Toon posts:

Videokaart vliegt er uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mn videokaart.
Ik heb een computer van het merk Medion met daarin een videokaart (denk ik) van medion zelf, de Radeon 9800 geloof ik.

Nu is het probleem dat de videokaart rateld met het opstarten van de computer (de ventilator aan de onderkant van de kaart). Ook draait de ventilator niet regelmatig.
Vervolgens kan ik mn computer gewoon gebruiken, maar als ik dan ff denk te gaan gamen vliegt de kaart er met een paar minuten uit. Het beeld staat helemaal stil en reageert nergens meer op, het geluid gaat wel gewoon door.
Als ik de computer direct opnieuw opstart krijg ik allemaal strepen en vaag gedoe op mn scherm te zien. Als ik even wacht met opstarten is er niets meer aan de hand en kan ik de computer weer gewoon gebruiken (behalve voor het gamen).

Het probleem dat de vidoekaart te warm wordt en zichzelf daarom uitschakeld is voor mij duidelijk. Maar wat kan ik hieraan doen???
Is het te repareren of moet er een nieuwe videokaart in???
Als er een nieuwe in moet welke is dan een aanrader??? (ben student!)

Bij voorbaat dank.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De kaart is kapot. Als de PC <3 jaar oud is heb je garantie. Servicedesk van Medion bellen en ze komen hem repareren.

(volgens mij had je hier zelf ook op kunnen komen)

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 14-11-2005 23:11 ]

ARME AOW’er

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Geen garantie? pak de compressor en spuit de kaart eens flink stof vrij. M'n oude geforce 4 ti 4600 klonk iig weer als nieuw, maar wel doen als de garantie weg is he, anders verneuk je zelf je garantie.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Vaak kun je een ventilator prima smeren als je hem even open maakt. Grote kans dat als de ventilator het goed doet, de kaart ook weer naar behoren werkt.