Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Lightning Case

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dntje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-05-2015
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7094/header23vh.png
Het idee
Ik had een nieuwe pc gekocht en daarvoor een tijdelijke case gemaakt die haast uit elkaar viel dus het was tijd om weer eens een serieuze mod te maken. Voor de zomervakantie had ik al ontwerpen voor een nieuwe casemod gemaakt en een beetje uitgedacht hoe het zou moeten worden. Na veel berekeningen of alles wel zou passen en nadat ik had nagedacht over de kleur en materiaal had ik het volgende idee: ik wou een kast maken die bestond uit een skelet waarin je alle hardware al in kon doen met daaroverheen witgespoten plexi (dntje heeft goede ervaringen :) ) waarop sommige plekken niet wit is gespoten (in een bliksemvorm) zodat je daar doorheen kan kijken. Natuurlijk moest er een gekleurde fan inkomen en een ccfl kan ook geen kwaad. En om de randen af te werken een hoekprofiel. Toen begon ik met serieuze ontwerpen te maken van het skelet:
Afbeeldingslocatie: http://img498.imageshack.us/img498/3531/naamloos20br.png

En daarna een ontwerp van het geheel in 3d studio max:
Afbeeldingslocatie: http://img498.imageshack.us/img498/3258/casemod9hm.jpg
De inhoud
Er moet ook nog hardware en casemodstuff erin:
- Asus A8N-SLI moederbord
- AMD athlon 64 3000+ cpu
- Asus Ati Radeon X300 videokaart
- 60 GB HDD
- 36x Cd-speler (mijn brander is overleden :'( )
- Een voeding van iets van 320 Watt (ben het vergeten 8)7)
- Fan met een kleurtje € 7,50 (rood)
- 2 fangrills ongeveer € 3,-
- Thermometer € 6,-
- CCFL € 10,-
- Hout € 0,- (hadden we nog)
- Plexiglas 100x50cm € 11,-
- Spuitbus € 2,-
- Hoekprofiel 3 meter € 10,50

Totaal om deze casemod te maken: €50 (maar ik had al het spul al van vorige mods dus het kostte mij alleen het plexi)
Gereedschappen
Om dit in elkaar te kunnen zetten heb ik de volgende gereedschappen gebruikt:
- Decoupeerzaag + ijzerzaagje en houtzaagje
- Figuurzaag + ijzerzaagje
- Kolomboor + verschillende boortjes
- Draadloze elektrische boormachine
- Vijl
- IJzerzaag
- Schuurpapier
Het progres
In het begin van de zomervakantie begon ik met modden. Als eerste begon ik natuurlijk met het skelet. Wij hadden niet mooie goede balkjes dus die ging ik lekker zelf maken :Y) Ik vond een leuke plank in de schuur van ongeveer 2 meter lang en 2 cm dik. Die plank ging ik vervolgens in repen van 2 cm breed zagen zodat ik balkjes kreeg. Die moest ik nog op maat zagen en ik moest ook nog de ondergrond uit een plank zagen. Nadat ik dat had gedaan kon ik het skelet al in elkaar schroeven en lijmen (de lijm moest nog drogen vandaar die zooi op de bovenkant):
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5418/skelet9fb.png

Hierna ging ik verder met het skelet en ging ik de achterkant (dat stuk met de aansluitingen voor het moederbord) van een oude kast eruit halen. Ik maakte ook nog een plank waarop deze achterkant zou komen. Nadat dit klaar was zag het er zo uit (die ijzeren plaat is voor het moederbord):
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4574/skelet22rf.png
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/2821/skelet33cr.png

Daarna had ik en stuk van die ijzeren plaat afgezaagd zodat het in het skelet paste en had ik de ijzeren plaat vastgeschroefd aan de grondplaat. Het skelet was zo stevig dat ik er wel op kon zitten (maarja ik ben 14 en niet echt groot en zwaar :9 ). Het handige van zo'n skelet is wel dat de cd-speler enzo worden geklemt door het skelet dus dat je je niet zo druk hoeft te maken om het vast te maken. Ik deed alle hardware erin en dat gaf het volgende resultaat: Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4013/skelet48ns.png

