[XP] enable hibernation wil niet

Pagina: 1
Acties:

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik wil graag op mijn laptop (acer aspire 1356) gebruik gaan maken van hibernation in plaats van hem echt uit en aan te zetten.
Dus is ga naar de powersettings, tabblad hibernation, zet hetvinkje bij enable hibernation, vervolgens klik ik op apply en dan krijg ik deze melding:
[ the process cannot access the file because it is being used by another process ]

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 16% gewijzigd door Haranaka op 17-11-2005 12:16 ]

...

Verwijderd

Start is in safe mode op, en verwijder dan de file hiberfill.sys ( hidden in de root van je c ).
Start vervolgens XP in normale modus en probeer dan eens hibernation te enablen...

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb net even in de savemode gezeten en ik heb geen hiberfill.sys op mijn systeem staan, ik heb gekeken naar hidden en system files en was ingelogt als administrator. Ook een zoekactie op de hele c drive bracht geen uitkomst.
Als ik in de savemode zit kan ik ook de hibernation niet aanzetten omdat dan dat tabblad ontbreekt.

Iemand anders nog een suggestie?

-edit-
Oplossing gevonden!
Na vlink wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat het lag aan deamontools, die haald iets ui met drivers waardoor je in sommige gevallen de hibernation niet kan activeren. Uninstallen en ik kon hem activeren, daarna weer zonder problemen deamon kunnen installeren.

[ Voor 30% gewijzigd door Haranaka op 17-11-2005 12:19 ]

...