Toon posts:

Waar Taiyo Yuden TYG03 te koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, de titel zegt het al; heeft iemand een idee waar de nieuwe Taiyo Yuden TYG03 in nederland te koop zijn?
Tis DVD-R 16x en ze schijnen erg goed te zijn icm een benq DW1640.
Wat uit een recente test in c't bleek was dat vooral de houdbaarheid erg goed is en dat spreekt me wel aan aangezien ik er behalve homevideo ook foto's op wil branden als archivering.

Ik zoek (1 of 2) spindels van 100 stuks.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 01:42

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ben je er inmiddels al achter? Ik ben er ook zeer benieuwd naar waar je ze kan krijgen.

De enige site waar je Orginele Taiyo Yudens (dus zonder merk label) kan kregen hier in de Benelux is
www.iwonatec.de maar dat is ook maar YUDEN02 en geen 3

Speedtouch freak

Verwijderd

www.cdrwinkel.com hebben die!
De nieuwe plextor dvdr+ schijfjes zijn er te koop en hebben deze mediacode.

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:00:
www.cdrwinkel.com hebben die!
De nieuwe plextor dvdr+ schijfjes zijn er te koop en hebben deze mediacode.
Ik zoek orginele en geen bedrukte met label...

De enige winkel met een uitgebreid assortiment die ik tegen kom is http://www.os-mediatrade.com/
Maar daar vind ik de verzendkosten te hoog dus die winkel valt af.

http://www.dretschler.com/ heeft niet echt een uitgebreid assortiment net zoals http://www.iwonatec.de

Wie weet wel een goeie Taiyo Yuden retailer in Duitsland of de Benelux?

Speedtouch freak

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
No offence, maar als je ze echt wilt, neem je de verzendkosten toch voor lief ?

En de effectiviteit van Plextor kennende, denk ik dat ze niet 'zomaar' een mediacode gaan copieren voor de verkoop

Probeer er anders een mailtje aan te wagen naar OPUS ?
Die zijn ook wel in voor een stunt als je het ze vraagt.

Succes

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Daar heb je ook wel gelijk in... maar ik wil alles in 1 x bestellen.
En niet alleen Taiyo Yudens maar ook een partij gewoon Arita tje Riteks voor weinig.
Dus ook lege doosjes etc. 1 dan is het toch net zonde om het ene bij die en het andere bij die te bestellen!

Ik zoek eigenlijk meer een winkel als http://www.supermediastore.com of http://www.meritline.com alleen dan in de Benlux, Duitsland, of Veringd Koninkrijk
Want om het nu uit de USA te gaan halen... door transport wordt alles er ook niet mooier op.

Laat dit een topic gewoon een ruime keuze aan Taiyo Yuden retailers worden. :)
Dus wie weet er nog een leuk adresje?

Speedtouch freak

• drfruit
  • Niet online
svp.co.uk heeft originele TY media en nog veel meer, en de verzendkosten vallen best mee.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:09
lSltAlKeR schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 20:00:
Ik zoek orginele en geen bedrukte met label...
Het blijft toch Tiayo Yuden? ;)

[ Voor 11% gewijzigd door D-Three op 05-01-2006 21:40 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Een Lamborghini met een Audi motor is toch ook geen Audi :?
Of een B&O tv met Panasonic onderdelen is toch ook geen Panasonic :/

Of nog zo en die wat meer aansluit. De Plextor PX-740 en de BenQ dw1640 zouden gelijk zijn en Philips zou ook een soort gelijk model op de markt brengen.

Ik denk wel dat Plextor betere OPU's in hun branders prakt dan BenQ dat doet als je de negatieve reacties van een dw1640 op cdfreaks mag geloven! BAD Reader dit bad dat Benq dw1640 not recognize dvd-r etc.
drfruit schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 13:17:
svp.co.uk heeft originele TY media en nog veel meer, en de verzendkosten vallen best mee.
Thanks drfruit Die winkel was ik al tegen gekomen notabene in je eigen post op het nec forum :+
Maar was er snel vanaf geknapt omdat ze daar alles in ponden berekenen. Toch maar eens nader bekijken.

Iemand nog andere Taiyo Yuden Retailer suggesties?

