Toon posts:

[css] overflow problemen met IE (element te breed?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik zit met een stylesheet probleem. Het is namelijk zo dat de pagina die ik aan het designen ben in firefox correct weergegeven wordt, maar in internet explorer niet. Het gaat om het linkerdeel van het logo die linksbovenin te vinden is. Graag zou ik willen horen wat mogelijke oorzaken kunnen zijn. Ik heb zelf het vermoeden dat er iets niet klopt met de afmetingen, maar ik ben er nog niet achter wat er verkeerd zou kunnen zijn.

De site is:
http://www.zef.cc/~wouter/

Hopelijk heeft iemand een idee,

BvD,

Wouter

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

crisp

Devver

Pixelated

Simpel; je sidebar links is gewoon te breed. Bedenk dat IE elementen uitrekt bij te brede content en standards-compliant browsers alleen de inhoud overflowen.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op 't moment druk aan 't prutsen met alle mogelijke afmetingen, maar om een één of andere reden wil het maar niet goed komen.

Als ik de wrapper van 780pixels verhoog naar 790, dan opeens wel, maar vervolgens sluiten de logo's niet meer aan.

Nog ideeën? Ik wordt een beetje hopeloos..

BvD,
/w

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:13

crisp

Devver

Pixelated

Je CSS barst van de verschillende afmetingen; dat maakt het er niet duidelijker op.
Bedenk trouwens dat blocklevel elementen sowieso al de beschikbare breedte innemen, dus als die in een container zitten hoef je daar meestal al geen breedte voor op te geven (scheelt je ook weer gedoe met boxmodel problemen door padding en borders).

Kortom: begin gewoon met een schone simpele opzet, en breidt dat dan langzaam aan weer uit.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hiet.. helaas is het niet mijn CSS. Ik heb er zelf namelijk weinig vertand van. Dus ik heb dit als template genomen en ben wat aan 't spelen met de layout (andere logo's etc.) maar ik wordt er niet veel wijzer van op deze manier. Dus ik wou dat ik opnieuw kon beginnen, maar heb gebrek aan kennis.

Dus ik denk dat ik maar w8 tot er weer een deskundige te hulp schiet.

Erg bedankt voor jullie snelle reacties.

/w