Oude Dos en Windows 9x games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben echt een liefhebber van oude spellen. Zo af en toe kijk ik wat ik nog heb liggen, en installeer eens wat.

Helaas ben ik mijn complete Westwood serie kwijt geraakt bij de verhuizing, mijn collectie adventures (Day of the Tentacle, Indiana Jones, Sam & Max e.v.a.) heb ik gelukkig nog, allemaal in de gesproken versie.

Eigenlijk ben ik op zoek naar een site waar ik spellen als C&C, Sim City, Warcraft e.v.a. andere toppers van een jaar of 10 geleden kan downloaden in de volledige versie.

Ik wil wel graag alles legaal doen. Er moet toch ergens een site zijn, waar je dit soort spellen betaald kan downloaden? Ik heb wel sites gevonden waar je tegen betaling recente toppers kan kopen zoals Civ4, maar de Golden oldies niet.

Iemand enig idee of er zo'n site is?

Disclaimer: Ik zoek geen Archive of Abendon DOS games, of soortgelijke sites. Ik zoek een eerlijke site, waar de software legaal (betaald) gedownload kan worden. AUB geen verkeerde links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 21:08

Sjaak_Afhaak

Bleh!

(jarig!)
Ik heb eigenlijk geen idee of er zulke sites zijn (vast wel). Persoonlijk vind ik het ook leuk om deze spelletjes te spelen. Zelf vind ik ze in de grabbelbakken bij de FRS, maar ga ik ook af en toe naar een computerbeurs, waar deze spellen vaak nog volop te krijgen zijn, dus met doos en boekjes. Dat laatste is natuurlijk wel leuker dan een legale download :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 14 november 2005 @ 20:34:
Ik heb eigenlijk geen idee of er zulke sites zijn (vast wel). Persoonlijk vind ik het ook leuk om deze spelletjes te spelen. Zelf vind ik ze in de grabbelbakken bij de FRS, maar ga ik ook af en toe naar een computerbeurs, waar deze spellen vaak nog volop te krijgen zijn, dus met doos en boekjes. Dat laatste is natuurlijk wel leuker dan een legale download :)
Klopt :)

Heb ook nog dozen vol :)

Vele duizenden en duizenden guldens aan games (en ja, vroeger waren ze duurder).

Maar RA1 en RA2, warcraft e.d. kan ik ook in de bakken niet meer vinden.

Dit is een download site met nieuwe games: http://www.direct2drive.com

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 14-11-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je alles legaal wilt doen, waarom ga je dan niet gewoon bij bijvoorbeeld een grote Intertoys of een V&D ofzo in de bakken graaien? heb een tijd terug bij Intertoys een volledige versie van Descent 2 gehaald, inclusief hagelnieuwe doos. Kosten: 1 euro :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:52
Modbreak:Ik zal voor de zekerheid nog even extra benadrukken dat we hier enkel legale linkjes willen zien. Het posten van sites met 'grijze' content of illegale content zal direct bestraft worden met een OW. Laat dit a.u.b. niet nodig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
Modbreak:Check mijn modbreak hier vlak boven nog eens, en daarna je mail ;)

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 14-11-2005 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 13:55

Pyrus

Hardknock life

Het is dan wel geen site, maar loop eens langs je lokale mediamarkt.
Vanmiddag zag ik daar een gi-gan-tische bak met oude spellen staan. Allemaal €5,- of minder ofzo. Heb er zelf Lemmings en Oh No! More Lemmings uitgevist (1cd, kosten: 1,99) en Destruction Derby (ook 1,99) :D

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De games die ik graag origineel wil hebben zijn Monkey Island I & II.
Zijn daar ook speciale windows versies van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Geen idee, maar anders zou je DOSBox kunnen overwegen? Of Windows 9x in DOS modus opstarten :)

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
HammerT schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:07:
op [check de post boven je, er zijn mensen gebanned voor minder] staan allerlei oude spelletje waar geen licentie meer voor nodig is :)
:)

veel oude games worden 2ehands verkocht op marktplaats en dergelijke, als je echt dringend op zoek bent naar een bepaalde game zou je op die sites kunnen kijken

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Vorig jaar op de HCC beurs heb ik bij sommige stands veel bakken oude software gezien. Met onderandere westwood, misschien dat je daar een kijkje kan nemen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb al bakken afgestruint, maar geen C&C games meer gevonden (op Generals na natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ebay is ook best een aardige bron. Niet nieuw uiteraard maar ik heb daar best een paar nostalgische games gekocht (snif, Kings Quest V op floppies :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb hier wel een site waar echte klassiekers als freeware worden aangeboden door de maker/uitgever: http://www.adeptsoftware.com/classics/

-Jetpack
-Squarez
-God of thunder

Red Alert (zonder uitbreidingen): http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...?ViewItem&item=7195388889

Met veilingkijker.nl kan je makkelijk zoeken op sites als marktplaats enz.

[ Voor 35% gewijzigd door Jozz op 15-11-2005 17:22 ]

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

C&C games komen over een maandje in een boxsetje uit :P

Verder zijn de meeste van de oudere spellen of niet meer te vinden of niet meer ondersteund en dus op van die mooie grijze sites te bewonderen. Het is dan ook nog niet legaal om ze te downloaden. Iig de meeste. De copyright die erop zit is nog altijd geldig en zeker voor spellen zoals je in je ts zet. Die zal je dus ook niet makkelijk zomaar ergens gratis vandaan krijgen. Tenzei de makers ze ze online zetten voor je net zoals rockstar met gta 1 en 2 al heeft gedaan :)

Dus als ik jouw was zou ik gewoon alle winkels die je kan vinden langsgaan en ebay en dergelijke gewoon af blijven zoeken tot je je spellen gevonden hebt.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
@Jozz: Jetpack was gaaf. Dan maakte ik altijd me eigen levels en drukte ik vervolgens in het menu op Clear, want ja...ik was toch Klaar met het maken van het level? Memories.....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet precies waar je woont, maar in Nijmegen zit een winkel (heette vroeger discovery multimedia, maar heeft inmiddels een andere naam) die een hele kelder vol met die meuk heeft voor 1 of 2 euro per stuk.

Verder kun je ook eens kijken op de beurzen, heb RA1 al zo vaak zien liggen voor 4 euro. (dat was op de pcdumpdag). Daarbij liggen er nog vele andere oude games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je zou eens op de sites van de fabrikanten kunnen kijken. Als je wat geluk hebt, bieden ze het ter download aan.

Heeft Rockstar ook gedaan met GTA 1 en 2 en er zullen vast meer fabrikanten zijn die dit doen.
Pagina: 1