Speedtouch freak

• D-Three
Maar een Fiat met Ferrari-sticker blijft een Fiat. Een Taiyo Yuden met Plextor label blijft een Taiyo Yuden? ;) Maar goed dit heeft eigelijk niets te maken met waar je de originele kan vinden. Eerlijk gezegd vind ik enkel maar die Plextors (toch in de buurt).

edit:
Ik zie trouwens net dat je eventueel ook in de UK wil kopen. Jetmedia heeft ze maar ik heb geen persoonlijke ervaring met deze shop.

[ Voor 69% gewijzigd door D-Three op 05-01-2006 23:19 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Je bedoelt een Ferrari met een Fiat sticker :9

Thanks die shop kon ik nog niet. Zal eens kijken.

Maar zo'n mediacode zegt bar weinig vind ik... want MAM-E mitsui is ook een eigen fabriekant en hebben vele discs ook een Taiyo Yuden stampercode :? Okay zullen ongetwijfelde goeie discs zijn, maar waar komen ze vandaan? Uit de Taiyo Yuden fabriek of de Mitsui fabriek?

Netzoals dit product ook

http://www.dretschler.com...5c2642aca6d9111f265fd29a3
Leuk die stampercode maar waar is het dan gemaakt, toch in de Taiyo Yuden fabriek alleen zat de productie operator te slapen?

Ik ben misschien wat een zeikert idd maar ik wil gewoon Orginele Taiyo Yudens want stel nu dat TY met Plextor label niet goed gebalanceerd zijn :X :+

Meer shops zijn welkom in dit topic :)

Speedtouch freak

• D-Three
Dat is inderdaad eigenaardig...
Er schijnt ook "namaak" Taiyo Yuden in omloop te zijn. Ik hoop gewoon dat ik altijd de juiste koop ;) Daarom hoeft het voor mij niet altijd blanco te zijn, zo heb ik momenteel media van Verbatim en FujiFilm en beiden voor zover ik weet Taiyo Yuden. :P

Nog een shop in de UK:
http://www.svp.co.uk/products-solo.php?pid=141
http://www.svp.co.uk/products-solo.php?pid=181
Let wel, lees altijd de voorwaarden want dikwijls komen er op die prijzen nog tax bij.

[ Voor 32% gewijzigd door D-Three op 06-01-2006 00:10 ]

• drfruit
  • Niet online
Zowel van TY als van Verbatim (MCC00x) bestaan nepversies, waar fabrikanten van inferieure discs gewoon die mediacode kopiëren omdat ze dan herkend worden door veel branders. Ook zijn er slechtere versies gerapporteerd uit bepaalde landen (sommige mensen haten alles wat uit Singapore komt of willen alleen media uit Japan, hoewel de Verbatims meestal uit Taiwan komen).
Voor de TY media van Plextor en Fujifilm lijkt echter te gelden dat die eerder beter dan slechter zijn dan ongelabelde, originele Taiyo Yudens. Ook Verbatim heeft echte TY media.
Helaas ben je zelfs met een kwaliteitsmerk nooit helemaal zeker. Ik heb ook al rapporten gelezen over tegenvallende spindels van Verbatim, TY en Fujifilm. Zelf had ik recentelijk problemen met originele TY media, maar bleek het uiteindelijk aan een van mijn branders te liggen. De kans op problemen is met goede media in ieder geval vele malen kleiner dan met andere, en dat is me wel wat waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, sorry allen dat ik verder niet meer gereageerd heb op een door mijzelf gestart topic :o
Ik was in de veronderstelling dat je bij reacties automatisch een mailtje krijgt maar dat is dus niet zo, sterker; ik heb net gezocht naar een mogelijkheid om dat aan te zetten maar ik kan het nergens vinden, niet in mijn profiel en niet in mijn voorkeuren?
10.000 opties om in dit forum aan te passen behalve diegene die miz toch wel erg handig is?

Nou Ja,
Om een lang verhaal erg kort te maken; ik heb afgelopen vrijdag 3 spindels van 100 TYG03 besteld bij OS-mediatrade en dat dan maar tesamen met cd's , inktcartridges en nog wat meer meuk om de idd toch wel hoge verzend kosten( 14 eu)een beetje te spreiden.
TYG03 is zo weet ik ondertussen gewoon niet in nederland te koop, helaas en dat geldt ook voor de +R variant de 000T03.
Voor diegene die het verschil niet ziet/weet; plextor maakt , op dit moment, alleen dvd+R en dat is dus 000T03 en dat zijn dus andere schijfjes dan de TYG03 DVD-R die ik zocht.
Een test in c't (computertechniek) liet zien dat juist de TYG03 erg goed is wat betreft veroudering, beter dan de 000T03-DVD+R.