Na het skelet had ik een tijdje niet meer gemod tot aan de herfstvakantie, toen ging ik lekker naar de bouwmarkt en kocht een plexiplaat van 50x100 cm en ging aan de slag. Eerst heb ik het plexi voor alle zijden op maat gezaagd en heb ik ook nog even de kabels bij elkaar gebonden: Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/5853/plexi5qg.png

Even later heb ik de detail in het plexi gezaagd zoals de fanhole, gaatjes voor schekelaars enz:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/7808/plexi28pj.png

Toen kon ik beginnen met verfen maar dan moest ik het wel eerst afplakken. Dit deed ik met schilderstape en sneed later de bliksem uit:
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/4575/plexi31pd.png

En toen kon ik lekker gaan spuiten. Nadat ik dit had gedaan maakte ik alles aan het plexi vast en schroefde ik het plexi vast aan het skelet (dat witte vlak is een stukje karton :9 daar moest het cd frontje komen):
Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/6268/heel9aj.png

Daarna heb ik hoekprofiel van 3 meter gekocht dat over de randen moest komen en dit gezaagd en geboort:
Afbeeldingslocatie: http://img495.imageshack.us/img495/4779/hoek7si.jpg

En om de schakelaars en het frontje van de cd-speler af te werken hele zwarte rubbertape gebruikt en een kartonnetje (sorry voor de slechte foto):
Afbeeldingslocatie: http://img10.imageshack.us/img10/6360/rubber8gl.png

Om de lelijke krassen weg te krijgen heb ik het geschuurd. Ik had besloten om de fangrill die boven moest komen achter de voeding te plaatsen (die achter plexi zit) zodat die warme lucht beter weg kon (eerst zaten er maar een paar gaatjes :X ). Nu moest ik nog het frontje van de cd-speler erop doen. En toen was ik zo ongeveer wel klaar. Het geheel:
Afbeeldingslocatie: http://img495.imageshack.us/img495/4121/case27av.jpg

Ik heb bijna nooit de neon aanstaan omdat het plexi een beetje doorschijnt en dat is dan niet zo mooi :(. Plaatjes van de achterkant komen nog zodra de fangrill erop zit (is nu nog een gat)
Maar waarom nou geen CiP :?
Als ik aan het modden ben en ik heb iets af heb ik soms geen zin om ermee verder te gaan (zoals met deze mod ik een "pauze" had tussen de zomervakantie en de herfstvakantie) en het is natuurlijk niet leuk om met een beetje tegenzin te gaan modden. Maar meestal is naar een paar maanden de tegenzin weer weg en heb ik opeens weer heel veel zin. Als ik een CiP zou hebben zou ik gaan modden en even later zou er een paar maanden geen update meer zijn en dat is natuurlijk niet leuk.

[ Voor 18% gewijzigd door crisp op 15-11-2005 20:55 ]

Zo... nu eerst een Bavaria

Verwijderd

Hij ziet er leuk uit hoor :) mooi gebouwd
alleen even je fotos goedzetten, ze staan een beetje raar geplaatst

• syo
  • Laatst online: 11-09-2008

syo

Verfant bmx'er

Mooie topic start :) De mod zelf is ook mooi, dat wit ziet er nice uit ;) Ik zou alleen nog wel foto's willen zien met de neon aan :)

Tik lekker mee :) Klik, klik, klikkerde klik!!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
_/-\o_ Cool!! _/-\o_

Hebbie ook een foto, met de neon aan?

• dntje
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:42:
Hij ziet er leuk uit hoor :) mooi gebouwd
alleen even je fotos goedzetten, ze staan een beetje raar geplaatst
Wat is er dan met de fotos? Bij mij staan ze gewoon goed.

Verwijderd

Ja, het heeft wel wat. Al ben ik niet zo'n voorstander van zo'n houten frame.

Mss toch nog iets meer aan verlichting doen. Ff een beetje experimenteren hoe je nou op een stoere manier vette verlichting kan creeeren die bij jouw mod past.

Veel succes verder!

Verwijderd

oke laat maar, met firefox doet hij het wel goed. Ik zat nog met (***) internet explorer te kijken.

