Pullmail + Exchange 2003 mail kwijt?

Pagina: 1
Acties:

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik gebruik hier Exchange 2003 SP2 en haal van meerdere pop servers mail binnen via pullmail via geplande taken. Tot zover geen probleem. Vandaag kreeg ik echter een vraag van een gebruiker of er misschien iets mis was met de server, hij kreeg geen reply's op zijn berichten. Nu kan het (en daar ga ik van uit) zo zijn dat er nooit een reply is verstuurd (moeilijk te controleren aangezien de ontvangende/verzendende partij in Oostenrijk zit), maar is er iemand bekend met pullmail dat mails kwijtraakt? Ik kan niks vinden in de exchange/pullmail logs die erop duiden dat pullmail de mails kwijtmaakt, maar ik dacht laat ik het toch maar even aan de kenners vragen :)

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Gevaar van pullmail is dat op het momente er afwijkende headers in de e-mail staan de e-mail niet aankomt omdat het programma niet weet voor wie het bestemt is. Dit is onder andere het geval bij een BCC e-mail. Ik weet niet of je meerdere pop3 e-mail boxen moet leeghalen, maar anders is EFS (Email Forwarding System) iets beters voor je. Dat werkt bij mij thuis behoorlijk goed.

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09-2025
cyspoz schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:08:
maar anders is EFS (Email Forwarding System) iets beters voor je. Dat werkt bij mij thuis behoorlijk goed.
Ik heb zojuist dat EFS even geprobeerd, maar dat is niet gratis *kuch* als je meerdere pop boxen wilt leeghalen ;). Dat is nou juist het grote voordeel van pullmail :o

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

FF met telnet sjekken of er nog mail in die popbox staat. Zo ja, de eerste weghalen.
Pullmail wil inderdaad wel eens struikelen over bepaalde berichten; meestal logtie dan wel een event, als je tenminste de /le, /lw en /li opties gebruikt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10-2025

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

SierdW schreef op maandag 14 november 2005 @ 22:10:
[...]

Ik heb zojuist dat EFS even geprobeerd, maar dat is niet gratis *kuch* als je meerdere pop boxen wilt leeghalen ;). Dat is nou juist het grote voordeel van pullmail :o
Ja dat is inderdaad een nadeel. Ik ben zelf het meest tevreden over popbeamer. Maar die is zekers niet gratis.