Eerst mijn situatie:
- 2 computers
- computer 1 (Windows XP HE SP 2) heet BENEDEN en is aangesloten op het internet
- computer 2 (Windows XP HE) heet BOVEN en wil graag gebruik maken van het internet van BENEDEN, dit heeft ooit gewerkt
- BOVEN heeft een printer
- vanaf BENEDEN kan ik printen op de computer BOVEN
- nadat ik BENEDEN geformatteert heb, omdat hij vol troep zat, werkt de internetdeling niet meer
Eigenlijk heb ik 2 problemen:
Heel erg veel geGoogled, maar het ging lastig, hoewel ik -vooral softwarematig- vrij ver gevorderde gebruiker ben, ik vaak niet wist waar ik op moest Googlen. Ook heb ik geprobeerd zoveel mogelijk de productnamen en versies te vermelden. Verder heb ik gekeken waar dit topic hoort; in de policy van Netwerktroubleshooting stond dat als het softwarematig probleem was, dat het hier hoorde. Vandaar dus
- 2 computers
- computer 1 (Windows XP HE SP 2) heet BENEDEN en is aangesloten op het internet
- computer 2 (Windows XP HE) heet BOVEN en wil graag gebruik maken van het internet van BENEDEN, dit heeft ooit gewerkt
- BOVEN heeft een printer
- vanaf BENEDEN kan ik printen op de computer BOVEN
- nadat ik BENEDEN geformatteert heb, omdat hij vol troep zat, werkt de internetdeling niet meer
Eigenlijk heb ik 2 problemen:
- ik kan internetten met Opera en Firefox. Maar programma's zoals MSN Messenger 7.5 en iTunes 6.01 kunnen geen gebruik maken van mijn internet. Ik dacht, dit zal aan mijn Firewall liggen. Bij mij , ik gebruik Windows XP HE SP2, staat de Windows Firewall uit, en de Norton Worm Protection uit. Volgens Norton is dat een goed alternatief voor de WF. In de instellingen van Norton Worm Protection heb ik ingesteld dat iTunes toestemming krijgt om internet te gebruiken. Toch kan ik binnen iTunes functies die het internet gebruiken, dat zijn de Music Store, en de podcast-ophaal-functie niet gebruiken.
- Zoals gezegd, ik kan beneden dus internetten. Het netwerk tussen BENEDEN en BOVEN werkt, ik kan namelijk printen en bestanden delen. Het internetdelen werkt niet (meer), nadat mijn computer geformatteert is. Hoe krijg ik het internet boven weer werkend?
- Hoe kan ik met iTunes en MSN Messenger internet gebruiken?
- Hoe kan ik weer internetten met computer 'BOVEN' ?
Heel erg veel geGoogled, maar het ging lastig, hoewel ik -vooral softwarematig- vrij ver gevorderde gebruiker ben, ik vaak niet wist waar ik op moest Googlen. Ook heb ik geprobeerd zoveel mogelijk de productnamen en versies te vermelden. Verder heb ik gekeken waar dit topic hoort; in de policy van Netwerktroubleshooting stond dat als het softwarematig probleem was, dat het hier hoorde. Vandaar dus
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 08:18 ]