JVC RX-D701

Pagina: 1
Acties:

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Voor mijn ouders heb ik een dilemma:

Van het weekeind een NAD T743 gehaald, maar dat ding ruist de tent uit. Mijn ouders gooien dat ding terug naar de winkel, zeker na op internet nog een dozijn klachten over de kwaliteit van NAD en hun service afhandeling gelezen te hebben.

Nu ben ik op zoek naar een vervanging van deze NAD. De volgende eisen zijn van toepassing:

Moet leuk klinken bij een set Kef Q4 speakers. (5.1)
Mag niet hoger dan 14cm
Prijsklasse 700-1200 euro.

Nu was de NAD prima qua specs, maar voldoet dus niet.
Alternatieven:
JVC RX-D701
Harman Kardon DPR 2005
Philips DFR-9000

De Harman Kardon valt eigenlijk af met dezelfde reden als NAD. Er worden gewoon exemplaren afgeleverd die kapot zijn. Voor dat soort bedragen is dat belachelijk.

Nu zijn JVC en Philips niet meteen de eerste merken waar ik aan denk voor AV.
Heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze of vergelijkbare spullen, of nog een alternatief?

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25

jasjenl

Liab A Tymo

Als je een alternatief voor een apparaat in de (prijs)klasse van Nad zoekt, zou ik niet kijken naar merken als JVC of Philips maar eerder richting Marantz, Denon of misschien ook Pioneer denken. Die merken schat ik, op basis van eigen en andermans ervaringen, toch wat hoger in voor dit soort apparaten dan de merken die jij noemt.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Probleem is dat veel van die kasten gewoon hoger zijn dan 14CM.
Marantz, vroeger allemaal super plat, is tegenwoordig allemaal het formaat LOMP.
Pioneer is ook allemaal >14 cm hoog

Heeft iemand hier ervaring met JVC (en dan de wat duurdere spullen)?

[ Voor 31% gewijzigd door TheGhostInc op 14-11-2005 23:44 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:25

jasjenl

Liab A Tymo

Ik vermoed dat die 14 cm een eis is ivm een kastje waar de boel in moet komen te staan? Ik zou er dan wel rekening mee houden dat juist een versterker meestal wel wat ruimte rondom nodig heeft om z'n warmte kwijt te kunnen en dat je 'm dus niet helemaal 'strak' moet inbouwen.
Ik heb zelf weinig directe ervaring met JVC, ik ken er wel wat (simpel) spul van (laatst voor m'n werk nog voor 80 euro een tweedehands receiver gekocht), het is niet echt slecht maar mijn keus zou 't niet zijn.

Misschien nog wat leuke alternatieven:
- Rotel RSX-03
- Onkyo HSE-L55
Marantz lijkt inderdaad geen lage modellen meer in hun collectie te hebben, Denon heeft volgens mij nog wel wat modellen die misschien net niet te hoog zouden zijn.