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-11 19:58
Ziet er werkelijk prachtig uit :9

[ Voor 6% gewijzigd door eR1k op 14-11-2005 20:52 ]

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:47:
oke laat maar, met firefox doet hij het wel goed. Ik zat nog met (***) internet explorer te kijken.
Inderdaad, in IE is het geen potje....

FF rulez!! :9

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Staat er iets bovenop?
Ik vind het een wel een top mod (had idd niet gedacht dat plexi spuiten een leuk effect kon geven) maar vraag me namelijk af waarom je niets met de bovenkant hebt gedaan. Die is helemaal egaal witgespoten. Het had (mij) leuk geleken als je bovenop ook een bliksem had geplaats.
Maar verder wel een leuk modje!

• jimbojansen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 12:52
Ziet er vetjes uit hoor daan ;) _/-\o_ , alleen de fancontroller vind ik niet zo mooi ... en upgrade je specs man..!! haha :P en jij mag ook geen bier.. je bent pas 12, en je lijkt 10 :D

[ Voor 77% gewijzigd door jimbojansen op 14-11-2005 21:05 ]

• dntje
Mithras86 schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:59:
Staat er iets bovenop?
Ik vind het een wel een top mod (had idd niet gedacht dat plexi spuiten een leuk effect kon geven) maar vraag me namelijk af waarom je niets met de bovenkant hebt gedaan. Die is helemaal egaal witgespoten. Het had (mij) leuk geleken als je bovenop ook een bliksem had geplaats.
Maar verder wel een leuk modje!
Ja ik was ook eerst van plan om daar dntje te maken met bliksems :D, maar toen ik me dat in ging beelden bleek dat je dan de bovenkant van de cd-speler en voeding zou zien en dat is niet zo'n leuk gezicht :P

• j-a-s-p-e-r
  • Laatst online: 09-11 17:50
Hoe maak je dat ding dan ooit open voor het vervangen vd hardware?
ALLE schroefjes eruit? mag toch hopen van niet he :)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Netjes gemaakt, maar ik had er eigenlijk wel iets meer van verwacht...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

dntje: Zou je misschien tussen je tekst en je [img]-tags een enter kunnen zetten? Zo is het inderdaad redelijk onleesbaar. Verder wil je misschien je ubb-code nog es nakijken: [tr width="100%"> is geen tag :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Mooie mod! Alleen de kleur wit vind ik er niet echt mooi bij staan (maar dat is persoonlijk :P ). Simpele, maar betrouwbare constructie, daar hou ik van, zonder te veel toeters en bellen _/-\o_
jimbojansen90 schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:00:
[...] en upgrade je specs man..!! haha :P en jij mag ook geen bier.. je bent pas 12, en je lijkt 10 :D
Hij is pas 14 en heeft dan al geld voor redelijk nieuwe hardware, toen ik zo oud was hij zat in nog met pentium 1's te klooien :X terwijl toen de pentium 4 al te koop was...

Wat ik dus wil zeggen is: Als je zo oud bent als hij dan moet je niet gaan zeuren over z'n specs, misschien heeft ie er wel jaren voor moeten sparen en is hij er heel trots op! O-)

• jimbojansen
Verwijderd schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:40:

Hij is pas 14 en heeft dan al geld voor redelijk nieuwe hardware, toen ik zo oud was hij zat in nog met pentium 1's te klooien :X terwijl toen de pentium 4 al te koop was...
Ik ken hem dus.. ;) ennuh ik ben ook even oud als hem en ik heb betere specs.. ;) + hij is rijk.. _/-\o_

Verwijderd

Who fucking cares!

Over de mod had ik al gereageerd :P

• jimbojansen
Niemand :P .. maar ik mag tog wel zeggen dat ie jong lijkt/is en geen bier mag :P (vanwege zijn onderschrift..) en hij liep eerst altijd stoer te doen.. van ik krijg 2x6800GT in SLi.. :P dus vind ik het wel grappig dat ik beter systeem dan hem heb :P

• dntje
jimbojansen90 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:35:
[...]

