Toon posts:

Kan Google wel pingen in prompt, maar niet bereiken in IE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon tegenwoordig in Frankrijk waar ik kabel internetverbinding heb aangeschafd. Combo internet en televisie via de kabel. Dat kwamen ze vandaag installeren. Alles liep snel, de televsie deed het en de meneer zei dat ik een uurtje moest wachten voordat ik verbinding het met internet zou kunnen maken. Ik dus braaf wachten. Alle lampjes branden mooi groen op mijn modem, maar zelfs na vele uren kan ik nog niet het internet op. Inmiddels heb ik alles geprobeerd. Wat mij het meest verbaasd, en waar mijn vraag eigenlijk over gaat, is dat als ik www.google.com ping in de opdracht promt, ik wel verbinding lijk te makan. Althans, ik krijg de "Antwoord van 64.233.183.104: bytes=32 tijd=54 ms TTL=241" vier keer in beeld, wat volgens mij toch betekent dat er wel iets gebeurd. Zou iemand misschien weten waar dit aan kan liggen? Hoe kan het zijn dat je wel een site kunt pingen, maar niet kunt bereiken in een browser? Ik enige wat ik nu nog kan is inbellen via de telefoonlijn, dus ik kan niet echt grote bestanden downloaden. Misschien dat iemand mij kan helpen, na drie maanden zonder internet! :'(

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je per ongeluk een proxy ingesteld in je browser? Kun je wel emailen?

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-02 12:43
Klinkt als een proxy inderdaad. Zoiets hadden we op de zaak nadat we geblokkeerd werden door XS4ALL.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan helemaal niets. Het lijkt alsof er helemaal geen connectie is, behalve wanner ik ping in de prompt.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:21:
Nee, ik kan helemaal niets. Het lijkt alsof er helemaal geen connectie is, behalve wanner ik ping in de prompt.
'tracert www.tweakers.net' werkt?
Probeer dan eens via de commandline:
telnet www.tweakers.net 80
GET / HTTP/1.1[enter]
Host: tweakers.net[enter][enter]

Dan kun je zien of je internetverbinding misschien gefilterd is. Draai je zelf een firewall?

Verwijderd

Topicstarter
'tracert www.tweakers.net' lukte wel, maar 'telnet www.tweakers.net 80' lukte niet. Er staat dan dat de verbinding is mislukt. :? Mijn firewall staat uit.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 22:37 ]

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Even contact opnemen met die provider :?
Pagina: 1