geen IE maar wel MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-02 15:59
Mijn vriendin heeft sinds kort een eigen pctje. Grappig ding hoor, maar niet echt snel (Via 800Mhz, 2x256MB)
Daarbij moest natuurlijk een netwerkje. Ik advies gegeven en gezegd dat ze een Linksys wrt54G moesten kopen. Gelijk draadloos aangezien en binnenkort een andere pc draadloos bij komt en ze nog een oude laptop hebben. Alles werkt, in het begin nog wat problemen met Casema maar die schijnen op gelost te zijn. goed, nu heeft ze internet via kabeltje en er is nog 1 pc met een kabel verbonden. Zoals gezegd komen hier later draadloze apparaten bij (mijn laptop }) )

genoeg geleuterd nu het probleem:
Als de pc een tijdje aanstaat en ze wat docjes getypt heeft wat msn wat gesurft enzovoort. soms wat downloaden erbij. Soms komt het voor dat opeens de verbinding wegvalt, pc opnieuw opstarten probleem opgelost. dit gaat natuurlijk niet.Nou is ook nog het gekke dat ze net met mij zit te msnen en zegt dat ze niet meer kan surfen maar wel met mij en andere mensen op msn kan chatten.
Bij mijzelf komt het vaak voor dat het downloaden zoveel wegslurpt ik niet meer normaal kan surfen. Dus ik zeg dit maar zij zegt dat ze klaar is met downloaden. Dus daar kan het niet aanliggen. Het schijnt ook op compleet willekeurige momenten te gebeuren.

Nieuwste firmware van de WRT54Gv5 geinstalleerd
proberen driver voor VIA netwerkkaart te vinden (niet gevonden) weet geen typenummer enzo en er staan 3 downloads.
alles dubbelcheck, andere pc -> internet
laptop -> internet
pc van vriendin geen internet -> opnieuw opstarten wel internet

ik snap het eff niet meer, weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:33
is je netwerk wel beveiligd? misschien zit een (leuke) buur ff lekker het lijntje vol te leechen, ook kan het iets zijn met de DNS..

Verwijderd

Weet je zeker dat er geen "extra" dataverkeer is dan?
spyware, virus, etc.

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:25

DefLite

Why so serious?

ik had last met het zelfde probleem wat bij mij hielp was de firewall uitschakelen

Verwijderd

Little_captain schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:00:
ik had last met het zelfde probleem wat bij mij hielp was de firewall uitschakelen
Hmm...toen ik dat deed had ik binnen 3 minuten een virus dat AVG nog niet eens herkende....

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 16:17

TMC

Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:02:
[...]

Hmm...toen ik dat deed had ik binnen 3 minuten een virus dat AVG nog niet eens herkende....
Dan moet je wat zorgvuldiger klikken.

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45

Eve char: Warock <TEST>

Verwijderd

TMC schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:06:
[...]

Dan moet je wat zorgvuldiger klikken.
Hmm..dat hoeft tegenwoordig niet meer hoor. Was gewoon een install aan het doen met de modem aangesloten.... Firewall is tegenwoordig een bittere noodzaak...

• GoblinGamer
Haar pc zit dus met een kabel aangesloten en niet draadloos. Ik zal eff het topic doorlezen maar ik ga haar maar even vertellen te scannen op adware ed. Alhoewel het een nieuwe pc is met service pack 2 en alle updates volgens mij ook. Het kan natuurlijk altijd.
consolefreak schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:58:
is je netwerk wel beveiligd? misschien zit een (leuke) buur ff lekker het lijntje vol te leechen, ook kan het iets zijn met de DNS..
Het netwerk is beveiligd met WPA als het aanstaat. Er zit een MAC-filter op. De SSID is verborgen. Aangezien er op het moment geen draadloze apparaten aangesloten zijn staat het wireless op Disabled. Als ik in huis ben staat het dus aan en is het beveiligd.

We zoeken rustig verder naar het probleem...

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-02 21:35

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Probeer eens het volgende als je geen pagina's meer kan bezoeken:

Start -> Uitvoeren/Run -> typ 'cmd' en druk op enter.
Typ dan 'ipconfig /renew' en druk op enter.
Typ dan 'ipconfig /flushdns' en druk op enter.

Als dit het (tijdelijk) fixt, heb je hetzelfde probleem als ik. Ik heb dit probleem sinds ik een Linksys WRT54G heb gekocht. Ik heb alleen nog geen oplossing gevonden voor dit probleem.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Laat het programmaatje winsockfix er even op los, en kijk of het probleem dan nog bestaat.

• GoblinGamer
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:32:
Laat het programmaatje winsockfix er even op los, en kijk of het probleem dan nog bestaat.
Ik wil het best doen, maar wat doet het precies? Voordat ik vreemde programma's ga installeren.

Verwijderd

GoblinGamer schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 10:48:
[...]

Ik wil het best doen, maar wat doet het precies? Voordat ik vreemde programma's ga installeren.
WinSockFix offers a last resort if your Internet connectivity has been corrupted due to invalid or removed registry entries.

It can often cure the problem of lost connections after the removal of Adware components or improper uninstall of firewall applications or other tools that modify the XP network and Winsock settings.

If you encounter connection problems after removing network related software, Adware or after registry clean-up; and all other ways fail, then give WinSock XP Fix a try.

It can create a registry backup of your current settings, so it is fairly safe to use.

Op deze manier heb ik menigeen probleempjes m.b.t. het gebruik van internet en msn opgelost

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 10:51 ]

Pagina: 1