Niemand :P .. maar ik mag tog wel zeggen dat ie jong lijkt/is en geen bier mag :P (vanwege zijn onderschrift..) en hij liep eerst altijd stoer te doen.. van ik krijg 2x6800GT in SLi.. :P dus vind ik het wel grappig dat ik beter systeem dan hem heb :P
offtopic:
1: Ik ben niet rijk (ik krijg evenveel zakgeld als de meeste andere mensen die ik ken)
2: Dat bier is als grapje
3: Ik heb helemaal niet stoer lopen doen over dat ik 2x 6800GT zou kopen, laat staan krijgen. Ik heb alleen gezegd dat ik dat zou kunnen doen en misschien zou gaan kopen als ik er langzamerhand geld voor heb (en dan waren het 6600GT's)

Hier nog een foto met de neon aan:
Afbeeldingslocatie: http://img495.imageshack.us/img495/5039/neon2mk.jpg

Als je goed kijkt zie je dat het een beetje doorschijnt :|

[ Voor 6% gewijzigd door dntje op 15-11-2005 18:48 ]

• syo

syo

Verfant bmx'er

offtopic:
Zat je wel :P

Maar weer ontopic. Die foto is niet helemaal scherp maar het ziet er wel heel vet uit :P Dat doorschijnen geef juist wel mooi effect vind ik :)

Verwijderd

Hej neefje, nette mod ;)

Ik zou als ik jouw was alleen nog de bovenkant iets anders doen.

Btw een paar images werken niet meer, en de foto met neon is .bmp, kun je beter naar .jpg doen ;)

• Jado
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Jado

Californication

Amai, 14 jaar !
Mooi gedaan joh.
Niet mijn stijl maat het heeft wel iets.
Uit SP :
dus het was tijd om weer eens een serieuze mod te maken
.
Heb je dan al meer serieuze mods gemaakt ?Link met foto's ?

If you want to be rocked so hard that your teeth shatter than Wolfmother are the band for you...

• dntje
Jado schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:13:
Amai, 14 jaar !
Mooi gedaan joh.
Niet mijn stijl maat het heeft wel iets.
Uit SP :

[...]
.
Heb je dan al meer serieuze mods gemaakt ?Link met foto's ?
Jazeker :P Ik had vorig jaar een piramide case gemaakt (ik was net nieuw op het forum dus niet op de TS letten :9 ). Helaas heb ik daar de foto niet meer van :'( .
Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 18:32:
Hej neefje, nette mod ;)

Ik zou als ik jouw was alleen nog de bovenkant iets anders doen.

Btw een paar images werken niet meer, en de foto met neon is .bmp, kun je beter naar .jpg doen ;)
Ik wil denk ik nog wel wat met de bovenkant doen. Ideeën?

• syo

syo

Verfant bmx'er

dntje schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 19:28:

[...]

Ik wil denk ik nog wel wat met de bovenkant doen. Ideeën?
MIsschien iets van een teken/airbrush achtig iets, of een fan net zoals op de bouwtekening.

[ Voor 15% gewijzigd door syo op 15-11-2005 19:38 ]

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

drooger

Falen is ook een kunst.

Dat bijvoorbeeld een soort bol van lightning in het midden naar de hoeken toeloopt...

Je kan er dan natuurlijk ook mooi gelijk een plasmabol indoen :P

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• syo

syo

Verfant bmx'er

Plasma bol maakt toch gebruik van statische electriciteit? Lijkt me niet zo lekker voor je pc, maar dat ziet er wel heel vet uit jah :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:
layout-vern**king in IE gefixed; als je grote plaatjes na elkaar post, zet er dan een enter of spatie tussen ;)

Intentionally left blank

Verwijderd

Erg gaaf gedaan. Ik vind ook dat, dat doorschijnen juist een mooi effect geeft. Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak ;)

Verwijderd

erg mooie mod, alleen jammer dat de bovenkant een beetje saai is, als men bijv. langsloopt op lan-party's kijken ze bij een kleinere case toch meteen op de bovenkant..

wees creatief met de bovenkant, moet geen probleem zijn als je al zo'n case neer hebt gezet toch?