Alhoewel ik in eerste instantie volledig DVD+ georienteerd was is dat verandert naar DVD- naarmate ik er meer over lees; er is een structureel verschil in productie waardoor DVD- op een makelijkere manier een hogere kwaliteit kan behalen dan DVD+.
Dat wil niet zeggen dat DVD- beter is dan DVD+, het is gewoon eenvoudiger en goedkoper om erg hoge kwaliteit DVD- te maken maar in principe kan DVD+ ook van hoge kwaliteit zijn.

Nou ja, ik zie het wel als ze binnen komen....
ik houd me overigens nog steeds aanbevolen voor een nederlands adres...

Bedankt allen voor de reacties!
Gr Richard

• DjeenooFucker
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06-2024

DjeenooFucker

I've Got your Back

hee gasten allereerst bedankt voor dit recente topic over deze gewilde cdtjes want de meesten zijn nogal oud en bieden geen objectief beeld meer van waar ze te koop zijn.

Ik wil zelf graag een spindeltje hebben en ben er inderdaad achter gekomen dat

http://www.os-mediatrade.com en
http://svp.co.uk/index.php de meest voordehandliggende sites zijn om ze te bestellen.

(mochten er meerdere sites zijn post ze vooral en dan bedoel ik niet die uit amerika of australlië)

op die engelse site staat het dan wel in ponden.. maar dat is niet zo'n punt, want omrekenen in euro's is een fluitje van een cent met --> http://users.skynet.be/hofmeester/st-jozef/allerlei.htm

Ik had ze bijna al besteld op die engelse site, het enige probleem waar ik tegenaanliep was de betalingsmethoden. Dit studentje heeft geen credit card, cheques bestaan hier niet meer :P en om daar wat te kunnen kopen moet ik het waarschijnlijk met paypal doen, alleen dat heb ik nog nooit gedaan dus dat moet ik dan even uitzoeken maarja had ik nu geen zin meer in. Er stond wel zo'n maestro logo dat je daarmee kan betalen alleen volgens mij geldt dat alleen voor UK pashouders.

Als paypal teveel gedoe is ga ik toch verbatims overwegen want ik lees hierover dat dit in princiepe dezelfde cd's zijn alleen met een afdrukje van verbatim erop. Ik zag ergens een 100 spindle met pasteltinten... 5 verschillend gekleurde cd's per spindle.. is ook best leuk.

Overal ook TY's zonder opdruk.. dat vind ik zo gek ik wil juist iets van een laagje erop zodat je er tenminste fatsoenlijk op kan zetten wat erop staat. Maakt me verder nie uit wat er dan opstaat. Maar bij die engelse site hadden ze als enige wat ik tot nu toe heb gezien. Effen wit aan de bovenkant en groen aan de brandzijde. En ik heb liever goud aan de brandzijde.. omdat die cd's het in de meeste oudere cdspelers wel doen waar andere cd's niet worden herkend.

maargoed tot zover ff mijn verhaaltje :)

AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A89GTD PRO/USB3, MSI GTX760 Gaming OC, Corsair XMS CMX4GX3M2A16, Crucial 520GB SSD, XSPC Raystorm 240 EX WC kit, op Win7 x64

• D-Three
DjeenooFucker schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 01:19:
Als paypal teveel gedoe is ga ik toch verbatims overwegen want ik lees hierover dat dit in princiepe dezelfde cd's zijn alleen met een afdrukje van verbatim erop. Ik zag ergens een 100 spindle met pasteltinten... 5 verschillend gekleurde cd's per spindle.. is ook best leuk.
Het gaat in dit topic vooral over DVD-R's ;) Maar goed, ik heb ook die Verbatim pastels en ben er tevreden over. Prima TY-cd'tjes voor een leuke prijs. Ik gebruik deze vooral om mijn foto's op te backuppen om ze dan te bewaren op een koele, donkere plaats :)
Pagina: 1