Toon posts:

Athlon XP-M 2600+ op Lanparty NFII Ultra400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de Search vond ik bijna al mijn vragen beantwoord op eentje na.

Ik las ergens dat een XP-Mobile zonder maatregelen zelf terugschakelt naar 600 ( of 800 ) Mhz.
Ik kan niet meer vinden waar ( misschien was het niet eens op GoT ).
Welke maatregelen kunnen bedoeld zijn ?

In de vele draden over de Lanparty NFII Ultra400 zie ik wel verscheidene OCers die een XP-M gebruiken maar nergens las ik over de door mijn bedoelde ( eventuele ) moeilijkheid.

Welke Lanparty NFII Ultra400 gebruiker met een Athlon XP-M 2600+ ( of 2800+ ) helpt me uit de droom ?
Hetzij met korte uitleg dan wel met een link.

Dank.

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 21:32
Met een nforce 2 is de kans klein dat het gaat lukken ben ik bang. Chipset is niet echt geschikt voot PST's. Heb hier ook 2 2600+ cpus, 1 in een PC met een sis735 chipset en die doet het fantastisch, en 1 in een asus a7n8x-e deluxe nforce2 mobo. Zodra deze probeert z'n multiplier/voltage te verlagen meteen een hanger. check hier http://www.cpuheat.wz.cz/html/Tweaks.htm voor een overzichtje van werkende chipsets.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Je moet gewoon is je bios instellen hoe snel je je processor wil laten lopen.
Althans met mijn mobile op m'n nforce2 bordje.

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
je hebt in de bios van je lanparty de optie thermal throttle, maar of het werkt weet ik niet.
die staat altijd uit bij mij.

voor een mobile maak het niet uit, zo warm word hij niet.

amd64 heeft dat wel net zo als sommige laptop cpu's maar geen desktop, desktop replacement cpu's

[ Voor 22% gewijzigd door ikman op 14-11-2005 23:29 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat ik eruit ben.
Dank aan allen.
Pagina: 1