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

@ syo: er zijn zat topics te vinden over plasmabollen en er zijn genoeg te vinden binnen de cases, dus zit er maar niet zo in over het statische gedoe.

Inderdaad moet je het zelf gaan bedenken, het is jouw casemod. Wij kunnen je alleen de kaart geven, je moet zelf de route beslissen.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• dntje
Ik zou misschien uit het overige plexi bliksems kunnen zagen en dat met een andere kleur spuiten (zwart oid.) en dat dan op de bovenkant vastmaken. Misschien dat dat een leuk effect geeft :)

• syo

syo

Verfant bmx'er

@drooger: Ik wist wel dat die er waren maar of ze dan ook lang leven... Ik zou het iig niet doen... :P

Maar idd je moet zelf bepalen wat jij mooi vind :)

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-11 15:38
Idtje voor de bovenkant, ipv een normale 88/120mm fan, zien dat je ergens een 250mm fan krijgt met neon erin, ik hebt bij iemand gezien en die had er zelf een van heel dun plexi gemaakt...

Verder ziet t er heel netjes uit, alleen zou ik er misschien een andere fangrill opzetten (Er zijn er vast wel te krijgen met lightnings erop)

Joejoe!

• dntje
Ik vind die fangrill zelf wel mooi.Ik houd niet zo fan die fangrills met allemaal van die tekens oid erop. Voor de bovenkant had ik dus ongeveer dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/8509/top36gj.th.jpg

Die grijze dingetjes zijn bouten :)

• drooger

drooger

Falen is ook een kunst.

Zou misschien mooier zijn met verf.

Je kan natuurlijk ook zagen en dan een soort plaat boven de voeding plaatsen(zodat je die niet ziet), daarop ccfl's leggen, zodat je ook licht naar boven hebt ;)

edit: vergeten dat het plexi was...

[ Voor 11% gewijzigd door drooger op 16-11-2005 19:50 ]

• dntje
drooger schreef op woensdag 16 november 2005 @ 19:05:
Zou misschien mooier zijn met verf.

Je kan natuurlijk ook zagen en dan een soort plaat boven de voeding plaatsen(zodat je die niet ziet), daarop ccfl's leggen, zodat je ook licht naar boven hebt ;)
Als ik het zou verfen zou ik het op het plexi moeten verfen met als gevolg dat je niet meer het spiegelende plexi hebt ;) (als ik op de achterkant zou verfen zie je er niks van omdat de witte laag de eerste laag is). En ik ga niet zagen in dat plexi (als het bedoelt is als window) want als ik het doorzichtig wilde maken dan zou ik het moeten afdekken zodat een stuk niet gespoten word en dat kan dus nu niet meer.

• Vini
  • Laatst online: 23-07 18:25
Haha mooi werk daan, ik had m al op de lan natuurlijk gezien :) Mooie mod, niet mijn smaak maarja. En nu ff doorsparen voor een goede grafische kaart en het systeempje is compleet.

BF2 stats

• rastamen
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-11 19:05
Mooi werk :P dntje
Vind hem mooi afgemaakt, want op de lan zat alles er nog los in.
Had er zelf alleen nog wat blauwe led's bij gedaan met een lcd.
Maar voor de rest toppie _/-\o_

• syo

syo

Verfant bmx'er

Dat logo is best vet :P Zou je niet gaatjes onder dat logo kunnen doen en dat je dan toch licht in dat logo heb...

Verwijderd

Is het niet een idée om die metalen hoeken, ook onder te doen? Of gaat dat net niet?

• dntje
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 21:39:
Is het niet een idée om die metalen hoeken, ook onder te doen? Of gaat dat net niet?
Dan gaat het een beetje op een box/koffer lijken omdat het dan lijkt alsof je de case op alle kanten kan zetten en ik wil het niet eruit hebben zien als een soort case die je overal mee naartoe kan nemen als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik had net nog een sticker gemaakt voor het cd-front en ik ga ook nog dat idee maken wat in één van mijn vorige posts stond. Misschien dat het een CIP zou moeten worden maar het zouden maar een paar updates zijn...

De case met de sticker:
Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/9345/case0357nd.th.jpg

Pagina: 1