[Exchsrv 2003] Agenda ontwerp voor 3 bedrijven in 1

Pagina: 1
Acties:

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Topicstarter
Ik zoek wat frisse ideeën van mede tweakers over hoe ik de volgende situatie het beste kan aanpakken. Het gaat puur om het ontwerp van Exchange (en natuurlijk stukje AD). De technische realisatie zal ik zelf wel uitkomen omdat je daar vaak genoeg over kan vinden op google.

Er zijn 3 bedrijven die met elkaar samen werken, onder 1 dak. Daarbij werken sommige mensen in meer dan 1 bedrijf. De drie bedrijven gebruiken een gezamelijk netwerk waarvan één van de 3 bedrijven het onderhoud doet. Het netwerk bestaat uit 1 Windows Server 2003 Standaard met Exchange 2003 Standaard. Verder nog een linux router/firewall/proxy en een Windows 2000 Professional Fileserver. Er is dus één domein waar alle gebruikers in zitten en alle gebruikers hebben een Exchange e-mail account.

Momenteel wordt er nog gebruik gemaakt van een verouderd algemeen agenda programma waar iedereen alles in zet. We willen deze functionaliteit uiteraard over gaan zetten naar Exchange. Echter heb ik nog niet een goed plan hoe de nieuwe agenda's structuur er uit moet komen te zien. Om te beginnen heeft iedere gebruiker een eigen agenda. Dat is natuurlijk handig om snel voor jezelf te kunnen zien wat je moet doen. Daarnaast kan je dan ook kijken in de persoonlijke agenda van iemand anders waneer die persoon beschikbaar zou zijn. Daarnaast zou het handig zijn om voor ieder bedrijf een apparte agenda te nemen en dan nog een totaal agenda. Echter moet volgens mij iedereen dan zorgen dat het in al die agenda's komt te staan. Is het mogelijk agenda's aan te maken op soort van query based inhoud? Of is de bovengenoemde strategie/ontwerp niet efficiënt?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kijk eens of je wat kunt met Group Schedules (Outlook in Calendar View | Actions | View Group Schedules). 't Is misschien niet zo transparant als je zou willen; je moet eerst de views aanmaken. Maar je zou per bedrijf een view kunnen creëren met de agenda's van de juiste personen en eventuele resources erin.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Dit is echter alleen een oplossing voor het zo zichtbaar worden aan de gebruikerskant. Maar dan hou ik nog wel het probleem dat gebruikers moeten zorgen dat Agenda items in de juiste agenda komen te staan.

• cyspoz

cyspoz

Topicstarter
Kick