Ok, sorry allen dat ik verder niet meer gereageerd heb op een door mijzelf gestart topic
Ik was in de veronderstelling dat je bij reacties automatisch een mailtje krijgt maar dat is dus niet zo, sterker; ik heb net gezocht naar een mogelijkheid om dat aan te zetten maar ik kan het nergens vinden, niet in mijn profiel en niet in mijn voorkeuren?
10.000 opties om in dit forum aan te passen behalve diegene die miz toch wel erg handig is?
Nou Ja,
Om een lang verhaal erg kort te maken; ik heb afgelopen vrijdag 3 spindels van 100 TYG03 besteld bij OS-mediatrade en dat dan maar tesamen met cd's , inktcartridges en nog wat meer meuk om de idd toch wel hoge verzend kosten( 14 eu)een beetje te spreiden.
TYG03 is zo weet ik ondertussen gewoon niet in nederland te koop, helaas en dat geldt ook voor de +R variant de 000T03.
Voor diegene die het verschil niet ziet/weet; plextor maakt , op dit moment, alleen dvd+R en dat is dus 000T03 en dat zijn dus andere schijfjes dan de TYG03 DVD-R die ik zocht.
Een test in c't (computertechniek) liet zien dat juist de TYG03 erg goed is wat betreft veroudering, beter dan de 000T03-DVD+R.
Alhoewel ik in eerste instantie volledig DVD+ georienteerd was is dat verandert naar DVD- naarmate ik er meer over lees; er is een structureel verschil in productie waardoor DVD- op een makelijkere manier een hogere kwaliteit kan behalen dan DVD+.
Dat wil niet zeggen dat DVD- beter is dan DVD+, het is gewoon eenvoudiger en goedkoper om erg hoge kwaliteit DVD- te maken maar in principe kan DVD+ ook van hoge kwaliteit zijn.
Nou ja, ik zie het wel als ze binnen komen....
ik houd me overigens nog steeds aanbevolen voor een nederlands adres...
Bedankt allen voor de reacties!
Gr Richard