van de vinyl waar de mp3's, sfv en m3u instaan kopier en plak naar de label map is dat geen probleem, alle files werken nog. maar als ik nu de map naam ga veranderen van de vinyl, ik zet er een catalogus nr voor, wordt de mapnaam veranderd zonder problemen. Maar nu kijk ik in de map van de vinyl, zie ik alle bestanden nog staan; 2mp3's, sfv en m3u. Alleen als ik de sfv check zoals eerder vermeld geeft die een fout aan de a1 klopt niet. als ik de a1 wil afspelen wordt er gevraagd; wat wilt u doen?
Het bijbehorende programma via het web opsporen
het programma in een lijst selecteren

(normaal wordt automatisch Windows media player geopend).
ik kies hier voor de laatste optie het mp3 bestand werkt niet meer. Als ik nu de hele map wil verwijderen blijft alleen de a1 staan. Ik krijg de melding a1.mp3 niet gevonden, wil ik het herhalen of afbreken. Als ik het vervolgens verwijderen door bij het verwijderen de SHIFT toets ingedrukt te houden lukt het wel. Als ik deze niet heb afspeeld krijg ik deze melding . Dit betekend volgensmij dat het bestand niet meer bestaat (alleen wel zichtbaar is). Als ik kies voor een andere map naam komt dit probleem niet voor.

Ik ga morgen even mijn hardeschijf controleren met behulp van de tool. Ik hoop dat ik nu een duidelijker beeld heb geschetst van het probleem.

Mvgr. Bas

Verwijderd

Als het nog niet gelukt is: gebruik chkdsk /r Bij mij waren er een paar ernstige fouten op mijn harde schijf (Maxtor) en die zijn allemaal weer hersteld gelukkig!
Pagina: 1